بهترین اسید برای صنعت تمیز کردن و زنگ زدگی

صنایع نظافتی در حال رونق هستند و برای مدت بسیار طولانی بوده اند. با این حال، در مورد محصولات تمیز کننده همیشه جا برای بهبود وجود دارد. اگر می خواهید کسب و کار شما در این صنعت رونق و شکوفا شود، باید در راس بازی خود باشید.
تصویر بهترین اسید برای صنعت تمیز کردن و زنگ زدگی

به گزارش سایت خبری پرسون، صنایع نظافتی در حال رونق هستند و برای مدت بسیار طولانی بوده اند. با این حال، در مورد محصولات تمیز کننده همیشه جا برای بهبود وجود دارد. اگر می خواهید کسب و کار شما در این صنعت رونق و شکوفا شود، باید در راس بازی خود باشید. این بدان معنی است که شما باید همه چیز را در مورد انواع مختلف مواد شیمیایی پاک کننده موجود در بازار امروز بدانید و اینکه چگونه می توانند به کسب و کار شما کمک کنند یا مانع از آن شوند. در این مقاله به برخی از بهترین اسیدهای مورد استفاده در صنایع نظافتی امروزی خواهیم پرداخت:

اسید سولفوریک

اسید سولفوریک یک اسید معدنی قوی است. این قوی ترین از همه آنها است و در بسیاری از صنایع از جمله صنعت تمیز کردن یافت می شود. فرمول شیمیایی آن H2SO4 است و می توان از آن به عنوان یک عامل اکسید کننده برای تمیز کردن تجهیزات یا به عنوان یک عامل آب زدایی برای خشک کردن مواد استفاده کرد.

اسید فسفریک

اسید فسفریک در طیف وسیعی از صنایع از جمله تولید کود، مواد شوینده و مواد غذایی/نوشیدنی استفاده می شود. همچنین در صنایع چرم، نساجی و رنگرزی و همچنین فلزکاری یافت می شود. از اسید فسفریک برای تولید منسوجات و کاغذ نیز استفاده می شود.

اسید فرمیک

  • اسید فرمیک به نام متانوئیک اسید نیز شناخته می شود و مایعی بی رنگ با بوی تند است.
  • اسید فرمیک بسیار سمی و خورنده است.
  • اسید فرمیک یک ماده شیمیایی مفید در تولید سایر مواد شیمیایی است.

%D9%81%D8%B1%D9%85%DB%8C%DA%A9-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D9%84%D8%AA.jpeg

اسید سیتریک

اسید سیتریک یک اسید آلی ضعیف است که کاربردهای زیادی در محیط های صنعتی و خانگی دارد. به طور طبیعی از تخمیر قندها تولید می شود، اما می تواند از فرآورده های نفتی نیز سنتز شود. به عنوان یک ماده نگهدارنده و طعم دهنده در غذاها و نوشیدنی ها و همچنین به عنوان شوینده برای اهداف تمیز کردن استفاده می شود.

چرا از آن استفاده کنید؟ اسید سیتریک دارای خواص ضد باکتریایی است که آن را برای کشتن میکروب ها بر روی سطوحی که دسترسی به آنها دشوار است، مانند مواد متخلخل مانند سنگ یا کف بتونی، مؤثر می کند. علاوه بر اثر ضد باکتریایی، اسید سیتریک می‌تواند برای از بین بردن لکه‌های لباس (مانند لکه‌های کثیفی)، سفید کردن دندان‌ها (با از بین بردن تغییر رنگ سطح) و هنگام مخلوط شدن با کاغذ تورنسل به عنوان نشانگر pH استفاده شود. تغییر رنگ حاصل نشان می دهد که آیا ماده مورد آزمایش اسیدی است یا بازی (قلیایی).

Citric acid

اسید هیدروکلریک

اسید هیدروکلریک یک اسید معدنی قوی است. در ساخت کودها، رنگ ها و سایر مواد شیمیایی استفاده می شود. همچنین در استخرها و همچنین برای تمیز کردن سطوح فلزی استفاده می شود. اسید هیدروکلریک نیز برای پوست شما خورنده است، بنابراین هنگام دست زدن به آن باید لباس محافظ بپوشید.

اسید پراستیک

پراستیک اسید یک عامل اکسید کننده قوی است که برای ضد عفونی کردن، سفید کننده و اکسیداسیون استفاده می شود. همچنین در نوع خود یک عامل تمیز کننده موثر است.

اسید نیتریک

اسید نیتریک یک عامل اکسید کننده قوی است که در سنتز آلی، در تولید کودها و برای ساخت مواد منفجره (مانند TNT) استفاده می شود. همچنین برای تولید اکسید نیتریک، که برای تمیز کردن ظروف شیشه ای استفاده می شود، استفاده می شود.

بهترین اسید برای زدودن زنگ

اسید اگزالیک برای از بین بردن زنگ از فلزات آهنی ترجیح داده می شود.

