افزایش صادرات محصولات لبنی ایران

سخنگوی صنایع لبنی گفت: در ۹ ماهه امسال صادرات محصولات لبنی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳.۱ درصد حجم صادرات و حدود ۶ درصد افزایش ارزش دلاری داشته ایم.
تصویر افزایش صادرات محصولات لبنی ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، سخنگوی صنایع لبنی گفت: تنظیم بازار در زنجیره صنعت لبنیات وابسته به یکسان سازی سیاست ها در کل زنجیره و حذف یارانه از ابتدای زنجیره و انتقال آن به دهک های کم درآمد است.

به گفته او، همانطور که بخش تولید در رقابت هستند، بخش عرضه و فروشگاهی هم باید رقابتی شود. بهترین روش برای این کار اجرای قانون نظام صنفی مبنی بر مکلف بودن پایانه ها ی فروشگاهی برای درج قیمت مصرف کننده است.

بنی طبا ادامه داد: همانطور که می دانید تولید کننده تنها باید فاکتور فروش صادر کند و تکلیفی حتی برای درج قیمت تولید حسب قانون ندارد، غرض اینکه تنظیم بازار و رقابتی کردن آن باید در همه بخش های زنجیره اجرا شود.

سخنگوی صنایع لبنی با اشاره به راهکارهای افزایش سرانه مصرف گفت: افزایش سرانه مصرف مقوله ای جدا از تنظیم بازار است. سرانه مصرف هم نیازمند فرهنگ سازی و آگاهی مصرف کننده از اولویت خرید کالای سلامت محور است و هم نیازمند افزایش قدرت خرید مردم که وابسته به سیاست های کلان دولت است. اما در خصوص تنظیم بازار باید گفت نگاه مسئولان مبنی بر سرکوب قیمت، منجر به کنترل تورم نمی شود بلکه به معنی نابودی تولید است.

او درباره آخرین وضعیت صادرات محصولات لبنی گفت: در ۹ ماهه امسال در مجموع ۴۰۸هزار و ۷۲۰ تن صادرات محصولات لبنی به ارزش ۵۴۸ میلیون دلار داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳.۱ درصد حجم صادرات و حدود ۶ درصد افزایش ارزش دلاری داشته ایم.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی در خصوص آخرین وضعیت توزیع شیرمدارس گفت: در ماجرای توزیع شیر مدارس با پیگیری وزیر آموزش و پرورش و معاون فرهنگی معاون اول رئیس جمهور این موضوع اجرا شد و اگر این پیگیری ها نبود، موضوع شیرمدارس اجرا نمی شد.

بنی طبا گفت: تاکنون همه استان های کشور ۶۰ میلیون پاکت و لیوان شیر مدرسه توزیع شده و تنها در ۴ تا ۵ استان برخی از مناطق تکمیل نشده که مسئولان آموزش و پرورش برای توزیع در تلاشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

586095