صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

چرا ایران برای چینی‌‌‌ها جذاب است؟ این سوال را مرکز پژوهش‌‌‌های اتاق بازرگانی ایران پاسخ داده و در قالب یک گزارش سه عامل محرک را در جهت‌‌‌گیری تازه چین به سمت ایران حیاتی اعلام کرده است. این گزارش تصریح می‌کند، چین در راستای حفظ امنیت انرژی خود به‌عنوان یکی از اهداف کلان توسعه اقتصادی در افق۲۰۴۹ به ایران که دارنده منابع عظیم انرژی و صاحب موقعیت ژئوپلیتیکی ویژه است، نگاه ویژه‌‌‌ای دارد. ضمن اینکه بازار مصرفی ایران از سوی شرکت‌های چینی منبع مناسبی برای کسب درآمد است. از آنجا که چین در استراتژی جدید خود با عنوان «چرخه دوگانه» در پی تغییر مسیر اقتصاد و کاهش وابستگی به مناطقی نظیر آمریکای‌شمالی و اروپاست، ایران می‌‌‌تواند در این زمینه یک شریک مهم برای چین باشد.
معاون اقتصادی رئیس جمهور تولید ریل توسط ذوب آهن اصفهان را یک دستاورد بزرگ برای کشور دانست و گفت: تداوم و افزایش تولید ریل در این مجتمع عظیم صنعتی برای کشور بسیار ضروری است .
آمار ارائه شده توسط تولیدکنندگان بزرگ تایر، از تولید بالغ بر ۲۱۷ هزار تن از انواع تایر خودروها معادل بیش از ۲۰ میلیون حلقه حکایت دارد که نشان دهنده افت سه درصدی است.
کشور ما ظرفیت بالایی در حوزه تجارت و اقتصاد دارد، نعمت های خدادادی که با بهره برداری و مدیریت صحیح می توان به راحتی تمامی تهدید های خارجی در اقتصاد از جمله تحریم ها را دور بزنیم، یکی از این ظرفیت های ایران منطقه چابهار در جنوبی شرقی است.
رئیس دفتر سازمان ملل در امور افغانستان اظهارداشت: وسعت بخشیدن به همکاری‌های حمل و نقلی افغانستان با استفاده از زیرساخت‌های مناسب دریایی، بندری، ریلی و حمل‌ونقل جاده ای لازمه روابط میان ایران و افغانستان است.
مراسم قرعه کشی مرحله سی و یکم فروش فوق العاده ۳ محصول ایران خودرو ساعت ۱۰ صبح امروز (شنبه ۲۳ بهمن‌ماه) با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی در محل سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش این شرکت برگزار شد.
این کارشناس حوزه صنعت در این یادداشت آورده است، لوازم خانگی، نیاز هر روزه هر شخص از لحظه بیدار شدن در صبح که پنیر صبحانه را از یخچال، بیرون می آورَد تا پاسی از شب که آب خنکی برای نوشیدن نیاز دارد را شامل می‌شود.
سرپرست معاونت فنی و عملیات بیمه ای صندوق بازنشستگی فولاد:

فرایند قانونی اصلاح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فولاد در دست اقدام است

سرپرست معاونت فنی و عملیات بیمه‌ای صندوق بازنشستگی فولاد تازه‌ترین اقدامات برای اصلاح همسان سازی حقوق بازنشستگان فولاد را تشریح کرد.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی: برخی شرکت‌های لوازم خانگی اقدام به افزایش ۸ تا ۱۲ درصدی قیمت لوازم خانگی کرده بودند که تا روز شنبه فرصت دارند که قیمت ها را به قیمت‌های قبلی برگرداند.
با توجه به اعمال مالیات بر ارزش افزوده از خودروهای داخلی باید محصولات مدیران خودرو گران تر می شد اما بخشنامه قیمتی محصولات مدیران‌خودرو در بهمن ماه نشان از کاهش میلیونی قیمت‌ها نسبت به دی ماه و پیش از آن دارد.
قیمت امروز پراید به زیر 150 میلیون تومان آماده است نسبت به 5 روز گذشته ارزان شده است
متقاضیان ۵ محصول سایپا از امروز پنجشنبه از ساعت هشت صبح و به مدت دو روز به صورت شبانه روزی می توانند نسبت به ثبت نام محصولات سایپا، اقدام کنند.
رئیس مجمع فعالان اقتصادی می‌گوید تصویب نشدن طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی در مجلس می‌تواند مشکل ساز شود.