صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

آخرین روزهای عمر دولت دوازدهم وزارت صمت در تلاش بود تا 6 هزار معدن غیر فعال کشور را در مزایده قرار دهد، اما باتوجه به عمر پایانی دولت و شتاب زدگی در ارائه این سرمایه های ملی پای دستگاه قضا به میان آمد و جلو این واگذاری ها تا روی کار آمدن دولت جدید متوقف شد.
انتخاب دکتر تقوامنش بعنوان گزینه اصلی وزارت صمت با وجود اقبال اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وی می تواند نوید بخش این ادعا باشد که پس از مدتها مردی جهادی از جنس صنعت بر مسند این وزارتخانه قرار می گیرد.


معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد:

کاهش حوادث با رفع مغایرت‌های ثبت‌شده در سیستم یافته‌های ایمنی

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در سومین نشست کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار این شرکت در سال جاری گفت: رفع مغایرت‌های ثبت‌شده در سیستم یافته‌های ایمنی نقش بسزایی در کاهش حوادث دارد.
‎بررسی مشکلات اقتصادی پیش روی دولت جدید در گفتگوی پرسون با کارشناسان؛

‎دیپلماسی اقتصادی اولویت کشور/ تحریم و سومدیریت مقصر شرایط اقتصاد این روزها

‎این روزها حال اقتصادی کشور خوب نیست و در هر حوزه ای از اقتصاد نگاهی بیندازیم مشکلات گوناگون به شکل کامل لمس می شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

شهرک‌های صنعتی مشترک بین ایران و ارمنستان احداث می‌شود

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نشست امضای تفاهم ‌نامه همکاری ‌بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مرکز حمایت از سرمایه‌ گذاری جمهوری ارمنستان که به‌ صورت ارتباط تصویری برخط برگزار شد، افزود: صنایع کوچک نقش مهمی در تولید ثروت و توزیع آن در اقتصاد دارند و بر این اساس نیاز است تا بنگاه‌های کوچک و متوسط تقویت شوند.

قفل و کلید یکی از کالاهای پر مصرف در دنیا است، مواد اصلی این کالا از نوع فلزات به شمار می رود که این روزها به دلیل گرانی فلز و افزایش قیمت دلار در ایران قیمت این کالا نیز همانند سایر کالاهای مصرفی رو به افزایش قرار گرفته است.
در روزهایی که به دلیل محدودیت‌های کرونا بازار خودروی ایران به حالت نیمه‌تعطیل درآمده اما افزایش قیمت خودرو بی‌توجه به این محدودیت‌ها و شرایط اقتصادی مردم، راه خود را می‌رود و قیمت همچنان روبه‌افزایش است؛ مسئله بازار خودروی ایران اما به افزایش قیمت‌ در این چند روز یا حتی چند سال گذشته خلاصه نمی‌شود و مشکلات یکی پس از دیگری از راه می‌رسند و بی‌آنکه حل شوند روی همدیگر تلنبار می‌شوند.
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لغو مجوز معادن بهره‌برداری نشده و به مزایده گذاشتن آنها کار صحیح و در جهت تأمین حق ملت است. صرفا مسئله اصلی این است که در واگذاری‌ها عدالت و قانون رعایت شود.
در حالیکه تولیدکنندگان واقعی پشت درب صدور مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت مانده اند که مصوبه ای که از سال 1348 تا کنون صادر شده و یکبار هم مورد ارزیابی قرار نگرفته محفلی برای رانت و فساد جهت سرمایه گذاری در کلان شهرها گردیده است.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه شرکت فولاد مبارکه یکی از عوامل رونق اقتصادی کشور است، گفت: علی رغم وجود تحریم و بیماری کرونا، صنایع با تولید کمی و کیفی خوش درخشیدند.

استان کرمان در نخستین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تهران حضور فعالی داشت و متولیان سعی کردند ظرفیت های تولید و قابل سرمایه گذاری را به مخاطبان این نمایشگاه معرفی کنند.
پرسون از تعطیلی شعبه فروشگاه کفش ملی گزارش می دهد؛

‎گام های کوتاه در تولید کفش/ بی مدیریتی عامل فروپاشی صنعت

‎صنعت تولید کفش در ایران به بیش از نیم قرن پیش بر می گردد، به طوری که شرکت کفش ملی ایران یکی از شرکت‌های تولیدکننده کفش از سال ۱۳۳۶ از سوی بخش خصوصی تأسیس شد و نه تنها تولید داخل کفش را فراهم می کرد بلکه به آن سوی مرزها نیز صادرات داشت، اما این روزها این صنعت حال و روز خوشی ندارد.