بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

ساعاتی بعد از دستور وزیر صمت مبنی بر قیمت‌گذاری شمش فولاد، انتشار تصویر نامه‌ای با امضای رضا محتشمی‌پور قائم مقام مدیرعامل بورس کالا حاکی از مخالفت بورس کالا با دستور وزیر سمت است.
نوسانات بازار بورس این روزها باعث تردید و نگرانی بسیاری از سهامداران شده است به نحوی که برخی به دلیل عدم ناآگاهی از این بازار و تحت تاثیر اخبار منفی سرمایه خود را از دست داده و یا در دوراهی خرید و فروش سهم خود قرار دارند. 

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی مطرح شد؛

روحانی: در بورس و بازار ارز سیاه نمایی می شود

رییس جمهوری گفت: سیاه‌نمایی و عملیات روانی تخریبی در بخش اقتصاد از جمله در بازار بورس و نوسانات ارزی را با هدف دلسردی و انفعال بخشی از جامعه سرمایه‌داران و فعالان اقتصادی است.
ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی نیز در روز شنبه ۱۰ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان، در روز یکشنبه ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان، در روز دوشنبه ۱۰ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان، در روز سه شنبه ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در روز چهارشنبه ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بوده است.

دستکاری تبلیغاتی برای کشاندن مردم به بورس و موج جدید هیجانات؛

آیا دولت دست در جیب مردم می کند؟

یادداشت/ دولت در لایحه بودجه سال 1400 پیش‌بینی کرده مالیات بر نقل و انتقال سهام در مقایسه با رقم مصوب سال 1399، 6.2 برابر شود؛ یعنی دوباره یک موج شدید از هیجانات در بورس به راه خواهد افتاد که به گفته کارشناسان محوریت سوداگری‌ها با حضور و نقش‌آفرینی بانک‌ها در این موج شدید هیجان به چشم می‌خورد.
دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، بودجه و مسائل مرتبط با آن را به طرق مختلف در پیش‌بینی بازار اثرگذار دانست.
شاخص کل بورس در نخستین ساعت معاملات آغاز هفته و تا زمان تنظیم این خبر با رشد منفی ۴ هزار و ۴۰۹ واحدی روبه‌رو شد.
شرکت تأمین سرمایه تمدن موفق به اخذ موافقت اصولی عاملیت تامین مالی جمعی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار شد و در سامانه کدال به عنوان نهاد دارای مجوز فعالیت مشارکت در تأمین مالی جمعی درج شد.
امروز شنبه معاملات سهم پالایش در حوالی ۸۱۰۰ با ۷ درصد کاهش نسبت به روز کاری قبل دنبال شد. نرخ پایانی این سهم حوالی ۸۴۰۰ تومان بوده است.
کارشناس بازار سهام اظهار داشت: بعد از ریسک‌های سیاسی، در وهله دوم سیاست گذاری‌ های داخلی دولت در زمینه اقتصادی و وضعیت بازار‌ های جهانی نیز می‌توانند بر روی بورس تاثیرگذار باشند، این در حالی است که اگر این ریسک سیاسی بخواهد افزایش یابد، شاخص کل بورس می‌تواند حتی تا محدوده یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی نیز کاهش پیدا کند، اما اگر وضعیت خوب پیش رود و برجام نیز احیا شود و آمریکا و ایران مذاکراتی را در این زمینه انجام دهند، شاخص می‌تواند تا مرز یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحدی نیز پیشروی کند.
کاهش ارزش دارایی صندوق پالایشی یکم از زمان قابل معامله شدن این صندوق تا کنون، باعث شده بحث‌های زیادی پیرامون اعتماد از دست رفته مردم به صندوق‌های سرمایه‌گذاری دولت مطرح شود؛ اما باید دید کاهش ارزش این صندوق واقعا باید منجر به از بین رفتن اعتماد شود یا صرفا این روند ناشی از ذات پر ریسک بازار سرمایه و امری طبیعی است؟
شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) دو هزار و ۸۷۴ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۴۴۷ هزار واحد رسید.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

ارسال گزارش تخلفات مرتبط با سهام عدالت به مجلس

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ارسال گزارش تخلفات مرتبط با سهام عدالت به صحن مجلس خبر داد و گفت: هفته آینده درخصوص اعمال ماده ۲۳۴ در رابطه با پرونده تخلفات ترخیص کالاها و عدم رعایت ضوابط، رای‌گیری می‌شود.