صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

شرکت‌های بزرگ معدنی تواسته‌اند همزمان با دهه فجر رکوردهای روزانه خود در تولید به صورت قابل توجهی افزایش دهند. و همچنین ایمیدرو اعلام کرده است که هفت طرح در چهار استان به ارزش بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان همزمان با دهه فجر امسال افتتاح می کند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی خبر از صادرات سه میلیارد دلاری واحدهای فعال داد و گفت: یکی از توافقنامه های بلند مدت ایران با چین ایجاد شهرک صنعتی مشترک بود که هدفمان این است که بخش خصوصی به میدان بیاد.
پیشگامان ذوب آهن هریک منبع غنی از تخصص و تجربه هستند و صنعت کشور از حضور آنها بهره می برد و در واقع آنها جریان سازنده این مادر صنعت فولاد کشور را در صنایع مختلف جاری ساخته اند.
با اینکه شاخص مدیران خرید (شامخ) گروه «تولید وسایل نقلیه و قطعات وابسته» در دی ماه ۱۴۰۰ به کمترین نرخ، نسبت به دو ماهه آبان و آذر رسید، با این حال اما مدیران این گروه نسبت به آینده تولید امیدوار هستند. خوش‌بینی نسبت به آینده تولید به معنای وضعیت مطلوب نیست؛ اما مجموعه عواملی همچون روند مذاکرات، وعده‌های سیاستگذار خودرو و رشد قیمت انتظارات تولید آینده را افزایش داده است.
نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نباید به طور مستقیم در این صنعت مداخله گر باشد، گفت: می توانیم در بازار داخلی رقابت ایجاد کنیم، این مشکلی ندارد که ما خودرو وارد کرده و خودروساز داخلی را وادار کنیم که کیفیت خود را برای رقابت با خودروهای خارجی ارتقا دهد.
جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در ۹ ماه امسال برای ۵۳۷۵ بنگاه پروانه بهره‌برداری صادر شده که در نتیجه آن نزدیک به ۱۱۴ هزار اشتغال صنعتی ایجاد شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش قیمت لوازم‌خانگی در روز‌ها و هفته‌های آتی خبرداد و گفت: تلاش می‌کنیم خبر‌های خوبی در خصوص کاهش قیمت لوازم‌خانگی در روز‌ها و هفته‌های آینده به‌ویژه در حوزه جهیزیه داشته باشیم.
کیفیت خودرو خوب نیست، مردم ناراضی‌اند و حق با مردم است». باید کار به بالاترین سطوح حاکمیت کشیده می‌شد و رهبری ورود می‌کردند تا خودروسازان حرف چندین‌ساله مردم را بشنوند. توضیح درباره معضل کیفیت و قیمت خودرو تا حدی توضیح واضحات است. خودروهایی در کشور تولید می‌شوند که طراحی همگی‌ مربوط به چند دهه گذشته است. قیمت که به جای خود.
وضعیت کنونی خودروسازی کشور فاجعــه است، با نرخ ارز ۳۰هزار تومان قیمت تمام شده پراید باید ۵۰ میلیون تومان باشد، پراید مصرف ضعیف‌ترین قشر جامعه است اما این قشر مستضعف باید ۱۵۰ میلیون تومان بابت آن بدهد.
یقینا فرمایشات مقام معظم رهبری (حفظ الله) در حوزه کیفیت و حمایت از تولید ملی، همواره چراغ راه تولیدکنندگان این مرز و بوم خواهد بود، اما این مطلب که با فرمایشات به حق معظم له در خصوص کیفیت خودروهای ساخت داخل، رسانه‌ها و انجمن‌های مرتبط و....نوک پیکان حملات را کاملا متوجه خودروسازی‌های داخلی نمایند، شاید اقدام زیبنده‌ای نباشد.