صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه در راستای با راهبرد جهش تولید، ۱۱۰ پروانه بهره برداری ایجادی در بخش صنعت استان صادر شده‌است.

در نامه کارگران فولاد مبارکه به نماینده فلاورجان مطرح شد:

با ما همان کار را کردید که با دزدان

کارگران خط تولید فولاد مبارکه در نامه‌ای سرگشاده به نماینده مردم فلاورجان در مجلس، اظهارات اخیر وی را درباره کاهش خط تولید، مغرضانه و سیاسی عنوان کردند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

فولاد مبارکه ارز آوری موثری برای کشور داشت

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه فولاد، صنعتی حیاتی در کشور است، ادامه داد: مجموعه فولاد مبارکه در شرایط کنونی که کشور تحت شدیدترین تحریم ها است از یک سو با تامین مواد اولیه موردنیاز صنایع داخلی و از سوی دیگر ارزآوری به اقتصاد کشور کمک بسیاری کرده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تقاضای تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان را در دستور کار دارند.
رئیس اتحادیه ساعت فروشان تهران گفت:« شرایط اقتصادی بازار ساعت را بسیار تحت تاثیر خود قرار داده است؛ این کالا کاملا وارداتی و ارتباط مستقیمی با نوسانات ارز دارد و همچنین قدرت خرید هموطنان برای خرید ساعت بسیار پایین آمده است.»
‎این روزها امریکایی ها با اجرای تحریم ها یک جنگ تمام عیار اقتصادی به راه انداخته اند و باعث کاهش درآمد فروش نفت کشورمان شده اند.
بحران جدید در کابینه تدبیر و امید؛

غیبت در هیات دولت/ رزم‌حسینی از دولت قهر کرد؟

صحبت‌های روز گذشته محمود واعظی نشان می‌دهد که گویا اختلاف جدیدی در کابینه تدبیر و امید در ۶ ماه مانده به پایان دولت، شکل گرفته است.
با تصویب کمیسیون تلفیق؛

واردات خودرو سال 1400 ممنوع شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ از مصوبه این کمیسیون در مورد ممنوعیت واردات هرگونه خودرو در سال ۱۴۰۰ به مناطق آزاد تجاری و صنعتی خبر داد.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فتوکپی گفت:« یک هزار و 450 واحد صنفی فتوگپی با مجوز در شهر تهران فعالیت دارند، اما واحدهای بدون مجوز بسیار بیشتر از واحدهای صنفی مجوزدار هستند و اتحادیه و اتاق اصناف توان مقابله با واحدهای بدون مجوز را ندارند؛ چرا که این واحدها متعلق به نهادهای حکومتی مانند پلیس +10، مالیات، دادگاه ها، دانشگاه، شهرداری و...هستند.»
ساعاتی بعد از دستور وزیر صمت مبنی بر قیمت‌گذاری شمش فولاد، انتشار تصویر نامه‌ای با امضای رضا محتشمی‌پور قائم مقام مدیرعامل بورس کالا حاکی از مخالفت بورس کالا با دستور وزیر سمت است.
مدیر عامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی تشریح کرد:

تبلور باور ایرانی در شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی

بابایی گفت: ما روز پتروشیمی را روز تجلی خودباوری و ارزش‌آفرینی و روز مبارزه با تحریم می‌نامیم. در مبارزه با تحریم هم خیلی حرف‌ها داریم، دلیل آن هم اینست ‌که اساساً توسعه کشور چیزی است که هدف اصلی تحریم‌کنندگان قرار گرفته‌است و شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی از بدو تاسیس تا به حال محور کار و تخصص‌اش توسعه‌ای بوده‌است.