رقابت داغ و تنگاتنگ نجفی عرب با آرای سفید و باطله | انتصابات یا انتخابات در اتاق بازرگانی تهران!

صبح امروز انتخابات هیات رئیسه دوره دهم اتاق بازرگانی تهران با تاخیر یک هفته ای برگزار شد و محمود نجفی عرب، تنهای کاندیدای این انتخابات با ۳۲ رای به عنوان رییس اتاق بازرگانی تهران انتخاب شد.
تصویر رقابت داغ و تنگاتنگ نجفی عرب با آرای سفید و باطله | انتصابات یا انتخابات در اتاق بازرگانی تهران!

به گزارش سایت خبری پرسون، انتخابات اتاق بازرگانی تهران صبح امروز هفتم خرداد ماه در حالی برگزار شد که قرار بود هفته گذشته برگزار شود اما به دلایل نامعلوم و مبهمی به تاخیر افتاد.

جلسه اتاق بازرگانی تهران قرار بود صبح امروز ساعت ۷ برگزار شود اما این جلسه به دلیل حاضر نبودن برخی از اعضا با تاخیر ۲۰ دقیقه ای آغاز شد. در ابتدای جلسه مسعود خوانساری، رییس دور نهم اتاق بازرگانی تهران حاضر شد و توضیحات کوتاهی در مورد روند انتخابات هیات رییسه ارائه داد سپس از جمع هیات نمایندگان خداحافظی کرد.

یکه تازی نجفی عرب در انتخابات اتاق بازرگانی تهران

در ادامه جلسه تنها محمود نجفی عرب برای ریاست اتاق بازرگانی تهران اعلام کاندیداتوری کرد و دیگر اعضا پا به میدان رقابت نگذاشتند.

براساس دستور جلسه، نجفی عرب تنها سه دقیقه فرصت معرفی خود و برنامه هایش را داشت اما آنطور که یک منبع آگاه به این تیتر اطلاع داده است، نجفی عرب به مدت شش دقیقه به معرفی رزومه خود پرداخت و از برنامه هایی که به عنوان نماینده اتاق بازرگانی باید برای کسب و کارهای بخش خصوصی داشته باشد، چیزی عنوان نکرد.

روند انتخابات صدای نماینده دولت را درآورد

در میان جلسه حاجی حسینی، نماینده وزارت صمت در اتاق تهران نسبت به روند برگزاری انتخابات انتقاد کرد و اظهار داشت: برخی رودربایستی دارند و کاندید نشدند شاید از موی سپید دیگران خجالت کشیدند ولی کاندیداها در انتخابات باید رقیب داشته باشند. درست است دولت زور می‌گوید ولی از بخش خصوصی انتظار می رود زور نگوید و بگذارد طیف متنوعی از افراد کاندید شوند.

آرای سفید رقیب پایاپای نجفی عرب

در ابتدای جلسه از ۶۰ عضو اتاق تهران تنها ۴۶ نفر برای رای گیری واجد شرایط اعلام شدند که در طی جلسه تعداد به ۵۱ نفر رسید و ۹ نفر از اعضا غایب بودند.

در نهایت رای گیری صورت گرفت و محمود نجفی عرب تنها کاندیدای این انتخابات با ۳۲ رای موافق و ۱۹ رای سفید و یک رای باطله برنده نهایی انتخابات شد و در جایگاه ریاست اتاق قرار گرفت.

نکته عجیب انتخابات امروز اتاق تهران اینجا بود که در ابتدای جلسه ۵۱ نفر برای رای دهی واجد شرایط اعلام شدند در حالی که مجموع آرای این انتخابات معادل با ۵۲ رای بود.

ادعای دفاع از رقابت در عین بی رقابتی

حال باید دید اتاقى که در جمعی ۶٠ نفره قادر نیست رقابت لازم براى انتخاب هیات رئیسه خود را فراهم آورد چگونه می تواند مدافع رقابت در فضاى کسب و کار هاى خصوصى باشد!

منبع: اینتیتر

487503