بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

عرضه اولیه پتروشیمی بوعلی سینا که قرار بود روز ۴ شنبه مورخ ۱۲ آذر ۹۹ صورت بگیرد. بعد از یک هفته تأخیر امروز چهارشنبه ۱۹ آذر ۹۹ در بورس صورت می‌گیرد.
مشمول سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده است، پس از اینکه شرکت سپرده گذاری سجامی بودن فرد را برای بانک تایید کرد، می تواند دارایی خود را مشاهده کند و متوجه شود چقدر دارایی سهام عدالت دارد و متناسب با آن، فرم مربوطه را داخل سیستم بانک پر کند.
در روز افت ۱۰ هزار و ۱۳۷ واحدی شاخص، یک بانک، دو پتروشیمی، سه شرکت سیمانی به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.
در معاملات بورس امروز شستا با رشد پنج درصدی قیمت ۳۰۶۴۰را ثبت کرد. همچنین ارزش معاملات این شرکت به ۹۸۰میلیارد تومان رسید و عمده سهام این شرکت توسط حقیقی‌ها دست به دست شد.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده روند صعودی بازار ادامه‌دار است، اما سهامداران نباید در انتظار رشد بی‌وقفه شاخص بورس و ورود آن به کانال دو میلیون واحد در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشند.
از رشد دسته‌جمعی بورسی‌ها تا بازگشایی پالایش؛

بورس در هفته ای که گذشت

هفته منتهی به ۱۲ آذرماه در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با رشد ۷.۶ درصدی، سومین هفته پیاپی مثبت را برای سهامداران این بازار به ارمغان آورد. هفته‌ای که هر چند در تمامی روزهای معاملاتی سبزپوش نبود اما روندی رو به تعادل را نوید می‌داد.
پیام مدیرعامل بورس تهران به مناسبت ۱۵ آذرماه؛

گام های بلند و استوار بورس برای تعالی بازار سرمایه

علی صحرائی مدیر عامل بورس تهران در پیامی، چهاردهمین سالروز شرکت بورس تهران را تبریک گفت و خاطرنشان کرد بورس تهران برای تعالی بازار سرمایه و ارتقای نقش این شرکت در اقتصاد ملی گام های بلند و استوار بر می دارد.
نایب رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه نوشت: مدیران سازمان بورس بعد از ۴ ماه هنوز لیست متخلفان سقوط شاخص بازار سرمایه را به مراجع قضائی ارائه نکرده اند و مانع پیگیری های مجلس شده اند.
آینده روابط ایران و آمریکا و انتشار جزئیاتی از لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ چه تاثیری بر آینده بازار سهام دارد؟ به جز این عوامل، با در نظر گرفتن مسائل دیگر، چه چشم‌اندازی برای بازار سهام پیش‌بینی می‌شود؟
در مرحله پیش گشایش بورس امروز تقاضا در کلیت بازار زیاد نیست و به نظر می‌رسد عرضه و تقاضا در بازار سهام امروز متعادل باشد.

دبیر انجمن اقتصاددانان ایران در گفتگو با پرسون:

متوسط رشد اقتصادی ایران در 10 سال اخیر صفر است

متوسط رشد اقتصادی ایران در 10 سال اخیر صفر است و مسئله‌ای که مجلس و دولت باید روی آن تمرکز کنند این است که اقتصاد ایران را از این فضای بدون رشد اقتصادی به سمت رشد اقتصادی سوق دهند یعنی ایجاد چشم انداز وگرنه نتیجه بخش بودن تشکیل شورای ثبات مالی، سخت خواهد بود.
در حالی که با شروع معاملات عرضه در نمادهای بزرگ زیاد بود اما با ادامه روند معاملات تقاضا رشد کرد و بازار سهام به تعادلی در عرضه و تقاضا رسید.
با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل رشد به دلیل تقاضای زیاد ۲/۱۸ درصد رشد و نمادهای پالایشی و بانکی نیز سراسر صف خرید شدند.