ویژگی های چراغ خطی

چراغ های خطی را می توان تقریبا در هر نوع سقف و دیوار نصب کرد. شما می توانید این چراغ ها را به صورت روکار، آویز و توکار نصب کنید.
تصویر ویژگی های چراغ خطی

به گزارش سایت خبری پرسون، چراغ خطی از جمله جدیدترین و پیشرفته‌ترین ابزار‌های روشنایی است که با استفاده از لوله‌‌های فلورسنت یا LED با عرض کم، به نورپردازی فضا‌های مختلف، می‌پردازد. این چراغ‌‌ها به صورت خطی و باریک طراحی شده‌اند و در انواع مدل‌های روکار، توکار و آویز در دسترس هستند. یکی از ویژگی‌های بارز چراغ خطی، امکان نورپردازی موضعی و تنظیم روشنایی به شکل دلخواه است. به علاوه، عمر این چراغ‌ها، طولانی بوده و مصرف انرژی آن‌ها نسبت به سایر چراغ‌ها، کمتر می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های بی نظیر چراغ‌های خطی، می‌توان به میزان نور آن‌ها اشاره کرد. این چراغ‌ها با این که به صورت خطی طراحی می‌شوند، اما از نور زیادی برخوردار می‌باشند.

ویژگی چراغ خطی

یک نوع چراغ روشنایی است که به صورت خطی طراحی شده است و برای روشن کردن فضاهای بزرگ مانند سالن‌های بزرگ، فروشگاه‌ها، کارخانه‌ها، انبارها و… استفاده می‌شود.

ویژگی‌های چراغ خطی عبارتند از:

- طراحی خطی: طراحی آن به صورت طولانی و باریک است که به راحتی در سقف یا دیوار قرار می‌گیرد.

- نصب آسان: اغلب به راحتی نصب می‌شود و اغلب دارای قطعات نصب سریع است.

- بدنه مستحکم: جنس بدنه آن مستحکم است که طول عمر طولانی و مقاومت در برابر ضربه و شوک را تضمین می‌کند.

- کیفیت نوردهی بالا: این وسیله با کیفیت نوردهی بالا، به صورت یکنواخت و بدون نواقص نور تولید می‌کند.

- قابلیت تنظیم زاویه نور: برخی از این لامپ‌ها قابلیت تنظیم زاویه نور را دارند که به کاربر اجازه می‌دهد نور را به سمت مورد نظر هدایت کند.

- صرفه‌جویی در مصرف انرژی: بسیاری از چراغ‌ها با فناوری LED ساخته شده‌اند که مصرف انرژی کمتری دارند و به صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی کمک می‌کنند.

- مقاوم در برابر آب و گرد و غبار: ضدآب و گرد و غبار هستند که برای استفاده در فضاهای خارجی و باز، مناسب هستند.

- قابلیت اتصال به هم: بسیاری از آنها قابلیت اتصال به هم را دارند که به کاربر اجازه می‌دهد تعداد بیشتری چراغ‌ها را به هم متصل کرده و فضای بزرگتری را روشن کند.

استفاده از نورپردازی خطی به عنوان روشنایی عمومی و دکوراتیو فضا بویژه فضاهای داخلی با معماری مدرن دارای ویژگی های کیفی، کمی و زیبایی شناختی است که در زیر به توضیح آن خواهیم پرداخت.

انعطاف پذیری

چراغ های خطی را می توان تقریبا در هر نوع سقف و دیوار نصب کرد. شما می توانید این چراغ ها را به صورت روکار، آویز و توکار نصب کنید. همچنین لاین های نوری قابلیت انعطاف پذیری اتصال در اشکال هندسی مختلف از جمله مستطیل، L یا T و اتصالات متقاطع را دارند. این اشکال اتصال همراه با طیف وسیعی از طول‌ها به طراحان روشنایی اجازه می‌دهد تا طرح‌های منحصر به‌ فردی را با روشنایی خطی که می‌تواند متناسب با فضا طراحی شود ایجاد کنند.

عملکرد

نورپردازی خطی به دلیل کیفیت بالا و زیبایی می تواند علاوه بر تامین روشنایی به زیبایی و مدرنیته کردن فضا نیز کمک کند. همچنین از چراغ خطی می توان در انواع فضا با کاربری های مختلف تجاری، اداری، مسکونی و فروشگاهی بهره گرفت.

زیبایی شناسی

اغلب داشتن عملکرد عالی کافی نیست. این باید با طراحی خیره کننده مطابقت داشته باشد. چراغ های خطی با طرح های سفارشی و اشکال مختلف، عرض های نوری مختلف و باریک، نور مستقیم و غیر مستقیم و رنگ های سفارشی تنها تعدادی از گزینه های موجود هستند که نورپردازی خطی را به یک انتخاب آسان تبدیل می کند و استفاده از نورپردازی خطی را نه تنها به عنوان تامین نور اصلی فضا بلکه برای نورپردازی دکوراتیو و زیبایی فضا ممکن می سازد.

دمای رنگ

چراغ‌ های خطی LED می‌توانند طیف وسیعی از دمای رنگ نور را برای پاسخگویی به روشنایی انعطاف‌پذیر محیط ارائه دهند. از سفید گرم تا سفید سرد می توان از دماهای مختلف برای ایجاد حال و هوا در یک فضا استفاده کرد.

بهره وری انرژی و بازدهی

LED ها در مقایسه با سایر فناوری های روشنایی بسیار کارآمد هستند. آنها علاوه بر طول عمر بسیار بالا دارای تلفات بسیار پایین و بازدهی بسیار بالایی هستند. این مزایای قابل توجه باعث می شود که روشنایی خطی LED برای استفاده در کاربری های زیادی مورد استفاده قرار گیرد.

امکان اتصال به سیستم هوشمند

چراغ های خطی قابلیت اتصال به سیستم هوشمند با پروتکل دالی (dali) را دارند. در این حالت می توان چراغ ها را از راه دور کنترل نمود و قابلیت دیم کردن، تعریف سناریو های مختلف از جمله کنفرانس، مهمان، تماشای تلویزیون، مطالعه و غیره توسط تلفن همراه را نیز دارا می باشد. همچنین توسط یک سنسور سه گانه حضور، حرکت و تطبیق نور می توان به تنظیم خودکار نور محیط با در نظر گرفتن نور طبیعی موجود و روشن خاموش شدن چراغ ها پس از تشخیص حضور و ترک افراد از محیط رسید.

منبع:اکووات/ecowat

منبع: .

694240