اسید اگزالیک موثرترین ضد زنگ برای فلزات آهنی است و برای کسانی که می خواهند زنگ زدگی را از بین ببرند، آن را به گزینه ای مناسب تبدیل می کند.

اسید اگزالیک را می توان به روش های مختلفی برای از بین بردن زنگ زدگی و حتی جلوگیری از تشکیل مجدد آن استفاده کرد:

  • غوطه وری - دو قاشق غذاخوری اسید اگزالیک را با دو گالن آب ولرم مخلوط کنید و اشیاء فلزی خود را کاملاً زیر آب فرو ببرید. قبل از اینکه آن ها را از محلول خارج کنید و با آب تمیز بشویید، بگذارید یک ساعت یا بیشتر خیس بخورند.
  • جوشیدن - یک لیتر (1 لیتر) آب لوله کشی داغ را در یک ظرف پلاستیکی کوچک بریزید، سپس پنج قاشق غذاخوری (50 میلی لیتر) پودر شوینده ظرفشویی و پنج قاشق چایخوری (25 میلی لیتر) هر کدام کریستال اسید اگزالیک و شکر را اضافه کنید تا حل شود. این مخلوط را به آرامی در آب جوش روی جسم فلزی خود اضافه کنید تا زمانی که دیگر در محلول حل نشود. قبل از برداشتن تکه هایی که روی سطح آن چسبیده اند، اجازه دهید همه چیز خنک شود

ساختار اسید اگزالیک

اسید هیدروکلریک (اسید موریاتیک) اغلب برای از بین بردن لکه های زنگ از بتن و سنگ تراشی استفاده می شود، اما روی سطوح فلزی به خوبی عمل می کند.

اسید موریاتیک که به نام اسید هیدروکلریک یا HCl نیز شناخته می شود، نوعی اسید قوی است که می تواند برای زدودن زنگ زدگی سطوح بتنی و بنایی استفاده شود. اسید موریاتیک اغلب برای از بین بردن لکه های زنگ از بتن و سنگ تراشی استفاده می شود زیرا اکسیدهای آهن (زنگ) را در خود حل می کند.

سرکه سفید ممکن است در زدودن زنگ فولاد مؤثر باشد.

سرکه سفید یک اسید ضعیف است که به زدودن زنگ فولاد کمک می کند. اسید موجود در سرکه سفید، اسید استیک است که شبیه اسیدهای موجود در معده است. سطح pH سرکه سفید از 2 تا 3 متغیر است و غیر سمی در نظر گرفته می شود زیرا فلزات را مانند سایر مواد شیمیایی اسیدی حل نمی کند. این به این معنی است که در حین استفاده از این محصول در پروژه‌ای مانند از بین بردن لکه‌های زنگ از روی رینگ‌های خودرو، خطر استنشاق یا وارد شدن بخار به چشم خود را نخواهید داشت!

سدیم هیدروکسید

  • از هیدروکسید سدیم (آلیزه) می توان برای زدودن زنگ آهن یا فولاد استفاده کرد.
  • در یک منطقه با تهویه مناسب با دستکش و محافظ چشم استفاده کنید. گرد و غبار را تنفس نکنید، آستین‌های بلند و شلوار بپوشید و در مکان‌هایی با تهویه مناسب مانند فضای باز یا اتاقی با تهویه مناسب با پنجره‌های باز استفاده کنید. اگر قصد دارید از لیمو برای مدت طولانی استفاده کنید، از ماسک تنفسی مورد تایید برای هیدروکسید سدیم استفاده کنید.

خواص سدیم هیدروکسید و ساختار مولکولی

از اسید سولفوریک می توان برای از بین بردن زنگ های سنگین استفاده کرد.

از اسید سولفوریک می توان برای از بین بردن زنگ های سنگین استفاده کرد. اسید سولفوریک یک اسید قوی است و همیشه باید با احتیاط رفتار کرد. باید قبل از استفاده رقیق شود و هرگز در ظرف باز نگهداری نشود، زیرا باعث تبخیر آن در هوا و تبدیل آن به شدت خطرناک می شود. اسید سولفوریک را می توان از فروشگاه های سخت‌افزار خریداری کرد.

نتیجه

  • اسید اگزالیک یک انتخاب عالی برای فلزات آهنی مانند آهن و فولاد است. همچنین ارزان است و در اکثر فروشگاه های سخت‌افزار یافت می شود.
  • اسید هیدروکلریک یک انتخاب عالی برای سطوح بتنی یا بنایی است - روی هر دو این مواد به خوبی کار می کند زیرا سنگ آهک (یک جزء مشترک بتن) و همچنین اکسید آهن (زنگ) را حل می کند.
  • سرکه روی سطوح فولادی بهترین عملکرد را دارد. از آنجایی که بر پایه آب است نسبتاً ایمن است، اما ماهیت ملایم آن به این معنی است که نمی تواند زنگ های سنگین را از سایر فلزات مانند چدن یا آلومینیوم نیز پاک کند.

417718