صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان بیش از ۸۸ هزار و ۵۱۰ تن محصولات خود به کشور‌های هدف صادر کردند.
در گفتگو با فعالان صنعت معدن، بررسی شد؛

اکثر ماشین آلات مورد استفاده در معادن، دست چندمی هستند

شناسایی و راه اندازی معادن از سیاست‌هایی است که دولت دوازدهم، در راستای اقتصاد مقاومتی از سال ۹۸ کلید زد و اکنون خبر از احیا، فعال‌سازی و توسعه ۱۴۷ معادن کوچک‌مقیاس از ابتدای سال جاری تاکنون می‌رسد.
رییس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اعلام کرد:

سرمایه گذاری ۲۰هزار میلیارد ریال در اکوپارک رزینی اوره لردگان

رییس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: بخش خصوصی برای اکوپارک رزینی اوره لردگان ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی تلفن همراه شهر تهران گفت: ادامه کاهش قیمت‌ها در بازار موبایل منوط به ادامه کاهش نرخ دلار است.
رئیس اتحادیه بنکداران و حق‌العمل‌کاران اهواز گفت: زمانی که برای واردات برنج، ارز ۴۲۰۰ تومانی را به ارز نیمایی تبدیل کردند قیمت برنج افزایش پیدا کرد.
اقتصاد جهانی، تحریم ها و بازاریابی سنتی فرش ایرانی، سبب شده است کشورهایی چون هند، نپال، پاکستان، ترکیه و... دست به تولید فرش هایی زده تا بتوانند مشتریانی در بازارهای جهانی برای خود پیدا کنند، هشداری برای آینده فرش دستباف، که جدیست.
رییس جمهوری هدف کارگردانان شکست خورده جنگ اقتصادی را برهم زدن آرامش اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: نگاه طرف‌های تجاری ایران تغییر یافته و مناسبات اقتصادی کشور درحال ورود به مرحله جدیدی است.
کلاهی در گفت و گو با پرسون؛

پلیمر جایگزین سرب در محافظت از کابل ها شد

رییس انجمن سیم و کابل سندیکای صنعت برق و مدیر عامل کابل ابهر با بیان این که اولین محصول دانش بنیان در حوزه صنعت کابل را تولید کرده‌ایم گفت: این محصول با مزایای مختلفی از جمله کاهش 5 درصدی قیمت عرضه می‌شود.
معاون وزیر صنعت تشریح کرد:

شرایط رفع انحصار از صنعت خودروسازی

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، استراتژی این وزارتخانه برای رفع انحصار از صنعت خودرو را افزایش تولید خودرو با توجه ویژه به خودروسازان کوچک برشمرد.
دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه حمل و نقل پیشرفته؛

تیراژ تولید خودروی کشور به یک میلیون می رسد

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه حمل و نقل پیشرفته با تاکید بر اینکه توجه به تولید داخلی باید به صورت سیاست پایدار و ماندگار باشد، گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که تغییرات محیطی از جمله تحریم‌ها بر روی تولید اثر نگذرد.
رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور گفت: شورای پول و اعتبار با در نظر گرفتن شرایطی، با پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان موافقت کرد،
سخنگوی گمرک گفت: پس از ترخیص ۲ هزار و ۳۲۵ دستگاه خودرو از ۵ هزار و ۱۰۸ دستگاه خودرو موجود در گمرک، تا ۲۶ شهریور امسال، ۲هزار و ۷۸۳ خودرو در گمرک باقی ماند که از بین اینها ۸۴۰ خودرو به مرحله اظهارگمرکی رسیده‌اند.
دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: با توجه به واردات با ارز نیما و اتمام شکر چغندری تولید داخل قیمت این محصول در بازار افزایش خواهد یافت.