بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با پرسون:

سردرگمی بورس در روزهای بلاتکلیفی بودجه

یکی از عوامل بروز هیجان و پانیک فروش در میان فعالان بازار سرمایه، بلاتکلیف بودن کل اقتصاد کشور است. زمانی که کلیات لایحه بودجه پس از چندین ماه بحث رد می‎شود، فعالان اقتصادی  نمی‌دانند که در چند ماه آینده در حوزه‌های مهمی نظیر نرخ ارز، نرخ برق، نرخ گاز، میزان انتشار اوراق و میزان فروش سهام توسط دولت چه اتفاقی خواهد افتاد بنابراین طبیعی است که پول خود را پارک نمایند.
رئیس جدید سازمان بورس گفت: بررسی ها نشان می دهد که دستورالعمل بازارگردانی نیازمند تغییراتی است و با تاکید بر نقدشوندگی، نقیصه‌ها برطرف خواهد شد تا این ابزار به کاراترین حالت خود، اعمال شود.
​شاخص کل بورس در روز دوشنبه ۲۰ بهمن و در پایان معاملات هفته با رشد ۲۲ هزار و ۳۰۲ واحدی همراه شد و به ۱ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۸۳۵ واحد رسید.
وزیر امور اقتصادی و دارایی فرهنگ سهام داری در کشور را رو به رشد اعلام کرد و گفت : نوسانات اخیر بورس طبیعی نبود و بیشتر از تحولات بیرونی ناشی شد.
شورای عالی بورس پس از چهار ساعت جلسه به «حذف صورت‌مساله» رای داد؛

تصمیم صف‌ساز یا رونق‌ساز؟

درحالی‌که مساله اصلی بازار سهام در سال‌جاری، روندهای فرسایشی ابرنوسان‌ها به‌دلیل عامل محدودیت‌ساز «دامنه نوسان» است و انتظار می‌رفت شورای عالی بورس با حذف این عامل، با روندهای فرسایشی مقابله کند، اما این شورا با تصمیم غیرمنتظره‌ «حذف صورت مساله»، دامنه نوسان زیر صفر را به شدت کاهش داد تا روی کاغذ میزان افت را کاهش دهد؛ اما در واقعیت باعث فرسایشی‌تر شدن روندهای بورسی و تشدید پدیده صف‌نشینی شود.
آشتیانی در گفت‌وگو با پرسون؛

بازار سرمایه تحت تأثیر اخبار منفی است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: توصیه به سرمایه‌گذاران بورسی باید بر اساس میزان ریسک‌پذیری آنها باشد. وقتی کسی استراتژی کوتاه مدت داشته باشد باید گزینه‌های مناسب با استراتژی آن فرد را ارایه داد.
شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز ۱۹ بهمن ۹۹ با رشد ۳۵ هزار واحدی به پله یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحدی بازگشت.
عضو هیات رئیسه مجلس:

پیگیر حقوق متضررین بورس هستم

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: بنده بر حسب وظیفه خود از جایگاه نظارتی حقوق متضررین در بورس را پیگیری خواهم کرد.
شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) ۳۲ هزار و ۴۱۷ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۷۳ هزار واحد رسید.
صندوق پالایشی یکم، با نماد پالایش روزسوم هفته را در محدوده قیمتی منفی به پایان رساند و با ۱.۴۱ درصد کاهش قیمت نسبت به دیروز به قیمت ۹۶، ۳۷۰ ریال رسید.
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه افزایش ناگهانی ضریب نفوذ بورس در بین مردم سبب واکنش‌های سیاسی مسئولان شده است افزود این فشارهای سیاسی بازار سرمایه را از ساختار اصلی خود دور کرده است.
نماینده مردم سپیدان در مجلس در تذکر به رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: متاسفانه شما بی عدالتی را در توزیع منابع و عدم اجرای دقیق و صحیح توازن منطقه ای را از سرحد خود گذرانده اید و این موضوع در بودجه سال 1400 به وضوح قابل مشاهده بوده و لازم است که اصلاح شود.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: : برای نتیجه گیری زود است که بازار روند مثبت خود را گرفته یا خیر، ولی به نظر من خیلی از سهم ها در این قیمت ها جذاب هستند و افرادی که نگاه بلند مدت به بازار سرمایه دارند موفق و پیروز می شوند.
معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: معارفه پرسپولیس با مجموعه فرابورس انجام شد و جلسه معارفه استقلال ۱۴ بهمن انجام می‌شود و اقدامات نهایی در حال انجام هست.
«پرسون» اثرات تغییر رییس سازمان بورس را بررسی می کند؛

وزیر اقتصاد از حاشیه های بازار سرمایه در امان مانده!؟/ تغییر رییس؛ به جای حل مشکل!

پس از استعفای «حسن قالیباف اصل» از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار، وزیر اقتصاد و دارایی، «علی دهقان دهنوی» یکی از معاونانش را به عنوان رییس جدید این سازمان معرفی کرد؛ انتصابی که حالا برای بسیاری این سوال را پیش آورده است که چه تأثیری در بازار سرمایه خواهد داشت؟
سهام آمریکا تحت تاثیر موج فروشی که به دنبال رشد متوالی و رکوردزنی سهام به وجود آمده بود دوباره به شدت سقوط کردند.
سرپرست مرکز پژوهش سازمان بورس از راه اندازی بازار سوم فرابورس خبر داد و گفت: اصلاحات دستورالعمل‌های پذیرش، عرضه، نقل و انتقال اوراق بهادار و نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران، به منظور ایجاد بازار هدف، مصوب شد.