صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در اولین ماه در فصل تابستان تورم حدود 1 درصد افزایش داشته این در حالی است که تورم در فصل بهار 2 درصد بوده است. سه فاکتور اساسی مانع افزایش قیمت در این بازار شدند: خوش‌بینی نسبی به سیاست‌های آتی، عرضه خودروهای انباری و تولید دوباره مونتاژی‌ها.
امروز با حضور وزیر صمت صورت خواهد گرفت؛

بررسی علت افزایش قیمت سیمان در کمیسیون عمران

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه ای با وزیر صمت، علت افزایش قیمت سیمان در بازار را مورد بررسی قرار خواهد داد.
صنعت فولاد را می‌توان یکی از بنیان‌های مهم اقتصاد در هر کشوری برشمرد، به‌گونه‌ای که حتی مصرف سرانه فولاد به‌عنوان شاخصی به منظور ارزیابی صنعتی بودن یک کشور مطرح است.
بابک صدرایی در گفت‌و‌گو با پرسون:

مشکلات صنعت خودرو ریشه در مسائل اصلی کشور دارد

یک کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: اصلاح یک مورد در بخش خودروسازی حاصلی ندارد و نیاز به رفع تمام مشکلات موجود است که مانند یک حلقه به یکدیگر متصل هستند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه در چند روز آینده شاهد انتقال دولت هستیم، گفت: شاید برخی از این تجمعات در کشور به صورت عمدی باشد تا دولت آینده که قرار است به زودی سکاندار کشور شود را زمینگیر کند، بنابراین مجلس باید بازوی توانمند دولت بوده و طرح‌ها و لوایحی را در دستور کار خود قرار دهد تا مشکلات مردم حل شود.
حجم معاملات فولاد خراسان در رینگ صنعتی در چهار ماه منتهی به پایان تیر سال جاری در حالی به رقم حدود 4069 میلیارد تومان رسیده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته حدود 1650 میلیارد تومان بوده است.
کشورمان به دلیل وسعت و پهناور بودنش از نعمت زمین برخوردار است و از سوی دیگر به دلیل قرار گرفتن معادن گوناگون در این سرزمین مصالح ساختمان سازی شامل سنگ، گچ، آهن، آلومینیوم، آجر، لوله آب و گاز، سیم برق، شیرآلات و... تولید داخل کشور فراوان است؛ اما با این وجود تامین مسکن به عنوان مهم ترین سرپناه برای بخشی از خانواده های ایرانی به یک رویا تبدیل شده است.
بســته های حمایتی که هربار بخشــی بــه آن اضافه و بخشــی دیگر اصلاح میگردد، تاکنون مسکنی بوده برآلام قشــر عظیمی از اصناف و تنها به عنوان یک سیل بند عمل نموده است.
مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی وزارت صمت:

سیمان سهمیه بندی نشده است

اله یاری گفت: تصمیمی برای توزیع سیمان به صورت سهمیه بندی گرفته نشده، اما به دلیل قطعی برق، میزان تولید این محصول کاهش زیادی داشته است.

نماینده وزیر صمت در اصناف کشور و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران عنوان کرد: دولت یک قدم از منافع خود به نفع اصناف عقب نکشید. اکثریت اصناف در ایام کرونا تعطیل بودند و تنها چند صنف فعالیت کردند اما سازمان امور مالیاتی برای مالیات بر عملکرد سال ۹۹ تا ۱۲ درصد افزایش مالیاتی برای اصناف منظور کرد.
با وجود آنکه خودرو نقش محوری در رشد شاخص کل تولید صنعتی کشور در خرداد امسال داشته، بار دیگر موجودی انبار خودروسازان در این ماه افزایش پیدا کرده تا مشخص شود فروش باز هم از تولید عقب افتاده است.
حسینی کیا در گفت‌و‌گو با پرسون؛

افزایش قیمت سیمان به دلیل قطعی برق موقتی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دلایل افزایش قیمت سیمان قطع برق کارخانه‌ها و همچنین عدم نظارت دولت است. واحدهای تولیدی سیمان برای شرایط قطعی برق انبار ذخیره محصول دارند و خاموشی‌ها دلیلی بر عدم عرضه نیست.
در شرایطی آرامش نسبی در بازار سکه ، طلا و ارز برقرار است که بازار خودرو روزهای پرتلاطمی را سپری می‌کند. همراه با کاهش انتظارات تورمی و ریسک‌های غیراقتصادی انتظار می‌رفت که بازار خودرو نیز به آرامش برسد؛ اما طی هفته‌های گذشته قیمت‌ها خلاف جهت انتظارات حرکت کرده است. ردپای قیمت دستوری در نابسامانی بازار خودروهای پرتیراژ دیده می‌شود.