چرا پوکه معدنی متخلخل است؟

پوکه معدنی نوعی سنگ آتشفشانی آذرین است که با سرد شدن گدازه های آتشفشانی گاز آزاد می کند و باعث سوراخ شدن آن می شود.
تصویر چرا پوکه معدنی متخلخل است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، پوکه معدنی نوعی سنگ آتشفشانی آذرین است که با سرد شدن گدازه های آتشفشانی گاز آزاد می کند و باعث سوراخ شدن آن می شود. سنگ های آذرین مذاب پس از رسیدن به سطح زمین سرد شده و به دانه های ریز و درشتی تبدیل می شوند که سطح آن حباب و سوراخ دارد. نام علمی آن سنگ پومیس می باشد. یکی از بارزترین ویژگی ها استحکام و سبکی بالا است. بافت اسفنجی و خشن این سنگ باعث سایش و لایه بردار آن شده است.

سنگ پا همان پوکه معدنی است؟

پوکه یک سنگ آتشفشانی بسیار سبک و متخلخل است. پوکهزمانی تشکیل می شود که گاز از کف گدازه زجاجیه که به سرعتخنک می شود خارج شود. با توجه به تعریف و تشابه زیاد مراحلتشکیل آن و همچنین ظاهر و ویژگی های سنگ پا می توان گفتکه نوعی سنگ پوکه معدنی متخلخل است.

فواید پوکه معدنی چیست؟

• برای از بین بردن بافت و سلول های مرده و به عنوان لایه بردارپاشنه پا استفاده می شود.
• زیرا کشیدن سنگ روی کف پا فضولات و مواد زائد را از قسمتبالایی بدن خارج می کند، بنابراین این کار به کاهشسردردهای شدید، دردهای سیاتیک، معده درد و ... کمک میکند.
• برای تسکین جراحات بدن و سردرد استفاده می شود.
• اگر می خواهید پاهای زیبایی داشته باشید، توصیه می شودحداقل هفته ای دو بار و ترجیحاً در شب از سنگ پا استفادهکنید تا پوست پا بعد از سنگ پا کشیدن استراحت کند.

علت به وجود آمدن سنگ پا یا پوکه معدنی؟

سنگ پا نوعی سنگ آذرین است که گدازه های آتشفشانی خنککننده ایجاد می کند. آتشفشان شناسان می گویند که این سنگدر واقع از سنگ های فوران آتشفشان به دست آمده است. زمانیکه این سنگ ها از گودال خارج می شوند در هنگام سرد شدن گازآزاد می کنند که باعث ایجاد منافذ می ‌شود. بافت اسفنجی وسخت این سنگ باعث ساییدگی و لایه برداری می شود.

سنگ پوکه به دلیل سایندگی بالایی که دارد منحصر به فرد استبه همین دلیل از آن برای از بین بردن لایه مرده پاشنه پا استفادهمی شود و در گذشته فقط از سنگ های آذرین استفاده می شداما امروزه انواع پلاستیک آن موجود است.

آشنایی با تاریخچه و نحوه استفاده از سنگ پا

قدمت استفاده از سنگ پا به اندازه تاریخ است. در قرون وسطی،مردم ابتدا در روم و سپس در خاورمیانه شروع به استفاده از اینسنگ کردند. البته استفاده از آن کمی متفاوت بود. در ابتدا مردماز سنگ پا برای تمیز کردن چیزهای روغنی و چرب استفاده میکردند، سپس وارد صنعت شد و در نهایت وارد دنیای مد و زیباییشد.
امروزه از سنگ پا برای از بین بردن بافت ها و سلول های مرده وبه عنوان لایه بردار استفاده می ‌شود. سنگ پا در رنگ های سفید،قهوه ای، قرمز و مشکی و همچنین نسخه های طبیعی و مصنوعیموجود است و معمولاً در داروخانه ها و فروشگاه های حمام و لوازمآرایش فروخته می ‌شود. اگر از سواحل یونان بازدید کنید، میتوانید سنگریزه های طبیعی را در ساحل پیدا کنید.

روش صحیح استفاده از سنگ پا

حداقل هفته ای یک بار، ترجیحاً در شب، از سنگ پا استفاده کنیدتا به پاهای خود استراحت دهید. قبل از استفاده از سنگ پا،پوست پا باید کاملا خیس و مرطوب باشد. بهتر است پاها را بهمدت 10 دقیقه در آب گرم همراه با صابون قرار دهید. سپس باسنگ پا مخصوصاً روی پوست ضخیم پا در اطراف پاشنه بمالید،این کار را به مدت 10 دقیقه تکرار کنید. از آنجایی که سلول هایمرده زیادی در اطراف پاشنه وجود دارد، سنگ پا کشیدن دردایجاد نمی کند.

پس از اتمام کار، پاها را بشویید و خشک کنید و از کرم تمیز رویآن استفاده کنید. برای جلوگیری از سفت شدن مجدد پوست پاشنهپا، ابتدا باید هر بار که می خواهید جوراب بپوشید، پاهای خود راخشک کنید و سعی کنید آنها را در معرض هوای سرد قرار ندهید.

به یاد داشته باشید که نباید بین کشیدن سنگ پا خود فاصلهایجاد شود. زیرا با ضخیم شدن پوست پا، کشیدن سنگ پا زمانبیشتری می برد و انعطاف پذیری پاها را از بین می برد.

بهترین نوع سنگ پا

بهترین سنگ پا سنگ های طبیعی هستند زیرا فاقد مواد شیمیاییو افزودنی هستند. علاوه بر این، به دلیل تخلخل بیشتر و دیوارهایضخیم تر و مقاومت و استحکام اصطکاکی بیشتر، محبوبیتبیشتری دارند. بهترین سنگ پا طبیعی از پوکه قروه در کردستانساخته می شود که در نوع خود بی نظیر هستند.

اصول و نگهداری صحیح سنگ پا

• فراموش نکنید که به دلیل فواید فراوان سنگ، اگر قوانین ودستورالعمل های حفاظت و استفاده از آن را رعایت نکنیم، میتواند مضر و بی فایده باشد.
• حتماً پس از استفاده این سنگ را کاملاً بشویید و در جای خشکو تمیز نگهداری کنید.
• اگر این سنگ همیشه در محیط مرطوب و نم دار نگهداری شودباعث جذب باکتری و ایجاد قارچ روی پوست می شود.
• مراقب باشید که سنگ پا را به آرامی روی پوست حرکت دهید تاپوست شما خراشیده یا پاره نشود.

چرا پوکه معدنی متخلخل است؟

علت تشکیل سلول در پوکه معدنی چیست؟ شاید بخواهید بدانیدچه چیزی باعث ایجاد بافت اسفنجی در پوکه معدنی می شود؟ ازآنجایی که کانی های پوکه حاصل فعالیت های آتشفشانیهستند، پس از خروج این مواد تصفیه شده و گرم از دریچه ها وقرار گرفتن در معرض هوای سرد، گازهای محبوس شده در اینمواد آزاد شده و خلاء ایجاد می کنند. این سوراخ ها روی سطحپوکه باقی می مانند و پس از سرد شدن، پوکه معدنی حالتاسفنجی به خود می گیرد. البته باید بگوییم که این طبیعتاسفنجی نه تنها بر کانی پوکه تاثیر می گذارد، بلکه پدیده شگفتانگیزی را در کانی پوکه ایجاد می کند

برای خرید سنگ پا یا پوکه های معدنی می توانید از طریق وبسایت شرکت صنعتی معدنی منتشلو در تماس باشید و یا با شماره های زیر تماس بگیرید.

418378