بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: ما برای اینکه فضای بازار دچار تنش نشود خیلی از خبرها را منعکس نمی کنیم در حالی که در یک دوره مدیرانی که در بورس سهل‌انگاری کرده‌اند، آنها را جریمه کردیم و یا معاملاتی که سوداگری بود آنها را باطل کردیم.
روند صعودی بازار سهام از ابتدای هفته گذشته آغاز شده و امروز نیز تقاضا در نمادهای بنیادین باعث رشد ۱/۵ درصدی شاخص کل شد، اما بورس در دومین روز آذر ماه و تعطیلی کرونا چه می‌شود؟
آنطور معاونت حقوقی جدی پیگیر امر مخلان بازار سرمایه است، خبر‌ها از کلید خوردن رسیدگی به پرونده تعدادی از مدیران متخلف در امر بازار سرمایه حکایت می‌کنند.
با شروع معاملات اولین روز آذرماه شاخص کل در ۱۰ دقیقه ابتدایی معاملات به دلیل تقاضا زیاد در نمادهای شاخص‌ساز بیش از ۲ درصد رشد کرد.
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به رونق خریدها در بورس گفت: در روند صعودی که بازار در پیش گرفته، مردم باید مراقب باشند و هر سهمی را نخرند؛ چراکه روند هیجانی شاخص دیگر تکرار نمی‌شود.
در نشست مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی

قالیباف: مشکل بازار بورس تعارض منافع در لایه های مختلف است

رئیس مجلس بیان این که مشکلات بازار سرمایه را به برخورد قضایی نمی‌توانیم حل کنیم، تاکید کرد: تعارض منافع که در سطوح و لایه های مختلف وجود دارد مانع اصلی حل مشکلات بورس است و باید حل شود.
سخنگوی دولت با اشاره به این که تعدادی از مدیران شرکتهای حقوقی بورس در زمینه بازارگردانی همکاری لازم را نداشتند، و بر این اساس اخطار کتبی گرفتند، گفت: موضوع بورس بحث هر روزه اعضای دولت است.
اعتماد به بازار سهام بازگشته است؟

شنبه و یک‌شنبه برای بورس مهم است

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل تقاضای زیاد بیش از ۳ درصد رشد و کرد و به یک میلیون و ۳۳۷ هزار واحد رسید.
رشد 2 درصدی شاخص کل در 10 دقیقه

بورس سراسر مثبت هفته آخر آبان

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل افزایش تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز در ۱۰ دقیقه ۲ درصد رشد کرد.
یک تحلیلگر بازار سرمایه با اعلام اینکه بورس این هفته را مثبت به پایان می‌برد، گفت: این رشد احتمالا مانند بهار خیلی شتابان نیست اما مجموعا مثبت است، امروز نیز شرایطی سبز در انتظار شاخص خواهد بود.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه همه باید در جهت صیانت از حقوق سهامداران بازار سرمایه حرکت کنیم اما این به معنای تضمین نیست، اظهار امیدواری کرد هر چه سریعتر اعتماد به بازار بازگردد و به پویایی برسد.
بازگشایی شستا هم مانع سبزپوشی شاخص کل نشد

افزایش 40 درصدی ارزش معاملات

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با رشدی ۱٫۸ درصدی مواجه شد. این در حالی بود که بازگشایی شستا حدود ۱۵ هزار واحد شاخص را منفی کرد تا شاخص از کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی عقب‌نشینی کند.
عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس گفت: بسیاری از حقوقی‌های متخلفی که در بازار سرمایه سوداگری کرده و موجب اختلال در اقتصاد شده‌اند، در هیئت مدیره سازمان‌ها نفوذ دارند و اجازه تهیه و ارسال گزارش تخلفاتشان را به سازمان بورس نمی‌دهند.

نماد شستا که از جمله نمادهای شاخص‌ساز بازار سهام است و بعد از توقف به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف مدت زیادی متوقف بود امروز بازگشایی می‌شود.
کلیت سبزپوش بازار سهام

چهارمین صعود متوالی بورس

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز بیش از یک درصد در ۱۵ دقیقه رشد کرد.

سرانجام مجلس کلیات طرح ساماندهی عرضه خودرو در بورس را تصویب کرد که بر اساس آن هر شخص می‌تواند هر سه سال یک بار با یک کد ملی، یک خودرو در بورس کالا خریداری کند و قبل از پایان سه سال مقرر نمی‌تواند اقدام به فروش خودرو کند.
اولین تحرکات بورس امروز

پالایشی‌ها در صدر تقاضای بازار سهام

در مرحله پیش گشایش بورس امروز تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز بیشتر از عرضه است و به نظر می‌رسد روند بازار سهام امروز نیز مثبت باشد.
با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل عرضه زیاد در نمادهای شاخص‌ساز نزولی شد اما با ادامه روند معاملات تقاضا بهبود پیدا کرد و شاخص کل حدود ۹ درصد صعود کرد.