صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

بررسی آمارهای سالانه خودروهای سواری تولید داخل از سال ۱۳۸۰ تاکنون نشان می‌دهد در سال گذشته، ۹۰۴ هزار دستگاه خودروی داخلی تولید شده که این میزان در روند تاریخی کمتر از تولید ۹۲۴ هزار دستگاه در سال ۱۳۸۵ است.
عضو اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تاکید کرد که فروش پوشاک تاناکورا، به دلیل مسائل بهداشتی و قاچاق بودن این نوع پوشاک، ممنوع است و در صورت برخورد با این نوع فروشگاه‌ها، پلمب می‌شوند.
پرسون از فعالیت بانوان در مشاغل سخت گزارش می دهد؛

زنان در صنف نان سازی

نقش زنان در فعالیت های اقتصادی در دو دهه اخیر افزوده شده است، برخی از زنان با روحیه زنانه ای که دارند به مشاغل سخت که برای مردان نیز مشقت آور است ورود پیدا می کنند.
برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در بخش «با سخنگویان» در خصوص بررسی عملکرد وزارت صمت با محمد حسن ترابی، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت تلفنی گفتگو کرد.
مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل‌ و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از توافق سه جانبه ایران با آذربایجان و گرجستان برای راه‌اندازی مسیر ترانزیتی و اتصال خلیج فارس به دریای سیاه خبر داد.
طرح مصوب نمایندگان مجلس برای آزادسازی واردات خودرو، برای بار دوم برگشت خورد. مصوبه «واردات خودرو در ازای صادرات» از سوی هیات عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام مغایر با بند ۷ سیاست‌های کلی تولید ملی و همچنین بند ۹ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی شناخته شد. به این ترتیب شورای نگهبان که پیش از این، مصوبه آزادسازی مشروط واردات را در آخرین جلسه بررسی، فاقد ابهام و ایراد عنوان کرده بود، با استناد به نامه رئیس هیات عالی نظارت مجمع، این مصوبه را به مجلس بازگرداند. آینده واردات خودرو بررسی شد.
شیر و کره روی دست کارخانه‌ها مانده و حالا قرار است صادرات شیرخشک، کره و روغن حیوانی با شرط پرداخت ما به التفاوت قیمتی آزاد شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام آغاز فرآیند تولید ۴۵ هزار دستگاه خودروی دوگانه سوز، گفت: توانایی و ظرفیت تامین و تولید سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی دوگانه سوز را داریم.
بازار خودرو به‌‌رغم تمامی‌برنامه‌‌ها و طرح‌‌هایی که همزمان از سوی دولت و مجلس و در راستای حذف واسطه‌گری و جلوگیری از زیان صنعت خودرو صورت گرفته همچنان در بلاتکلیفی به‌سر برده و تنها منافع آن متوجه دلالان و واسطه‌گرانی بوده که از انحصار و عدم تناسب بین عرضه و تقاضا بیشترین سود را به جیب زده‌اند به‌گونه‌ای که آمارها سود حاصل از اختلاف قیمت کارخانه و بازار را در سال گذشته 120 هزار میلیارد تومان عنوان کرده که این رقم در 6 ماهه ابتدای خرداد تا پایان آبانماه بالغ بر 55 هزار میلیارد تومان اعلام شده است.
معاون امور صنایع وزیر صمت گفت: سازمان بورس موضوع عرضه خودرو در بورس کالا را مطرح کرده و وزارت صنعت، معدن و تجارت حداقل در مدت اخیر پیشنهاد و موضعی در این خصوص نداشته است.
با همکاری خبرنگاران ضد فساد پرسون و عصر صنعت صورت گرفت:

رونمایی از تخلف های پیدا و نهان فروشگاه های زنجیره ای با انتشار فایل صوتی

تخفیف های باورنکردنی، تنوع اجناس، آرامش در خرید، جوایز بسیار ارزنده و ‌… این کلمات ما را یاد تبلیغات وسوسه انگیز فروشگاه های زنجیره ای متخلف و متقلب می اندازد. زنجیره ای که در سال های گذشته صدمات جبران ناپذیری را به بدنه صنعت خرده فروشی سنتی وارد کرده و مافیای موجود در فروشگاه های زنجیره ای در تاراج کالاهای اساسی، لحظه ایی را از دست نداده اند.
امروز بازار خودرو سامان خواهد گرفت یا دچار تلاطم خواهد شد؟ همه این‌ها بستگی به تصمیم‌گیری جلسه تنظیم بازار دارد. بازار خودرو هفته نخست آذرماه را در حالی آغاز کرد که قیمت محصولات داخلی در این بازار یک شیب صعودی کوچک را پیروی می‌کردند؛ البته در این بازار قیمت مدل‌های مختلف پراید با ریزش مواجه شده اما سایر محصولات داخلی با افزایش بها دادو‌ستد شدند.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: سربازان گوش به فرمان معظم له در ایران ترانسفو در تلاش هستند با توسعه و بومی سازی دانش طراحی و تولید انواع ترانسفورماتور و رآکتور، ارادت به رهبری و ولایتمداری خود را بیش از پیش نشان دهند.
نماینده میانه،در تذکری شدیدالحنی خطاب به وزیر صنعت معدن و تجارت مبنی بر رسیدگی به اوضاع آشفته و عقب‌ماندگی‌های فولاد شهرستان میانه گفت: بی‌تردید ادامه بی‌توجهی شما و مجموعه ایمیدرو اقدامات بعدی قانونی را در چند روز آینده رقم خواهد زد.