صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: با توجه به واردات با ارز نیما و اتمام شکر چغندری تولید داخل قیمت این محصول در بازار افزایش خواهد یافت.
بر اساس اعلام اتاق اصناف، صرفا برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و بدون مراجعه و پذیرش افراد بازدیدکننده عمومی مجاز است.
وضعیت آشفته صنعت خودرو بر کل صنایع زیرمجموعه از جمله قطعه‌سازی تاثیر منفی گذاشته است. تا آنجا که تعداد زیادی از فعالان این بخش، به‌جای تداوم فعالیت، ترجیح به کناره‌گیری و تعطیلی داده‌اند.
رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان با بیان اینکه هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان پس از سرکشی به حوزه‌ انتخابیه، کار خود را آغاز می‌کند، گفت: تلاش ما این است که گزارش تحقیق و تفحص را ظرف کمتر از 6 ماه نهایی کنیم.
خرید و فروش در بازار خودرو در حالی دوباره قفل شده که مشتریان منتظر کاهش حباب قیمت‌ها در این بازار هستند و البته عقب‌نشینی شورای رقابت برای گران کردن خودرو نیز بر این بازار تاثیرگذار خواهد بود.

یادداشت/ در هفته گذشته بازارهای داخلی سیر نزولی در پیش گرفتند. بازار سکه و سهام به تبعیت از دلار کاهشی بوده و دلار نیز به دلیل کاهش ریسک های سیاسی روند نزولی در پیش گرفته است.
برای نخستین بار به همت متخصصان فولاد خراسان صورت گرفت:

تعمیرات اساسی قطعات حساس و پیچیده کمپرسورهای هوای فشرده در کارخانه اکسیژن

همت و دانش فنی سخت کوشان واحد اکسیژن مجتمع «فولاد خراسان» در تعمیرات اساسی قطعات اصلی کمپرسورهای هوای فشرده که برای نخستین بار به دست توانای کارکنان این صنعت به اجرا درآمد، توانست جلوه ای دیگر از اراده سبز پولادمردان صنعت سرخ را به نمایش بگذارد.

رئیس سابق سازمان توسعه تجارت در گفتگو با پرسون؛

خود تحریمی آفت توسعه صادرات / سیاست و تجارت به یکدیگر گره خورده است

این روزها امریکایی ها با اجرای تحریم های ظالمانه به صنعت نفت ایران موجب شده اند که مهم ترین گلوگاه درآمدزایی کشور را بگیرند و به نوعی درآمد کشور به واسطه فروش نرفتن نفت کاهش چشم گیری پیدا کند.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران؛

فعلا قیمت خودرو نزولی است

طبق اعلام رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در وضعیت بازار خودرو و تغییرات آن نسبت به هفته گذشته، بازار همچنان آرام بوده و ریزش قیمت‌ها ادامه دارد؛ این در حالی است که سطح معاملات کاملا به صفر رسیده و هیچ خریداری در بازار نیست.
شورای رقابت اخیراً فرمول جدیدی برای افزایش قیمت خودروهای داخلی مصوب کرد که بر اساس آن قیمت گذاری ۵۵ درصد تولید خودروسازان که خودرو‌های اقتصادی‌تر و مورد تقاضای عامه مردم است از دستور العمل قیمت گذاری شورای رقابت تبعیت می‌کرد و 45 درصد خودرو‌ها نیز مشمول فرمول جدید قیمت گذاری می شدند.
محصولات ارائه شده در این طرح تیبا صندوقدار ( رینگ فولادی)، سایپا ۱۵۱، نیسان تک سوز، نیسان تک سوز آپشنال، نیسان دوگانه سوز و نیسان دوگانه سوز آپشنال هستند.