اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

نائب رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس در گفتگو با پرسون:

تعامل دولت و مجلس برای کنترل بازار ارز و توسعه اقتصادی کشور

اتفاق خوبی که در پی تعامل دولت و مجلس رخ خواهد داد این است که صادرکنندگان می‌توانند به جای این‌که لزوماً ارز خود یا حواله‌های ارزی را در نیما قرار بدهند، براساس فهرست مورد تأیید وزارت صمت یعنی کالاهایی که کشور به آن‌ها نیاز دارد، به تعامل با وارد کنندگان بپردازند. این مسئله کمک خواهد کرد که واردات کالاهایی که مورد نیاز کشور است با ارزهای صادراتی پیوند بخورد و بنابراین تقاضای ارز در بخش معاملاتی کشور کاهش پیدا می‌کند
تاثیر انتخابات بر بازار داخلی ارز؛

کاهش محسوس نرخ دلار متاثر از پیروزی موقت بایدن

نرخ ارز در معاملات ابتدایی امروز متاثر از جو انتخابات آمریکا و احتمال پیروزی بایدن، کاهش محسوسی نسبت به آخرین معاملات روز چهارشنبه در بازار آزاد داشته است.

پس از بررسی ایرادات در کمیسیون قضایی صورت می گیرد؛

طرح" سوت زنی " برای تصویب در صحن علنی

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: رفع ایرادات طرح سوت زنی در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی قرار دارد و گزارش آن به زودی به صحن علنی ارائه می‌شود.
ایجاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی به‌منظور ایجاد ثبات اقتصادی در کشور و جلوگیری از تصمیم سازی های جزیره‌ای در چنین شرایطی از اهم اولویت های دولت باید باشد ضمن آنکه دولت مسئولیت خود را فراموش نکند.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی خبر داد:

پرداخت وام کرونا برای جبران خسارات بخش گردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ابلاغ دستورالعمل اجرایی «پرداخت تسهیلات به فعالیت ها و واحدهای کسب و کارهای بیشتر آسیب‌دیده از ویروس کرونا حوزه گردشگری بر اساس شیوه بنگاه محوری» خبر داد.
با تشکیل «قرارگاه ۱۷ ربیع» ؛

سپاه برای کنترل قیمت ها وارد میدان شد

فرمانده کل سپاه گفت: به دنبال فرمان مقام معظم رهبری درباره کنترل قیمت ها و مبارزه با گرانفروشی ها و کمک بسیج در این راستا، قرارگاه "هفدهم ربیع" در حضور دستگاههای اجرایی و نظارتی تشکیل شد.
رئیس جمهور با بیان اینکه در طول هفته‌های گذشته تصمیماتی مهمی را برای ۹ ماهه پایانی دولت گرفته‌ایم، گفت: هماهنگی های لازم بین بانک مرکزی، وزارت صمت، کشاورزی و اقتصاد صورت گرفته است و مصوبه‌اش ابلاغ شده است.
معاون سابق وزیر اقتصاد در گفتگو با پرسون:

تشکیل اتاق تهاتر کالا مشکل تبادلات مالی را حل می کند

بسیاری از نیازهای کشور کالاهای وارداتی می‌باشد و زمانی که این کالاها با کنترل نفت و محدودیت‌های بانکی ارز نمی تواند مستقیما وارد کشور شود، نیازهای کشور به این شیوه برطرف می‌شود.
وزیر کشور گفت:‌ باید افکار عمومی خودمان را مقابل رسانه‌های خارجی مدیریت کنیم و نباید جامعه را در مقابل پدیده‌های بیرونی کشور شرطی کنیم که متاسفانه این اتفاق الان افتاده است؛ ضمن اینکه باید بانک مرکزی در مورد ارز دخالت کند.
قاضی‌زاده هاشمی در نطق پیش از دستور:

نان و آب مردم را به سیاست بازی آمریکایی‌ها ربط ندهید

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سوال این است با چه عقل، منطق و چه تدبیری نان و آب مردم را به سیاست بازی‌های آمریکایی‌ها که دشمن بالفطره ایران هستند ربط می‌دهید!؟
نماینده تهران در مجلس گفت: شرطی کردن اقتصاد ایران به انتخابات آمریکا کد اشتباهی است که بارها و بارها این مسائل انحرافی در کشورمان رخ داده و نمی‌توانیم بپذیریم موضوعات اقتصادی در کشورمان به انتخابات آمریکا وصل شود.