در یک نشست تخصصی در هفته پژوهش در دانشگاه صنعتی شریف مطرح شد:

عصاری مدیرعامل سابق هلدینگ ومعادن: عدم ارتباط پایدار صنعت و دانشگاه درد بزرگی است

دوشنبه ۱۱ دی‌ماه نشست تخصصی "تولید سبز، فرصت‌های دانشگاه و صنعت" به همت دانشگاه صنعتی شریف و موسسه "معدن و فولاد سبز" در دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
تصویر عصاری مدیرعامل سابق هلدینگ ومعادن: عدم ارتباط پایدار صنعت و دانشگاه درد بزرگی است

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر عزیزاله عصاری در این نشست گفت: متاسفانه ارتباط پایدار، منسجم و سیستماتیک میان دانشگاه و صنعت طی سالیان اخیر شکل نگرفته و حرف‌ها در حد شعار بیان شده است.

مدیرعامل سابق هلدینگ “ومعادن” افزود: ارتباطات موجود در این حوزه به صورت موردی و بر اساس نگاه ویژه یک مدیر صنعتی به دانشگاه شکل گرفته است، اما این ارتباط به صورت سیستماتیک برقرار نشده که این یک درد بزرگ است.

وی عنوان کرد: امروز در دنیا رویکردی به صورت منسجم در حال گذار به سمت یک پیمان جهانی دیجیتال است و بر اساس سند سازمان ملل و اهداف توسعه پایدار در حرکت است با این هدف که یک پلتفرم بزرگ دیجیتالی ایجاد کند.

عصاری عنوان کرد: اخیرا به سفارش گوگل موسسه دکارت با حمایت مالی کشور قطر مدلی با عنوان (FREI) شاخص اقتصادی آمادگی آینده کشورها طراحی کرده است که بر اساس مدل دکارت سرمایه فیزیکی، سرمایه انسانی، تکنولوژی و رقابت‌پذیری، چهار عامل موثر در حوزه هوشمندسازی به شمار می‌آیند.

عصاری اضافه کرد: سرمایه فیزیکی مربوط به زیرساخت‌های اینترنتی، حمل‌و‌نقل و انرژی است. در سرمایه‌های انسانی حفظ، نگهداری، جذب مهارت‌ها؛ در رکن تکنولوژی تمام خلاقیت‌ها و عواملی که بر اساس تکنولوژی شکل می‌گیرد و در رکن مهم رقابت‌پذیری سامانه‌های دیجیتالی اقتصادی و مارکتینگ تعریف شده است، که این ۴ رکن محورهای دیجیتالی را به صورت همسو حرکت می‌دهد.

وی تاکید کرد: با توجه به حرکت دنیا به سمت توسعه تکنولوژی و فولاد سبز ما هم باید در این راستا حرکت کنیم و باور ما بر این است که دانشگاه و دانشجو، نقش بسزایی در این زمینه خواهند داشت، لذا در این مسیر ارتباط ارگانیک میان صنعت و دانشگاه باید به عنوان یک استراتژی و الزام مورد توجه قرار گیرد.

منبع: معدن نیوز

575090