اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

رئیس قوه قضاییه در انتقاد به سیاست های غلط پولی کشور تاکید کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید جلوی کاهش ارزش پولی ملی کشور گرفته شود.
رییس جمهور بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ را به دستگاههای اجرایی ابلاغ کرد، لایحه بودجه سال آتی با تاکید بر سیاستهای جمعیت و تامین کالاهای اساسی و توسعه مشارکت عمومی و خصوصی تدوین خواهد شد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت نام اینترنتی مرحله جدید ارائه تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق خبر داد و گفت: ثبت نام اینترنتی این تسهیلات از امروز دوشنبه ۷ مهرماه آغاز می شود.

اقتصاد در پساکرونا شرایط و وضعیت متفاوتی برای جهان و کشورها در پی خواهد داشت البته قبل از پیش‌بینی این شرایط باید در نظر داشت که دوران پساکرونا به دو صورت کلی ترسیم می‌شود، ابتدا اینکه برای این بیماری درمان قطعی پیدا شود و مثل بسیاری بیماری‌ها مانند طاعون، درمان و ریشه کن شود و در منظر دوم این بیماری مثل بیماری آنفولانزا و ایذر با بشر خواهد ماند.
طرح اختصاص کالابرگ برای کالا‌های اساسی تقدیم هیات رئیسه شد.
سکه و دلار در حالی در مسیر نزولی حرکت کرد که همچنان دیدگاه متناقضی درباره آینده قیمت دلار وجود دارد. آیا قیمت دلار پایین خواهد آمد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در شرایط کنونی فضاسازی برخی از جریان ها و سایت ها در بازار ارز موجب شده که تقاضا برای خرید ارز در کشور بالا برود، از این رو بانک مرکزی باید با این جوسازی و فضاسازی ها برخورد جدی کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: برخی تصور می‌کنند عرضه سهام صندوق‌ها در بورس تنها با هدف تامین مالی انجام گرفته است در حالیکه عرضه اولیه این سهام‌ها بیش از ۱۰ درصد نبوده است.
نایب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه امید به زندگی دو دهه افزایش یافته ولی سن و سابقه برای بازنشستگی بالا نرفته است گفت در تمام دنیا یک رابطه منطقی بین امید به زندگی و حداقل سن بازنشستگی وجود دارد و ما متأسفانه برعکس عمل کردیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه پرداخت یارانه نقدی دولت به مردم باید متناسب با نرخ تورم باشد، گفت: در حال حاضر ۴۵ هزار ۵۰۰ تومان یارانه نقدی هیچ کمکی به مردم نمی‌کند و باید این یارانه متناسب با نرخ تورم باشد.
برخی فعالان اقتصادی معتقدند سکه بازان از طریق بالا بردن قیمت دلار سعی کردند که از ارزش دارایی خود را حفظ کنند..
هزینه خانوارهای ایرانی در شهریور ماه امسال نسبت به همین ماه در سال گذشته به طور متوسط بیش از ۳۴ درصد افزایش داشته که در این بین رشد قیمت‌ها در گروه لبنیات ،حمل و نقل و خودرو قابل توجه است.