بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

با شروع معاملات امروز بازار سهام در حالی که پیش‌بینی می‌شد به علت تقاضای زیاد در نمادهای خودرویی و بانکی روند بازار سهام صعودی باشد اما شاخص کل به علت عرضه در نماد شستا روندی نزولی پیدا کرد.

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل تقاضای زیاد رشد کرد اما در ادامه روند معاملات عرضه در نمادهای شستا، فارس و فملی زیاد شد.
بهنام مرادی در گفت‌وگو با پرسون مطرح کرد؛

نگاه بازار بورس ایران به عملکرد ترامپ است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با کاهش و تثبیت قیمت دلار بازار سهام تا زمان انتخابات ریاست جمهوری ایران روند صعودی خواهد داشت.
انتشار گزارش مربوط به تولید واکسن کرونا سبب افزایش امیدواری در ارتباط با چشم‌انداز اقتصاد جهانی و اکثر بورس‌های جهانی امروز (دوشنبه) در مقایسه با آخرین معاملات صورت گرفته در جمعه هفته گذشته (۳۰آبان ماه) افزایش یافت.
در جریان معاملات دیروز بازار سهام شاخص کل به دلیل عرضه در نمادهای شاخص‌ساز نزولی شد اما در ادامه روند معاملات تقاضا تقویت پیدا کرد. حالا باید دید امروز بازار سهام چگونه پیش خواهد رفت؟
با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه در نمادهای شاخص‌ساز بیشتر شد و شاخص کل حدود ۱/۵ درصد ریزش کرد. اما آیا روند صعودی شاخص کل بازمی‌گردد؟

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: ما برای اینکه فضای بازار دچار تنش نشود خیلی از خبرها را منعکس نمی کنیم در حالی که در یک دوره مدیرانی که در بورس سهل‌انگاری کرده‌اند، آنها را جریمه کردیم و یا معاملاتی که سوداگری بود آنها را باطل کردیم.
روند صعودی بازار سهام از ابتدای هفته گذشته آغاز شده و امروز نیز تقاضا در نمادهای بنیادین باعث رشد ۱/۵ درصدی شاخص کل شد، اما بورس در دومین روز آذر ماه و تعطیلی کرونا چه می‌شود؟
آنطور معاونت حقوقی جدی پیگیر امر مخلان بازار سرمایه است، خبر‌ها از کلید خوردن رسیدگی به پرونده تعدادی از مدیران متخلف در امر بازار سرمایه حکایت می‌کنند.
با شروع معاملات اولین روز آذرماه شاخص کل در ۱۰ دقیقه ابتدایی معاملات به دلیل تقاضا زیاد در نمادهای شاخص‌ساز بیش از ۲ درصد رشد کرد.
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به رونق خریدها در بورس گفت: در روند صعودی که بازار در پیش گرفته، مردم باید مراقب باشند و هر سهمی را نخرند؛ چراکه روند هیجانی شاخص دیگر تکرار نمی‌شود.
در نشست مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی

قالیباف: مشکل بازار بورس تعارض منافع در لایه های مختلف است

رئیس مجلس بیان این که مشکلات بازار سرمایه را به برخورد قضایی نمی‌توانیم حل کنیم، تاکید کرد: تعارض منافع که در سطوح و لایه های مختلف وجود دارد مانع اصلی حل مشکلات بورس است و باید حل شود.
سخنگوی دولت با اشاره به این که تعدادی از مدیران شرکتهای حقوقی بورس در زمینه بازارگردانی همکاری لازم را نداشتند، و بر این اساس اخطار کتبی گرفتند، گفت: موضوع بورس بحث هر روزه اعضای دولت است.
اعتماد به بازار سهام بازگشته است؟

شنبه و یک‌شنبه برای بورس مهم است

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل تقاضای زیاد بیش از ۳ درصد رشد و کرد و به یک میلیون و ۳۳۷ هزار واحد رسید.