صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

قیمت هر کیلو برنج وارداتی نسبت به پارسال با رشد ۱۴۸.۷ درصدی همراه بوده و تا بیش از ۲۸ هزار تومان هم قیمت خورده است.
گردونه قرعه‌کشی خودروسازان چه زمانی از حرکت باز خواهد ایستاد؟ این سوال در شرایطی از دست اندرکاران و سیاست‌گذاران صنعت خودرو پرسیده شد، که طی ماه‌های اخیر همراه با ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو زمزمه‌هایی مبنی بر حذف قرعه‌کشی از سیستم فروش خودروسازان مطرح شد.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید در حال حاضر سرمایه‌های مردم به سمت بازارهای مطمئن‌تری نسبت به خودرو سرازیر شده است در نتیجه اگر تصمیم نامربوطی توسط دستگاه‌های اجرایی در حوزه بازار خودرو اخذ نشود، پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو بیشتر ارزان شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ریشه رانت در فولاد، قیمت گذاری دستوری است، گفت: با قیمت دستوری شمش فولاد، برخی خریداران شمش اقدام به گران فروشی میلگرد و تیرآهن در بازار سیاه کرده اند.
علاءالدین میرمحمدصادقی در گفتگو با پرسون؛

تبلیغات حلقه گمشده صادرات / بازاریابی کلید توسعه تجارت است

امریکایی ها با تحریم های ظالمانه به صنعت نفت مهم ترین درآمدزایی کشورمان را با مشکل مواجه کرده اند؛ از همین رو صادرات کالاهای غیر نفتی این روزها حرف اول درآمدزایی کشورمان به حساب می آید.
رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شده تا طرحی در مجلس به صحن ارسال شود تا مدیران صنایع بدهکار، زندان نروند و واحدهای صنعتی تعطیل نشوند و برای مجازات، ظرفیت تولید را افزایش دهند.
رئیس کمیسیون صنایع گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس به طور جد حامی تولید کنندگان است و از هر جهت از آنها حمایت می کند. کمیسیون صنایع مجلس با واردات سخت مخالف است .به دنبال آن هستیم که صادرات را در همه ابعاد کشور نهادینه و واردات را به صفر برسانیم.
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

تأثیر رشد صادرات بنزین و ارزآوری آن

کشوری که در مسیر واردات بنزین و مصارف بالا قرار داشت و این موضوع به مسئله نگران کننده‌ای تبدیل شده بود، حال به کشور صادر کننده بنزین تبدیل شده است و مصارف آن نیز تا حدودی منطقی شده است و در محدوده متوسطی که تعریف و پیش‌بینی شده بود، قرار گرفته است که این مسئله می‌تواند برای همه حامل‌های انرژی یک فرصت باشد که همین مسیر را در پیش بگیرند تا بتوانیم ارزآوری داشته باشیم و برای کشور درآمدزایی کنیم.
بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران برپایی نمایشگاه‌های فروش که معمولا توسط دستگاه‌ها در بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا و در جهت تنظیم بازار خصوصا بازار شب عید برگزار می‌شود از جمله نمایشگاه‎‌های بهاره تا اطلاع ثانوی به هیچ وجه مجاز نخواهد بود.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای در حاشیه بازدید از واحدهای صنفی اسلامشهر، نصیرآباد و شهر قدس خطاب به تولید کنندگان، گفت: در تولید کالاها حتما از برند خودتان استفاده کنید چون امروز مردم به کالاهای ایرانی اعتماد و استقبال کردند و ما در کنار شما هستیم و از تولید داخلی و تولیدکننده حمایت میکنیم، اگر خلاف این عمل شود خودتان نابود می شوید.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: حدود دو ماه است که به صورت متراکم، انتظارات تورمی در بازار کالاهای اساسی از جمله روغن در جامعه بالا رفته است.
در دهمین ماه امسال ۷۶ هزار و ۷۲۶ دستگاه محصول توسط سه خودروساز بزرگ کشور به تولید رسیده که در مقایسه با آذر کاهش بیش از ۹ درصدی را نشان می‌دهد. تولید
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست با اعضای اتحادیه کفش های ماشینی و لاستیکی اظهار داشت: اعضای اصناف و انجمن ها باید در جلساتی که برگزار می شود مشکلات را ذکر و راه حل بدهند تا این مشکلات حل شود.
طی 10 ماهه سال‌جاری بالغ بر ۱۲۲ میلیون تن کالا به ارزش حدود ۵۹ میلیارد دلار بین ایران و کشورهای مختلف مبادله شد.
خودروسازی ایران یک بار اوایل دهه ۹۰ و بار دیگر در تابستان ۹۷ تحریم شد و شرکای خارجی از بیم تنبیه آمریکایی‌ها و دیگر کشورها، قید حضور در کشور را زدند. در حال حاضر شرکت‌های خارجی با حالت احتیاط برای ورود تمایل دارند.