چرا پی ال سی زیمنس سری S7-1200 از محبوبیت بالایی برخوردار است؟

دلیل محبوبیت پی ال سی زیمنس سری S7-1200 بخاطر قیمت مناسب، امنیت بالا، کارایی بالا و مناسب بودن برای صنایع کوچک و... است که ما به بررسی آن پرداخته ایم.
تصویر چرا پی ال سی زیمنس سری S7-1200 از محبوبیت بالایی برخوردار است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، دلیل محبوبیت پی ال سی زیمنس سری S7-1200 چیست و چرا این پی ال سی در بین صنعتگران بسیار محبوب بوده و بسیار پر فروش است؟ اگر به دنبال پاسخ این سؤال هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پی ال سی زیمنس سری S7-1200

برای رسیدن به پاسخ چرا پی ال سی زیمنس سری S7-1200 از محبوبیت بالایی برخوردار است بهتر است قبل از هر چیز با پی ال سی زیمنس سری S7-1200 آشنا شویم و ویژگی‌ها و کاربردهای آن را بررسی کنیم و بعد به پاسخ این سؤال بپردازیم.

این سری از پی ال سی‌های زیمنس دارای قیمت مناسب بوده و کامپکت نیز هستند. همچنین برای استفاده در صنایع مختلف مانند: صنایع نساجی، صنایع خودروسازی، صنایع آب و فاضلاب، صنایع کشاورزی و... مناسب بوده و دارای مزایایی به شرح زیر است:

  • کامپکت بودن
  • راحتی در استفاده از این پی ال سی
  • قیمت اقتصادی و مناسب
  • امنیت و سیکیوریتی بالا
  • پروتوکول های امنیتی بالا در برنامه‌نویسی
  • قابلیت افزایش تعداد ورودی و خروجی با استفاده از ET200
  • کم‌حجم‌بودن نسبت به سری قدیمی خود یعنی S7-200
  • عیب‌یابی سریع و کارایی بالا
  • توانایی انجام وظایف متعدد به‌صورت هم‌زمان
  • قابلیت ساپورت تا 256 ورودی و خروجی در یک ریل
  • قابلیت نوشتن 100 هزار خط برنامه نویسی و بالاتر

دلیل محبوبیت پی ال سی زیمنس سری S7-1200

حال که به طور کل با ویژگی‌های پی ال سی زیمنس سری S7-1200 آشنا شدید به سراغ بررسی و پاسخ به سؤال چرا پی ال سی زیمنس سری S7-1200 از محبوبیت بالایی برخوردار است؟ خواهیم پرداخت:

  • کامپکت بودن: یک دلیل محبوبیت پی ال سی زیمنس سری S7-1200 کامپکت بودن این محصول است و به این معنا که خود پردازنده تعدادی ورودی و خروجی روی خود دارد. همین امر موجب می‌شود تا صنعتگران تا حدود زیادی از خرید کارت ورودی و خروجی بی‌نیاز شوند. این امر یعنی کم‌کردن هزینه و بالابردن کارایی.
  • قیمت مناسب: دلیل محبوبیت پی ال سی زیمنس سری S7-1200 تنها به کامپکت بودن آن خلاصه نمی‌شود و دلیل مهم دیگری نیز دارد که آن هم قیمت مناسب آن است. قیمت این محصول به نسبت کارایی آن بسیار بالا بوده و به بهینه‌سازی هزینه کمک خواهد کرد.
  • مناسب برای صنایع کوچک: یکی دیگر از دلیل محبوبیت پی ال سی زیمنس سری S7-1200 این است که برای استفاده در صنایع کوچک نیز مناسب است. همین امر موجب شده است تا نیاز بسیاری از صنایع کوچک به‌راحتی مرتفع شود.

