اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه دولت دنبال رفع مشکلات مردم است، افزود: درخواستم از قوه مقننه و قضاییه این است که همدیگر را یاری کنیم که سریعتر از این مشکلات را عبور کنیم و چهره دولت آنگونه هست به مردم معرفی شود.
صفایی دلویی در گفتگو با پرسون؛

بانک مرکزی چه رویکردی برای ثبات ارز دارد؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک مرکزی به طور قطع و یقین وظیفه ثبات قیمت ها را از جهت حفظ ارزش پول ملی دارد؛ موضوع قیمت گذاری وظیفه وزارت صمت است و باید ارزش پول ملی را حفظ کنند.

معاون اول رییس جمهوری بر ضرورت ایجاد طرح‌های بزرگ و تولید نهاده‌های کشاورزی در داخل تاکید کرد و گفت: تامین امنیت غذایی و بی‌نیازی کشور از واردات محصولات و نهاده‌های بخش کشاورزی از اولویت‌های اساسی کشور است.

حسین راغفر در گفت و گو با پرسون؛

اشتباه بانک مرکزی باعث چالش های ارزی کشور است

یک اقتصاددان و استاد دانشگاه گفت: بانک مرکزی مجری سیاست های اشتباه است در نتیجه باعث افزایش نرخ ارز شده و پیامدهای آن برای کشور به خصوص گروه های متوسط جامعه بسیار کمر شکن است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به کوچکتر شدن سفره مردم از وضعیت کنونی گفت: مجلس شورای اسلامی طرحی را برای کمک معیشتی به نیازمندان جامعه و کم‌ درآمدها تصویب کرده است که در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفته تا در آینده‌ای نزدیک در صحن علنی مصوب شود.

بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، قرائت گزارش بررسی وضعیت بازار سهام و فولاد و همچنین بررسی تحقیق و تفحص از مناطق آزاد اروند و قشم و پتروشیمی باختر بخشی از دستور کارهای مجلس در هفته آینده است.
بیگدلی در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

عدم موفقیت فرایند خصوصی سازی در ایران

عضو شورای عالی بورس کشور گفت: یکی از برنامه های جدی دولت برای رفع کسری بودجه، عرضه سهام و انتشار اوراق در بازار سرمایه بود به این معنا که از رونق بازارسرمایه در جهت کاهش کسری بودجه و اصلاحات اساسی و ساختاری در اقتصاد کشور استفاده کند.
عضو شورای عالی بورس کشور گفت: یکی از برنامه های جدید دولت برای رفع کسری بودجه، عرضه سهام و انتشار اوراق در بازار سرمایه بود به این معنا که از رونق بازارسرمایه در جهت کاهش کسری بودجه واصلاحات اساسی و ساختاری در اقتصاد کشور استفاده کند.