صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

یک کارشناس بازار خودرو اظهارداشت: برای خودروهای آگهی شده مشتری وجود ندارد. پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو در هفته اول اسفند ثابت باقی بماند.
خط فارسی و عربی در دنیای بیرون از خاستگاه ‌آن‌ها معمولا از یکدیگر تشخیص و تمییز داده نمی‌شوند و واکنش‌های زیادی در داخل ایران برانگیخته شد.
مدیرعامل سایپا گفت: این گروه خودروسازی با هدف ارتقاء کیفیت خودرو و پاسخ به انتظارات به حق مردم، از سال آینده تولید اقتصادی دو محصول کوییک و شاهین را دنبال خواهد کرد و در این راستا از همکاری مشترک با گروه صنعتی ایران خودرو در تولید قطعات خودرو استقبال می کنیم.
انتظار از تیم جدید مدیریتی در خودروسازی این است که مبتنی بر شعار شایسته سالاری، افراد براساس سوابق و تجارب خودرویی و مرتبط انتخاب شوند.
در طرح پیش فروش یکساله گروه خودروسازی سایپا محصولات شاهین.جی، کوییک.اس، کوییک.آر با گیربکس معمولی، کوییک با گیربکس معمولی، ساینا.اس و وانت سایپا با موتور ام.۱۳ عرضه خواهد شد.
اولین نمایشگاه مدیریت جهادی کشور در تاریخ 26 بهمن ماه 1400 به کار خود پایان داد این نمایشگاه در حالی از روز بیست چهارم آغاز به کار نمود که متاسفانه کشور درگیر پیک دیگری از کرونا بود.
عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران و عراق اظهار داشت: واردات 920 میلیون دلار کالا از محل پول‌های بلوکه‌شده ایران در عراق انجام شده است.
دادستان کل کشور خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به عنوان یک شهروند و مدعی العموم از شما درخواست و مطالبه جدی داشته و خواهم کرد که به فریاد صنعت خودروسازی برسید، در دولت قبل بسیار پیگیر شدیم، اما نتیجه نداشت.
این یک قاعده کلی است که انحصار به دنبال خود فساد را نیز به همراه می‌آورد و این یکی از ویژگی‌هایی است که برای صنعت خودرو درنظر گرفته می‌شود. انحصار این صنعت را به نقطه‌ای رسانده است که خودروساز یقین دارد هر محصولی را تولید کند مردم مجبورند آن را بخرند. استمرار این شرایط هم باعث بی‌کیفیتی خودروهای داخلی شده و از سوی دیگر بر قیمت‌ها هم افزوده می‌شود.طی سال‌های اخیر کیفیت خودروها به‌تدریج افت کرده‌اند تا جایی که گلایه رهبر انقلاب را از وضعیت نامطلوب صنعت خودروی کشور به همراه داشته است.