بویلرها چه کاربردی دارند؟

در دنیای امروز استفاده از دستگاه‌های به‌ روز و پیشرفته برای صاحبان صنایع اهمیت بسیار بالایی دارد و برای رقابت در بازار باید همیشه آپدیت باشند. با پیشرفت علم و تکنولوژی ایده‌های جدیدی پیشنهاد شده که امر تولید را آسان‌تر و کیفیت محصولات را بالا برده‌اند.
تصویر بویلرها چه کاربردی دارند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، آیا شما با دیگ‌های بخار و کیفیت ساخت آنها آشنا هستید؟ این محصولات با استانداردهای خاصی تولید می‌شوند تا خطر انفجار آنها به حداقل برسد و در صنعت‌های مختلف با خیالی آسوده از آنها استفاده شود. در این مطلب می‌خواهیم انواع کاربرد بویلر را برای شما شرح دهیم تا به اهمیت آن پی ببرید.

بویلر چیست؟

قبل از اینکه به کاربردهای این دستگاه مهم وارد شویم بهتر است تعریف ساده‌ای از آن را داشته باشیم. بویلر یا دیگ بخار دستگاهی است که در آن مایعی داخل محفظه بسته هدایت می‌شود تا با حرارت دادن به آن بخار مایع تولید شود.

در این محصول انرژی شیمیایی حاصل از سوخت‌هایی نظیر نفت کوره، گاز، گازوئیل، زغال سنگ، مازوت و ... طی فرآیندی به انرژی گرمایی یا الکتریکی تبدیل می‌شود. از متریال‌های فولاد و چدن در تولید این دستگاه‌ها استفاده می‌شود که هر کدام کاربرد و قیمت متفاوتی دارند. در ادامه می‌خواهیم به کاربردهای دیگ بخار اشاره مختصری داشته باشیم.

کاربرد بویلر

این دیگ‌ها در صنایع مختلفی به کار گرفته می‌شوند و به همین دلیل تنوع بسیار بالایی دارند. اگر شما نیز قصد خرید این دستگاه‌ها را دارید لازم است محصولاتی را که استاندارد ملی دارند به‌خوبی بشناسید. برای این کار لازم است با مجموعه‌هایی باسابقه و معتبر در ارتباط باشید.

هر صنعت با توجه به نیاز خود باید از محصولی مناسب استفاده کند تا بازده عالی داشته باشد. برای تعیین بهترین دیگ بخار برای یک مجموعه لازم است از تجربیات متخصصین استفاده کرد. برخی از کاربردهای این دیگ‌ها را در زیر می‌آوریم.

صنایع غذایی

در تولیدات مختلف صنایع غذایی از دیگ‌های بخار استفاده می‌شود که برای هر فرآیند باید از دیگ مخصوصی استفاده کرد. بهتر است بدانید که کنسرو کردن، تخمیر، خشک کردن، پخت غذا و بسته‌بندی از جمله عملیاتی است که در صنعت غذایی بسیار مهم هستند.

در همه مواردی که در بالا اشاره شد از بویلر استفاده می‌شود که نشان از اهمیت این دستگاه در این صنعت دارد. اکثر این مجموعه‌ها فعالیتی شبانه‌روزی دارند و برای بازده بالا باید از دستگاه‌هایی مناسب و قدرتمند نظیر دیگ بخار استفاده کرد.

آماده‌سازی قیر

همانطور که می‌دانید قیر یک عایق رطوبتی مناسب است که در بخش‌های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. آماده‌سازی قیر یک کار دشوار است و باید مخازن نگهداری آن به حد کافی گرم نگه داشته شوند. دمای لازم باید به این ماده داده شود تا در حالت مایع باقی بماند.

اگر دمای لازم به این ماده داده نشود، پمپاژ آن با مشکل مواجه می‌شود و شاید بهتر است بگوییم که غیرممکن خواهد بود. برای حرارت دادن به مخزن قیر از سه روش استفاده می‌کنند که بهترین و به‌روزترین راه استفاده از دیگ بخار است.

از مزایای این روش می‌توان ضریب انتقال حرارت بالا، توانایی منتقل کردن گرما در دمای ثابت، ویژگی‌های عالی در فشار ثابت و ... را نام برد. توجه داشته باشید که این دستگاه‌ها توسط برندهای مختلف دائما در حال تغییر هستند و روزبه‌روز محصولات باکیفیت‌تری به بازار معرفی می‌شوند.

