بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

صندوق پالایشی یکم که از زمان پذیره‌نویسی تا این هفته با احتساب ۳۰ درصد تخفیف باز هم زیان کرده بود اما در جریان روند صعودی ۳ هفته گذشته زیان خود را جبران و امروز از سوی سازمان بورس مجوز فعالیت گرفت.
در حالی که در مرحله سفارش‌گیری بازار سهام امروز تقاضای زیادی وجود نداشت اما شاخص کل با شروع معاملات بیش از دو درصد رشد کرد.
بازار سهام سبز پوش شد

صعود شاخص کل به کانال 1/4 میلیون

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل متاثر از تقاضای زیاد با رشد بیش از دو درصدی کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را پس گرفت.
سرپرست سازمان خصوصی سازی گفت: حدود ۳۰ میلیون نفر از سهام داران سهام عدالت روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهامشان انتخاب کردند که لازم است هر چه زودتر در سامانه سجام ثبت نام و کد بورسی دریافت کنند تا از مزایای سهامشان بهره‌مند شوند.
با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل روند صعودی داشت اما در ادامه معاملات عرضه در نمادهای بنیادین بیشتر شد و شاخص سیر نزولی پیدا کرد.
در مرحله پیش گشایش بورس امروز تقاضا در نمادهای چون فولاد، فملی، وتجارت و وتوکا تقاضایی بیشتر از عرضه دارند و به نظر می‌رسد بازار سهام امروز متعادل و با گرایشات مثبت است.
سیگنال بازارهای جهانی برای بورس تهران

امیدواری سهامداران به رشد شاخص

با ایجاد چشم‌انداز محو کرونا، بازارهای جهانی پیش‌تر خود را با این اتفاق میمون تطبیق داده‌اند؛ اتفاقی که دلالت مهم آن برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌های مرتبط در بورس تهران عبارت از لحاظ شدن آثار مثبت اتفاقات آتی در قیمت‌های کنونی است.
نماد شستا که بیش از ۲ ماه متوقف بود، در جریان معاملات هفته قبل بازگشایی شد و در روزهای اخیر عرضه در این نماد باعث ریزش شاخص کل شده است. آیا روند صعودی شستا بازمی‌گردد یا باید این سهام را فروخت؟
گلمرادی در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

بورس کالا مکانیزمی مناسب برای قیمت گذاری خودرو

یک کارشناس اقتصادی گفت: فرآیند قیمت گذاری باید طوری باشد که در شرایط افزایش تقاضا و کاهش عرضه و در نتیجه افزایش قیمت کالا، حاشیه سود تنها نصیب شرکت های تولیدی ومصرف کنندگان نهایی قرار گیرد.
با شروع معاملات آخرین روز هفته عرضه در بازار سهام باعث ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص کل شد اما در ادامه روند معاملات تقاضا بهبود پیدا کرد و روند شاخص صعودی شد.
با شروع معاملات امروز بازار سهام در حالی که پیش‌بینی می‌شد به علت تقاضای زیاد در نمادهای خودرویی و بانکی روند بازار سهام صعودی باشد اما شاخص کل به علت عرضه در نماد شستا روندی نزولی پیدا کرد.

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل تقاضای زیاد رشد کرد اما در ادامه روند معاملات عرضه در نمادهای شستا، فارس و فملی زیاد شد.
بهنام مرادی در گفت‌وگو با پرسون مطرح کرد؛

نگاه بازار بورس ایران به عملکرد ترامپ است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با کاهش و تثبیت قیمت دلار بازار سهام تا زمان انتخابات ریاست جمهوری ایران روند صعودی خواهد داشت.
انتشار گزارش مربوط به تولید واکسن کرونا سبب افزایش امیدواری در ارتباط با چشم‌انداز اقتصاد جهانی و اکثر بورس‌های جهانی امروز (دوشنبه) در مقایسه با آخرین معاملات صورت گرفته در جمعه هفته گذشته (۳۰آبان ماه) افزایش یافت.