صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری:

ذوب آهن اصفهان در بومی سازی صنعت کشور جایگاه مهمی دارد

آقا محمدی اظهار داشت : ذوب آهن اصفهان جایگاه مهمی دربومی سازی صنعت کشور دارد و به ویژه با تولید ریل ملی ، نشان داد که از نیروی انسانی متخصص و با تجربه ای برخوردار است.
آنچه درباره کمبود ذخایر روغن می گفتند، ریشه در اجرای برخی سیاست‌هایی داشت که قرار بود اجرایی شود، اما وزیر جهاد کشاورزی می گوید که ذخایر کافی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در ابتدای ورود به عمان بر ارتقاء و تعمیق روابط اقتصادی بین دو کشور با شناسایی تأکید کرد.
طبق روال هر هفته، طرح فروش فوق العاده سه محصول گروه صنعتی ایران خودرو از امروز آغاز می شود و تا روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه ادامه خواهد داشت. با توجه به اینکه مالیات بر ارزش افزوده خودروهای داخلی بر روی قیمت خودرو اعمال و از مشتری دریافت می‌شود،
در سال 99 آمارهای رسمی نشان می‌دهد که بالغ بر 12.5 میلیارد دلار قاچاق کالا به کشور وجود داشته است که فقط 50 میلیون دلار آن سهم سازمان اموال تملیکی بوده است.
همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، تلاشگران جبهه صنعت در مدیریت مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان موفق شدند رکورد جدیدی در تولید میلگرد N۱۶ با آج din و بر اساس استاندارد ۳۱۳۲ را با تناژ ۲۱۰۰ تن تولید در ۲۴ ساعت ثبت نمایند.
در چند هفته گذشته قیمت خودرو در بازار ثابت مانده و با درنظر گرفتن وضعیت احتمال دارد شب عید هم بازار خودرو آرام باشد و روند قیمت‌ها تغییر نکند، مگر این‌که اتفاق جدیدی رخ دهد. در شرایط کنونی خریداران به امید کاهش بیش‌ازپیش قیمت‌ها از خرید دست کشیدند و اگر خریداری هم هست با نگاه مصرفی اقدام به خرید می‌کند.
مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل گمرک گفت: بدین ترتیب صادرات و واردات کشورمان با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ده ماهه اول سال جاری به 4 میلیارد و 637 میلیون و 832 هزار دلار رسید که در مجموع ۷۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل روند صعودی داشته است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در اجرای ۴۸ از سرمایه‌گذاری تکراری و اشباع جلوگیری کرده و حتی اجازه نخواهیم داد که به سمتی برویم که حلقه‌های مفقوده را جایگزین کنیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه ارتقای بهره‌وری مهمترین اصل برای تولید خودروی با کیفیت است، یکی از ایرادات جدی که صنعت خودروسازی با آن دست و پنجه نرم می کند این است که به توسعه و پژوهش در صنعت خودروسازی توجه لازم نشده است.
در نشست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با جمعی از نمایندگان اصناف و تشکل‌ها و واحدهای تولیدی، دغدغه‌ها و چالش‌های فعالان اقتصادی در خصوص قیمت گذاری دستوری کالا مطرح شد.