نیروگاه‌ها و پتروشیمی

از مهم‌ترین صنایع کشور که رابطه مستقیمی با اوضاع اقتصادی دارد و باید در پیشرفت آن همه دست به دست هم دهند، نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها هستند. برای تولید انواع محصولات شیمیایی در این مراکز به حرارت نیاز است که می‌توان در مقوله دیگری در این مورد مفصل بحث کرد.

به این ترتیب مشخص می‌شود که دیگ‌های بخار در این صنایع مادر نیز نقش بسیار موثری دارند و باید با تولید دستگاه‌های باکیفیت مسبب پیشرفت آنها شد. شرکت بزرگ بویلر ایران یکی از مجموعه‌های باسابقه در این زمینه است که می‌توان از تجربه مشاورین آن بهره برد.

داروسازی و محصولات شیمیایی

صنعت داروسازی در ایران در کل جهان شهرت دارد و همیشه افتخاری برای این مملکت بوده است. در تولید بسیاری از داروها، مواد پلیمری، مواد بهداشتی و ... حرارتی بیش از 200 درجه سانتی‌گراد باید فراهم شود. برای تولید این دما بهترین راهکار استفاده از دیگ‌های بخار بوده که خوشبختانه تولید آن در کشور با استانداردهای بین‌المللی انجام می‌گردد.

صنایع لاستیک‌سازی

با افزایش تعداد خودرو در کشور بدیهی است که باید صنعت لاستیک‌سازی نیز تحولاتی را در خودش ایجاد کند. به جرئت می‌توان گفت که در این زمینه پیشرفت ملموسی را در سال‌های اخیر شاهد بودیم. در لاستیک‌سازی نیز همانطور که می‌دانید کنترل حرارت یکی از امور بسیار مهم است.

برای کنترل دما در این تولیدات علاوه بر اتوکلاوها از دیگ‌های بخار استاندارد نیز کمک گرفته می‌شود. کسانی که با این حرفه آشنا هستند بهتر می‌دانند که این دستگاه‌ها چه اهمیت بالایی در این صنعت دارند.

دریانوردی

اکثر افراد به جزئیات کارها و چگونگی انجام آنها توجه ندارند و به همین دلیل از لذت دانستن اکثر آنها بی‌بهره هستند. در کشتی‌ها تامین سوخت و حرارت امروزه از راهکارهای مختلفی استفاده می‌شود که بدون شک دیگ بخار را نیز می‌توان در این گروه قرار داد.

صنعت نوشیدنی

یکی دیگر از صنایع مهم در کشور مربوط به نوشیدنی‌ها است که به احتمال زیاد شما نیز به انواع مختلف آن علاقه‌مند هستید. گرما یکی از ملزومات این حوزه محسوب می‌شود که باید در حد استاندارد به مواد داده شود و زیاد و کم آن قطعا مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

از بویلر در این صنعت به دو منظور استفاده می‌کنند که به آنها اشاره می‌کنیم. در کنترل و تنظیم حرارت و همچنین شستشو و نظافت لازم است که از دیگ‌های بخار در این زمینه استفاده شود.

از دیگر صنایعی که از این محصولات استفاده می‌کنند می‌توان به صنایع چاپ، فراورده‌های لبنی، ظروف یکبارمصرف، چوب و ... اشاره کرد. در ادامه در مورد خرید این دستگاه‌ها مطالبی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

خرید بویلر

برای خرید این دیگ‌ها توجه داشته باشید که باید ابتدا استاندارد شرکت معتبری را تولیدکننده در اختیار شما قرار دهد. سعی کنید از برندهای شناخته شده و باسابقه خرید داشته باشید تا خیالتان از گارانتی، کیفیت و قیمت آسوده باشد.

شرکت بویلر ایران سال‌های سال است که در این زمینه فعالیت دارد و با کارخانه‌های مختلف همکاری کرده و توانسته رضایت آنها را جلب کند. شما نیز برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن‌های مندرج در سایت با مشاورین این مجموعه در ارتباط باشید.

جمع بندی

استفاده از دستگاه‌های باکیفیت در صنایع سبب رشد آنها شده و کیفیت محصولاتشان را نیز بالا می‌برد. ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را با کاردهای بویلر و اهمیت آن در صنایع مختلف آشنا کنیم. برای خرید و استعلام قیمت می‌توانید به سایت بویلر ایران مراجعه کنید و از راهنمایی‌های متخصصین این مجموعه بهره‌مند شوید.

487394