شرکت ترغیب صنعت ایران، در هفدهمین جشنواره شیخ بهایی به دنبال سرمایه گذاری بود

شرکت ترغیب صنعت ایران به دنبال سرمایه گذاری، طرح‌های هفدهمین جشنواره شیخ بهایی را زیر ذره‌بین گرفت.
تصویر شرکت ترغیب صنعت ایران، در هفدهمین جشنواره شیخ بهایی به دنبال سرمایه گذاری بود

به گزارش سایت خبری پرسون، جشنواره شیخ بهایی یکی از جشنواره های مطرح و باسابقه ملی است. در هفدهمین جشنواره شیخ بهایی در این بخش ۲۰۱ طرح در زیرمجموعه فن آفرینی و ۲۹۶ طرح در بخش تجاری سازی فناوری دریافت شده است. شرکت ترغیب صنعت تلاش دارد تا ببینید چقدر شناسایی چالش ها درست انجام شده و راهبردهای رشد کسب و کارها چقدر همسو با معضلات کشور است تا در جهت سرمایه گذاری بر روی طرح‌های پر پتانسیل گام بردارد. شرکت ترغیب صنعت ایران با حضور خود در هفدهمین جشنواره شیخ بهایی تلاش داشت تا ارتباط مستقیم با کارآفرینان بسازد.

نمایندگان ترغیب صنعت در جشنواره شیخ بهایی سعی کردند تا در مورد فناوری‌های روز به خصوص مسائل صنایع فولاد و معدنی کشور با کارآفرینان به گفتگو بنشینند. آنها با برگزاری نشست‌های دوجانبه و شنیدن سخنان کارآفرینان در مورد محصولاتشان سعی داشتند تا گزینه‌های سرمایه گذاری را پیدا کنند.

نشست تخصصی ویژه نیز با حضور و سخنرانی فیلیپ کاررا از پرتغال و دانشگاه لیسبون برگزار شد و برترین های نوآوری و کارآفرینی کشور نیز حضور دارند. کارگاه آموزشی حرکت به سمت بازارهای جهانی با یادگیری مهارت‌های نرم برگزار می شود که فیلیپ کار را مدرس آن است.

باید به دنبال پاسخ باشیم

روزبه پیروز موسس جایزه پیروز و کارآفرین باسابقه اصفهانی در هنگام اهدای هفدهمین جایزه پیروز در هفدهمین جشنواره شیخ بهایی با بیان اینکه باید کاری کنیم که مریم میرزاخانی‌های امروزی بمانند، نروند و یا برگردند. گفت: جایزه پیروز پیامی به ایرانی‌های خارج‌نشین است که می‌توانند برگردند و احساس کنند آنها جزو ملت ایران هستند و به ایران تعلق دارند. علاوه بر ایرانی‌های خارج از کشور، این جایزه تلاشی برای دلگرم کردن کارآفرینان داخلی نیز به شمار می‌اید.

وی تصریح کرد برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد و ادامه داد: باید شاد باشیم که در تاریخمان از امیرکبیر و ابن سینا تا مریم میرزاخانی و از سعدی شیرازی تا سهراب سپهری داشتیم. باید به دنبال پاسخ باشیم و کاری کنیم که ابن‌سیناهای جوان کنونی تشویق و فعال شوند.

هفدهمین جایزه پیروز همراه با مبلغ نقدی یک میلیارد ریال به اپلیکیشن کیدورا داده شد. این جایزه به یاد پدربزرگ روزبه پیروز کارآفرین اصفهانی و بنیانگذار شرکت باما توسط روزبه پیروز تاسیس شده است. جایزه پیروز را میتوان یکی از قدیمی ترین جوایز حوزه فناوری اطلاعات دانست که عمری هفده ساله دارد.

487509