صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

معاون بازرگانی داخلی وزرات صمت با بیان این که تغییر قیمت نان در اختیار استانداری ها است گفت: در حال حاضر موضوع افزایش قیمت نان منتفی است.
صدرایی در گفت و گو با پرسون؛

اثری از کاهش قیمت خودرو وجود ندارد

یک کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر واقعیت های اقتصادی جامعه گفت: احتمال کاهش قیمت خودرو وجود ندارد.
رئیس کمیسیون محیط زیست اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با پرسون؛

عقب ماندگی در تولید انرژی های تجدید پذیر /عزم ملی برای توسعه وجود ندارد

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران گفت:« در حالی که طبق برنامه ریزی انجام شده قرار بود تا سال 1404 میزان تولید و مصرف انرژی تجدید پذیر را در کشور به 7 درصد برسانیم، به اعتقاد بنده در شرایط فعلی برای کشور امکان پذیر نخواهد بود و ما از برنامه ریزی بسیار عقب افتاده ایم.»
عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میوه و سبزی تهران گفت:علت گرانی موزبه بحث مجوز مربوط می‌شود. قبلا صدور مجوزها در دست ترخیص‌گران بود اما در رویه جدید، مجوزها در اختیار تعاونی مرزنشینان قرار گرفت. به این ترتیب مجوزی که قیمت آن بین ۶ تا ۷ میلیون بود ناگهان به ۱۰۰ و حتی ۱۲۰ میلیون رسید.
رییس پارلمان بخش خصوصی با اشاره به اینکه اتاق ایران نقاط ضعف و قدرت لایحه بودجه ۱۴۰۰ را بررسی کرده و پیشنهاد‌های عملی برای اصلاح آن ارائه داده است، گفت: این اصلاحات نیازمند استفاده از فرصت‌ها، تصمیم‌گیری‌های دشوار و حمایت گسترده آحاد مردم و کارشناسان است که زمینه آن باید توسط سیاست‌مداران فراهم شود.
پیام مدیرعامل پاکسان به مناسبت پنجاه و هشتمین سالگرد تاسیس این مجموعه؛

چشم انداز آینده از روزهای خوش خبر می دهند

مدیرعامل پاکسان در پیامی پنجاه و هشتمین سالگرد تاسیس این شرکت را به تمامی مدیران، پرسنل و دوستداران این مجموعه تبریک گفت.
‌ رئیس شورای اسلامی استان یزد تاکید کرد؛

ضرورت تعلق یک درصد فروش معادن برای جبران خسارت‌ها

رئیس شورای اسلامی استان و نماینده مردم یزد در شورای عالی استانها با اشاره به تعلق یک درصد فروش معادن در برنامه ششم توسعه کشور، خواستار ‌اختصاص آن به مناطق استقرار معادن برای جبران خسارت و انجام پروژه های عمرانی و بهداشتی شد.
رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران خواستار شد؛

افزایش 70 درصدی قیمت نان

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران با بیان این که قیمت نان باید 70 درصد افزایش یابد گفت: کارگروه استانداری تهران با افزایش 35 درصدی موافقت کرده است.
در واحد اتوماسیون «احیای مستقیم» فولاد خراسان صورت گرفت؛

بومی سازی و راه اندازی سِروِرهای HIS با دانش فنی داخلی

با همت و تلاش کارکنان اتوماسیون احیاء مستقیم فولاد خراسان، بومی سازی  سرورهای HIS که به همراه سیستم های کنترلی «یوکوگاوا» وظیفه کنترل فرایندهای کارخانه احیای مستقیم را به عهده دارد با موفقیت انجام شد و با نصب این سیستم ها علاوه بر رفع وابستگی و بسیاری از مشکلات، صرفه جویی اقتصادی برای این مجتمع صنعتی  به همراه داشته است.

نماینده رشت در مجلس گفت: پیوستن به FATF نه تنها تحریمی را برنمی‌دارد بلکه تمام راه‌هایی که ما برای فروش نفت در این شرایط تحریمی طی می‌کنیم و یا کالای دیگری را به خارج صادر می‌کنیم مسدود خواهد کرد.
چین یکی از مهم ترین شرکای اقتصادی کشور ماست؛ کشوری پرجمعیت که خود را به اقتصاد برتر دنیا رسانده و توانسته در دو دهه اخیر به قدری روابط تجاری خود را به کشورمان نزدیک کند که این روزها شریک نخست تجاری ایران شده است و حتی رضایت مسئولان کشورمان را جلب کرده تا قرارداد 25 ساله اقتصادی را از آن خودش کند.