صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده نمایید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.
اتصالات متعددی در بازار ها وجود دارد که از جنس فلز هستند و برای بالا بردن سطح مقاومت آنها همواره روکشی از جنس گالوانیزه بر روی آنها قرار می دهند.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با اشاره به اختلاف قیمت ۱۰۰ درصدی خودرو از کارخانه تا بازار گفت: این اختلاف قیمت ناشی از عرضه کم و عدم توانایی خودروسازان در تامین بازار خودرو است.
معاون امور گمرکی گمرک با اشاره به کاهش سود بازرگانی طبقات مختلف کالایی، گفت: تقلیل دادن «حقوق گمرکی» مواد اولیه، واسطه‌ای، قطعات و ماشین آلات خطوط تولید نیاز به مصوبه مجلس دارد.

معاون امور گمرکی گمرک گفت: با کاهش سود بازرگانی و حقوق گمرکی، حدود 28 هزار میلیارد تومان از درآمدهای دولت از محل این بخش، کاسته می‌شود که قرار است به جای آن، اوراق مالی منتشر شود.
با وجود آنکه رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ابلاغیه‌ای به استانداران کشور خواستار برخورد با قاچاق کالا در سطح عرضه شده بود، اما با گذشت ۲ ماه از این ابلاغیه هنوز نتیجه آن مشخص نیست.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: بازار سیمان پیش از اعمال محدودیت در مصرف برق ملتهب نبود و شرایط آرامی را پشت سر می‌گذراند، اما بعد از اجرای بخش‌نامه محدودیت مصرف برق در صنایع سیمان و فولاد؛ متقاضیان سیمان برای خرید این محصول به بورس کالا هجوم آوردند.
فرایند واریز وجه از سوی منتخبین اصلی توسط شرکت‌های خودروسازی آغاز شده و تا تاریخ ۲۵ خرداد ماه جاری ادامه خواهد یافت. پس از تکمیل ثبت نام منتخبین اصلی، در صورت وجود ظرفیت، به منتخبین رزرو بر اساس اولویت اطلاع رسانی خواهد شد.
قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی نسبت به دیروز تغییر چندانی نکرد و هر بشکه ۱۱۹.۱۳ دلار فروخته شد اما پیش بینی از افزایش قیمت ها پس از پاپان قرنطینه در چین وجود دارد.
روز گذشته رییس مجلس قانون مجوز پنج ساله واردات خودرو را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد. براساس ماده ۴ قانون ساماندهی صنعت خودرو که توسط قالیباف ابلاغ شد، وزارت صمت باید آیین‌نامه واردات خودرو را تنظیم و تصویب کند.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد:

به منتخبان ذخیره هم این دوره خودرو می‌دهیم

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد به منتخبان ذخیره این دوره نیز در قالب طرح‌های مشخص خودرو تخصیص داده خواهد شد.
رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک تهران گفت: مشتریان هرگونه افزایش بیش از حد قیمت انواع روغن موتور و تایر خودرو را به سامانه ۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند.
رسول سلیمانی کارشناس صنعت خودرو گفت: وقتی قرار است یک صنعتی در کشوری که چندان پیشرفته نیست فعال شود، در ابتدا با اعمال یک سری موانع تعرفه‌ای از این صنعت حمایت می‌کنند تا از این طریق ریسک سرمایه گذاری را پایین بی اروند و به شکل گیری صنعت شکل کمک کنند؛ چراکه در غیر این صورت عملاً امکان شکل گیری صنعت با سرعت بالا وجود ندارد.
سیاستگذاری در تولید دانش‌بنیان با چه خطاهایی مواجه است؟ بازوی پژوهشی پارلمان بخش خصوصی در گزارشی سیاست‌های دولتی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را نقد کرده و نسبت به تبعات آن هشدار داده است.