بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در همه جای دنیا قیمت را عرضه و تقاصا تعیین می کند. مطمئن باشید که اگر همین امروز اعلام کنند که خودروسازها می توانند محصولات خود را با قیمت آزاد بفروشند، در طول یک ماه قیمت خودرو 30 درصد ریزش می کند.
سخنگوی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، گفت: سهامداران سهام عدالت که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند تا پایان سال به صورت تجمیع شده، سود سهام ۳۶ شرکت بورسی را دریافت می‌کنند.
شمارش معکوس برای انتشار اوراق سلف مسکن در بورس کالا آغاز شده است؛ طرحی که از طریق آن امکان پیش خرید خانه برای متقاضیان فراهم خواهد شد.

در حالی که همه متغیرها بیانگر روند صعودی بورس بود، اما در نیمه دوم معاملات عرضه افزایش یافت و سبب شد که شاخص کل کار خود را با حدود ۶ هزار واحد افت به پایان ببرد. این در حالی است که اکثر کارشناسان روند بورس در هفته جاری را مثبت ارزیابی می‌کردند. فردا بازار چگونه است؟
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

عدم شفافیت و فساد در بازار بورس نیاز به تحلیل دارد

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: وقتی از هر زاویه ای به مسئله بورس در ایران نگاه می کنیم حیاتی‌ترین نکته این است که روندهای رخ داده در بازار سرمایه ایران در تمام دوره‌های تاریخی در بخش اعظم با روند بخش حقیقی تعارض دارد.
بازار طلا و ارز در هفته ای که گذشت، نرخ ثابتی را تجربه کرد و پیش بینی می شود این ثبات تا شروع سال جدید میلادی ادامه داشته باشد.
عرضه اولیه تعداد ۲ میلیارد و ۶۰۰میلیون سهم شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس، که قرار بود فردا(چهار‌‌شنبه) با نماد معاملاتی "اُپال" در بازار دوم بورس تهران انجام شود، لغو شد.
یک کارشناس اقتصادی با ارایه پیشنهادی برای تضمین سودآوری عرضه‌های اولیه شرکت های دولتی در بورس، گفت: به هر میزان که عرضه‌های اولیه سهام در صندوق‌های دارا اول، دارا دوم و دارا سوم به فروش رفت، دولت به مدت ۶ و یا ۹ ماه این عرضه‌های اولیه را با سود نرخ ۱۸ درصد سالانه از مردم خریداری کند.

شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) ۱۱ هزار و ۶۹۴ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید.
مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در گفت و گو با پرسون تشریح کرد:

وضعیت بورس و مذاکرات برجام

مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه گفت: در صورت توافق دوباره در برجام، دو چشم انداز قابل تصور است؛ نخست چشم انداز وضعیت عملیاتی و صادراتی بنگاه ها و همچنین تامین مواد اولیه مورد نیاز بنگاه ها برای تولید بهتر از گذشته خواهد بود. اما چشم انداز دیگر، افت قابل توجه نرخ ارز ناشی از آثار پیش بینی تقویت ارزش پول ملی است.
معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: 60 درصد افراد از طریق سامانه الکترونیکی و غیر حضوری مبادرت به ثبت نام نمودند که مجموع ثبت نام کنندگان به 23 میلیون نفر رسیده است.
چند درصد لوایح ارسالی دولت به معیشت مردم مرتبط است؟

وارونه‌نمایی‌ رئیس جمهور با طعم لایحه / قانون هست؛ چرا اجرا نمی کنید

رئیس جمهور روز گذشته در حالی خطاب به مجلس اعلام کرد که لوایح دولت را در یک اتاق بایگانی و سونامی طرح‌ها را آغاز کرده‌اید که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این دولت حتی نظارت کافی بر قوانین موجود را ندارد و موجب شده تا مشکلات متعددی در حوزه معیشت و اقتصاد مردم بوجود بیاید.