قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ / برنت ۷۷ دلار و ۸۹ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۷ سنت معادل ۱.۱۰ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۸۹ سنت رسید.
تصویر قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ / برنت ۷۷ دلار و ۸۹ سنت شد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه کاهش یافته است. به نظر می‌رسد کاهش شدید قیمت نفت عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده دنیا و همچنین افزایش تولید اوپک نگرانی در مورد تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه را جبران کرده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 87 سنت معادل 1.10 درصد کاهش به 77 دلار و 89 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 83 سنت معادل 1.12 درصد کاهش 72 دلار و 98 سنت معامله می‌شود.
هر دوی این شاخص‌های نفتی 2 درصد در هفته اول سال جاری میلادی به خاطر تمرکز سرمایه‌گذاران بر مخاطرات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه به دنبال حمله یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ، افزایش قیمت داشتند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که در حال حاضر در خاورمیانه به سر می‌برد، هشدار داد اگر تلاش هماهنگی برای برقراری صلح نشود، جنگ غزه در سراسر منطقه گسترش پیدا می‌کند. اما بنجامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قول داده این جنگ را تا حذف کامل حماس ادامه دهد.
از طرف دیگر، تولید نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) 70 هزار بشکه در روز در ماه دسامبر افزایش یافته و به 27.88 میلیون بشکه در روز رسیده است که می‌تواند فشار نگرانی‌های ژئوپولیتیکی را خنثی کند.
این افزایش عرضه و رقابت اوپک با سایر تولیدکنندگان رقیب باعث شد عربستان در روز یکشنبه قیمت رسمی فروش نفت خود به بازار آسیا در ماه فوریه را تا پایین‌ترین رقم طی 27 ماه گذشته کاهش دهد.
در آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت یک حلقه افزایش یافته و به 501 رسیده است.
بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی می‌کند 26 چاه نفت جدید در سال جاری میلادی اضافه شود که بیشتر آنها در حوزه پرمین و در نیمه اول سال خواهد بود.

منبع: تسنیم

575335