اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

با تامین زیرساخت و توسعه کسب و کارهای نوپا محقق شد؛

صعود ایران به رتبه دوم «اقتصاد نوآور» در منطقه آسیای مرکزی و جنوبی

معاون مرکز مطالعات راهبری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: گزارش مجمع جهانی اقتصاد نشان می‌دهد ایران در هفت شاخص کلی و از بین ۱۳۱ کشور جهان، رتبه ۶۷ جهانی و رتبه دوم در اقتصاد نوآور در منطقه آسیای مرکزی و جنوبی را به دست آورده است.
کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با پرسون:

گرانی و شرایط بازار در دستور کار مجلس است

مجلس و کمیسیون‌های مجلس درصدد تأمین مصوبه‌ای هستند که بتواند راهگشا باشد و طرحی را نیز در مجلس تصویب کرده‌اند و به شورای نگهبان فرستاده‌اند. بر اساس این طرح دولت ملزم است در شش ماهه دوم سال برای دهک‌های پایین برای ۴۰ میلیون نفر، ماهانه ۱۲۰ هزار تومان و برای ۲۰ میلیون نفر، ماهانه ۶۰ هزار تومان برای تأمین چند قلم کالای اساسی و نیاز ضروری روزانه اختصاص دهد.
کسری بودجه دولت آمریکا در  سال ۲۰۲۰ به ۳.۱۳ تریلیون دلار رسیده است. در حالی که کسری بودجه دولت آمریکا در سال مالی ۲۰۱۹ معادل ۹۸۴ میلیارد دلا ربود.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد خبر داد:

تعیین تکلیف شرکت نیشکر هفت تپه/ نامه فسخ قرارداد ارسال شد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد و امور داریی گفت: سازمان خصوصی‌سازی نامه‌ای را به هیات داوری ارسال کرد تا در رابطه با شرکت هفت تپه رای نهایی خود را اعلام کنند.
آیین بهره‌برداری از یک‌هزار و ۵۵۰ طرح‌ ملی وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش در سراسر کشور و سه طرح بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کرمان، قم و مشهد با حضور رییس‌جمهوری آغاز شد.
در نشست رئیس مجلس با وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس

قالیباف: وضعیت فعلی بورس اصلا مورد قبول نیست و باید اصلاح شود

وضعیت بازار سرمایه در جلسه مشترک مجلس با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس بررسی شد و در این نشست که به دلیل اهمیت موضوع بازار سرمایه در حضور رییس مجلس برگزار شد،
نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

اقتصاد دانش بنیان راه میان‌بُر برای تحقق اقتصاد مقاومتی

راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور در همه ابعاد و زمینه‌ها از جمله در حوزه دارو و تجهیزات، علی‌رغم همه دشمنی‌های دشمنان خصوصاً آمریکا، میدان دادن به جوانان و دانشمندان بومی است تا با کمک آن‌ها از این مشکلات عبور کنیم و نمونه بارز آن شرکت‌های دانش بنیان هستند.
پورابراهیمی در تشریح نشست کمیسیون اقتصادی:

رمز ارزها راهبرد مناسب در شرایط تحریم است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معقتد است «رمز ارزها» ظرفیت مناسبی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در شرایط تحریم هستند.
سخنگوی دولت گفت: تاکنون ۸۸ درصد افرادی که دچار مرگ و میر می‌شدند از سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای بودند اما هم‌اکنون این ویروس، سنین پایین‌تر را هم مورد درگیری شدید قرار می‌دهد.
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با پرسون خبر داد:

ارائه طرح تأمین کالاهای اساسی و دارو در بودجه 1400

طرح تأمین کالاهای اساسی و دارو قطعاً در بودجه ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای جامعه هدفی که یارانه دریافت می‌کند این طرح اجرایی خواهد شد اما میزان حمایتی که صورت خواهد گرفت برای دهک‌های مختلف متفاوت خواهد بود. کمک‌های ریالی به دهک‌های پایین بسیار بالاتر از دهک‌های بالا است.
در نشست مجازی «بورس: کانون سوداگری مالی یا تامین مالی تولید»؛

بهمن آرمان: در ایران بیش از ۵۰ درصد اقتصاد متأثر از بخش خدماتی است

یک کارشناس بورس گفت: متأسفانه در ایران بیش از ۵۰ درصد اقتصاد متأثر از بخش خدماتی است که هیچ گونه اثر مستقیم و مؤثری در فرآیند تولید، رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری ندارد.

نتایج آزمایش گسترده واکسن کووید ۱۹ پی فایزر، امیدبخش ترین پیشرفت علمی بوده که تاکنون در مبارزه با کووید ۱۹ روی داده؛ قیمت طلا پس از اعلام این خبر ریزش کرد.
نظریه مزایده یک شاخه از اقتصاد کاربردی است که به نحوه عملکرد افراد در بازار مزایده و بررسی ویژگی‌های بازار مزایده می‌پردازد. تا کنون طرح‌ها و مجموعه قوانین بسیاری مانند استراتژی‌های قیمت‌گذاری مطلوب، بهینه و تعادل استراتژی‌های مناقصه و مقایسه درآمد،در این حوزه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.