دلیل محبوبیت  پی ال سی زیمنس سری S7-1200

  • امنیت بالا: دلیل دیگر محبوبیت پی ال سی زیمنس سری S7-1200 امنیت بالایی آن است. این پی ال سی قابلیت پسوردگذاری داشته و همین امر امکان تغییر پارامترها و خرابکاری را به حداقل ممکن می‌رساند. امنیت این محصول فقط به رمزگذاری خلاصه نشده و روش‌های امنیتی دیگری نیز دارد که از داده‌ها محافظت می‌کند.
  • کارایی بالا: پی ال سی زیمنس سری S7-1200 کارایی بالایی دارد. کارایی‌هایی مانند: کنترل خطوط تولید و فرآیندهای تولید خودرو، کنترل و مانیتورینگ فرآیندها، کنترل خطوط بسته‌بندی و اتوماسیون فرایندهای بسته‌بندی، کنترل فرآیندهای صنایع شیمیایی و پتروشیمی، کنترل خطوط تولید و فرآیندهای تولید مواد غذایی و نوشیدنی، سیستم‌های تصفیه آب و مدیریت فاضلاب، کنترل و مانیتورینگ سیستم‌های تولید و توزیع انرژی، تولید و پردازش مواد فلزی، کنترل فرآیندهای استخراج، پالایش، و توزیع نفت و گاز، کنترل سیستم‌های اتوماسیون ساختمانی و HVACرا می‌توان اشاره کرد.
  • توانایی انجام وظایف متعدد به‌صورت هم زمان: یکی دیگر از دلایل محبوبیت این محصول این است که توانایی انجام چند کار به‌صورت هم‌زمان را دارد. همین امر موجب صرفه‌جویی در زمان و بالارفتن کارایی می‌شود.
  • قابلیت ساپورت تا 256 ورودی و خروجی در یک ریل: یکی دیگر از دلایل محبویت پی ال سی زیمنس این است که قابلیت ساپورت تا ۲۵۶ ورودی و خروجی بر روی یک ریل را دارد. همین امر نیاز به فضای زیاد را از بین برده و امکان نصب در فضای کوچک را نیز فراهم می‌کند.
  • عیب‌یابی سریع و کارایی بالا: یکی از مهم‌ترین موارد در زمینه تجهیزات اتوماسیون صنعتی عیب‌یابی سریع و کارایی بالا است. پی ال سی زیمنس سری S7-1200 این قابلیت را داشته و به هم دلیل محبوب در نزد صنعتگران است. به عبارتی اگر دستگاه دچار مشکل شود در کمترین زمان ممکن تشخصی خطا و رفع آن امکان‌پذیر است.

سازگاری پی ال سی با دیگر تجهیزات اتوماسیون صنعتی

  • رابط کاربری ساده: دلیل محبوبیت پی ال سی زیمنس سری S7-1200 به مواردی که در بالا گفتیم خلاصه نمی‌شود و یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن کاربری ساده است. رابط کاربری این محصول بسیار ساده بوده و اپراتور به‌ راحتی می‌تواند با آن کار کند. همین امر ضریب خطا را به حداقل ممکن می‌رساند.
  • سازگاری با دیگر تجهیزات اتوماسیون صنعتی: این پی ال سی به دلیل داشتن استانداردهای صنعتی مانند PLCopen و IEC 61131-3 قابلیت سازگاری با سایر تجهیزات و دستگاه های صنعتی مانند اینورتر، ماژول توسعه، اچ ام آی و... را دارد.

از دیگر دلایل محبوبیت این پی ال سی می‌توان به پردازشگر سریع و قدرتمند، کنترل و مدیریت سیستم‌های صنعتی بسیار مؤثر، ارتقای حافظه، قابلیت اتصال به شبکه، پشتیبانی از پروتکل‌های ارتباطی مختلف و…، دارای پورت اترنت جهت ارتباط با شبکه، امکان برنامه‌ریزی کنترلرهای مبتنی بر تکنولوژی Safety Integrated با استفاده از نرم‌افزار Safety Integrated، دارای قابلیت PID جهت کنترل پروسه‌ها و سیستم‌های کنترل خودکار، امکان استفاده از تابلوی دیجیتال برای نمایش وضعیت سیستم، امکان توسعه هوش مصنوعی بر روی S7-1200، دارای ورودی و خروجی و حافظه بالا اشاره کرد.

از جمله قابلیت‌های هوش مصنوعی این پی ال سی می‌توان به بهینه‌سازی‌های پیشرفته مانند پیش‌بینی خطا، تعیین سطح موجودی و افزایش بهره‌وری را در صنایع مختلفی مانند صنایع خودروسازی، فولاد، نفت و گاز و غیره اشاره کرد.

نکته برای استفاده از هوش مصنوعی در این پی ال سی نیاز است که کارت افزاینده خارجی با نام “SIMATIC IOT2020” داشته باشید که از پردازنده Intel Quark دارای یک هسته با فرکانس 400 مگاهرتز استفاده می‌کند.

همان‌طور که مشاهده کردید دلایل این که پی ال سی زیمنس سری S7-1200 در نزد صنعتگران محبوبیت بالایی داشته باشد بسیار متعدد است. در نتیجه صنعتگران همراه به دنبال خرید این محصول برای بهبود کارایی صنایع خود هستند.

منبع: آزند اتوماسیون

694346