اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

وزارت اقتصاد اعلام کرد: پیش‌بینی نرخ تورم بالا در سال آینده اگر به مفهوم یک اصطلاح فنی اقتصادی باشد که تحلیل خاص خود را دارد، اما اگر به معنای این باشد که شاخص‌های اقتصادی به سمت تورم فزاینده پیش می‌رود، درست نیست.
تناقض در آمارهای رشد اقتصادی

بالاخره تولید ناخالص داخلی چقدر است؟

در سال‌های اخیر تناقض آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار بارها سوال‌برانگیز شده، اما هیچ‌گاه بانک مرکزی توضیح شفافی در این باره ارایه نکرده است.
معاون وزیر بازرگانی عراق با بیان اینکه موارد مختلفی مانند ارتباط خط راه آهن و پرونده های مربوط به آب و رودخانه های مشترک در سفر دو روزه هیئت ایرانی به این کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: این امید وجود دارد تا ظرف این دو روز توافقات به امضا برسد.
یک کارشناس اقتصادی به اشاره به اضافه شدن مالیات بر مجموع درآمد به بودجه سال آینده گفت: برای اصلاح نظام مالیاتی نیازمند یک لایحه مجزا هستیم و نمی‌توانیم به طور قطره‌چکانی این موارد را در بودجه بیاوریم.
یارانه کمک‌معیشتی مرحله ۱۴۵ مربوط به اسفند ماه ۱۴۰۱ به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز شده و از ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ اسفند ماه قابل برداشت است.
سیدصولت مرتضوی گفت: دولت در لایحه بودجه سال آینده ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات بازنشستگان پیش بینی کرده است.
«سبد معیشت خانوارهای کارگری» تنها مولفه‌ی قابل احصا برای نرخ‌گذاریِ شاخص هزینه‌های زندگی کارگران است. از میانه‌ی دهه نود، عرف بر این شد که مذاکرات مزدی با محاسبه‌ی سه‌جانبه‌ی سبد معیشت، در کمیته‌ای ذیل شورایعالی کار، آغاز شود؛ بند دوم ماده ۴۱ قانون کار- تنها بند الزام‌آور مزدی در قانون- نیز چیزی جز این نمی‌گوید.