صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران:

خریداری وجود ندارد / خودرو ۱۰ درصد دیگر ارزان شد

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، از ریزش ۱۰ درصد دیگر قیمت خودروها در بازار طی یک هفته اخیر خبر داده و اعلام کرد که با توجه به کاهش نرخ ارز در کشور، به‌تبع آن کالاهای سرمایه‌ای همچون خودرو و سکه نیز با کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

یک کارشناس صنعت خودروگفت: بازگشت مجدد قیمت‌ها می‌تواند بیانگر این باشد که پیش‌بینی سیاست‌گذار خودرویی، کاهش قیمت‌ها طی ماه‌های پیش‌رو است.
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

اختصاص بنزین تشویقی ایام کرونا صحت ندارد

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: شایعات اخیر درباره اختصاص ۵۰ لیتر بنزین تشویقی به رانندگانی که قانون منع آمد و شد در ایام کرونا را رعایت کرده‌اند، صحت ندارد.
به منظور تعامل و هم افزایی میان هلدینگ مدیریت صنعت شوینده و شرکت پاکسان جلسه‌ای با حضور امیر علی نعمت الهی، مدیر عامل و معاونین این هلدینگ و حسن بقائی، مدیر عامل پاکسان، و اعضای هیئت مدیره و معاونین شرکت پاکسان برگزار شد.
در جریان بازدید وزیر اقتصاد از گروه صنایع بهشهر اتفاق افتاد:

امضای تفاهم نامه‌ ای برای اشتغالزایی و جهش تولید

این روزها که شرکت‌های تولیدی با مشکلات فراوانی روبرو هستند، خبرهای خوبی را هم شاهد هستیم که صبح امروز با حضور فرهاد دژپسند و بازدید او از خطوط تولید شرکت صنعتی بهپاک، وابسته به گروه توسعه صنایع بهشهر، به منظور رفع موانع تولید و با حضور مدیران عامل صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها و گروه سرمایه گذاری توسعه ملی تفاهم نامه‌ای مشترک امضا شد.
دبیر پیشین شورای هماهنگی مناطق آزاد عنوان کرد: عده ای معتقدند که مناطق آزاد نقشی در رونق تجارت و درآمدزایی کشور ندارند، در حالی که هیئت هایی از طرف مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام این مناطق آزاد تجاری، صنعتی و اقتصادی را بررسی کردند و گزارش های بسیار ارزشمندی از مثبت ارزیابی کردن این مناطق تهیه شده است.
گزارش «پرسون» از آخرین وضعیت ممنوعیت کشت برنج جز در دو استان شمالی؛

نارضایتی برنجکاران دیگر نقاط کشور/ به ما بگویید؛ برنج شمال، برای کشورکافیست؟!

ممنوعیت حق کشت برنج در مناطق کم بارش با کمتر از ۸۰۰ میلی‌متر، از موضوعاتی است که در بسیاری از کشورها به‌عنوان یک قانون تخلف‌ناپذیر به آن نگاه می‌شود؛ در حالی که به نظر می رسد در کشور ما مانعی قدرتمند در برابر این‌گونه تخلف ها وجود ندارد.
روحانی در آیین افتتاح ۶۱ طرح در مناطق آزاد تجاری:

لزوم حضور ویژه بخش خصوصی در صحنه / باید به وعده هایمان عمل کنیم

رئیس جمهور گفت: سرمایه گذاری خارجی نسبت به سال ۹۸، ۵۶ درصد افزایش پیدا کرده است که معنای آن شکست فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی است و نتوانستند جلوی ما را بگیرند.
سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: انواع موبایل در روزهای گذشته 12 تا 20 درصدی کاهش قیمت داشته است.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: آزادشدن صادرات دام زنده کذب محض است.
افزایش قاچاق دام زنده به خارج از کشور از جمله مباحث داغی است که هم‌زمان با افزایش قیمت گوشت قرمز، مطرح‌شده است. معضلی که گویا همواره وجود داشته ولی این روزها محسوس‌تر شده است.
دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران گفت: هر شانه تخم مرغ با قیمت 70 هزار تومان از مرز چذابه خریداری و به عراق قاچاق می شود که این امر در افزایش قیمت تخم مرغ در بازار نقش دارد.
شرکت پاکسان به مدیر عاملی حسن بقائی توانست در سال جاری به عنوان تنها شرکت تولیدکننده مواد شوینده و بهداشتی صادرکننده ممتاز کشوری انتخاب شود.
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه کشورهای همسایه مهم‌ترین هدف و بزرگترین سرمایه‌های صادراتی ایران هستند، گفت: دولت از هیچ حمایتی برای بهبود شرایط تجاری به ویژه صادرات دریغ نخواهد کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

ترخیص روزانه ۱۰۱ هزارتن کالا در دو ماه گذشته

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسی ها نشان می دهد از ۱۱ آبان‌ماه بطور میانگین در هر روز ۱۰۱ هزار تن کالای اساسی و مواد اولیه مربوط به کارخانه ها از گمرکات کشور ترخیص شده است.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: با افزایش قیمت تخم مرغ عرضه آن به صورت بسته بندی لغو شد ولی به شکل ایجابی و تشویقی قابل پیگیری است.