بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

سهامدارانی که طی ماه های گذشته بسیاری از سرمایه خود را از دست داده اند، برای اعتراض به وضعیت فعلی بازار سرمایه در مقابل سازمان بورس تجمع کردند.
سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: رفتار سازمان بورس در عدم اعلام تخلفات به مراجع ذی‌صلاح و عدم اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از وقوع تخلفات حقوقی‌ها موجب تحقق مسئولیت کیفری است.
با انبوه پیامک های اعتراضی مردم درباره ریزش بورس صورت گرفت؛

مهلت یک هفته ای مجلس به وزیر اقتصاد برای شفاف سازی بورس

عضو هیات رئیسه مجلس از پیامک‌های انبوه مردمی در باره ریزش چند روز اخیر بورس خبر داد و گفت: وزیر اقتصاد بایدظرف یک هفته آینده نسبت به تعیین تکلیف وضعیت بورس اقدام کند.
واکاوی این روزهای بازار سرمایه؛

زمان مناسبی برای خروج از بورس نیست

کارشناسان معتقدند در شرایطی که قیمت‌ها در بازار سهام در حداقل خود قرار دارند، زمانی مناسبی برای خروج از بورس نیست. در مقابل توصیه می‌شود با چند روش کاربردی و ایجاد چند تغییر در سبد سهام زیان‌ده، در بازه زمانی حداقل دو ساله، علاوه بر جبران زیان چند ماه اخیر، به بازدهی برسند و با زیان از بورس خارج نشوند.


کارشناس بازار سرمایه در برنامه بورس نامه شبکه تیوا:

بازار بورس بیشتر از سوی عوامل داخلی دچار مشکل شده است

کارشناس بازار سرمایه معتقد است که بازار بورس بیشتر از سوی عوامل داخلی دچار مشکل شده  و ترس فروش به این موضوع مربوط می شود به همین دلیل است که تاکید می کنیم لازم است سیاستمداران رفتارهای حمایتی بیشتری اتخاذ کنند. 

ریزش بورس پس از دوره‌ای از رونق، از جمله اتفاقاتی بود که سرمایه‌گذاران را با شوکی شدید مواجه کرد و اکنون چنین گفته می‌شود که بازگشت اعتماد و تعادل به آن زمان‌بر است.

جانجان در گفت و گو با پرسون؛

دلار کمتر از 18 هزار تومان قابل تصور نیست

یک کارشناس اقتصادی با بیان این که افراد تازه وارد به بازار سرمایه صبوری لازم را ندارند گفت: سهام در آینده رشد خوبی را تجربه خواهد کرد.
در معاملات امروز هزار و ۹۱۹ میلیارد تومان پول‌ حقیقی از بورس خارج شد. این بالاترین رقم خروج پول حقیقی در ۲۰ روز کاری گذشته از ۲۵ آذر به این سو است.
با ورود بورس به فاز اصلاح که از ۲۰ مردادماه امسال اغاز شد، ارزش سهام عدالت تاکنون ۵۸ درصد کاهش یافته است.

امروز ۲۱ دی ۹۹ پس از مدت‌ها سقوط ارزش پالایشی یکم، سرانجام قیمت واحد‌های این صندوق دولت در مسیر صعود قرار گرفت.
جادوگری 71 ساله با ریشی بلند و سفید و صورتی لاغر و استخوانی، در یکی از کوچه‌های بافت تاریخی شیراز نیروهای فراطبیعی را برای کمک به بازار بورس در ایران به استخدام درآورده است. در آن محله با نام مستعار «بابا مراد» معروف است. ابروهایش را تراشیده است، عبای سفیدی بر تن کرده و انگشتانش در زیر حلقه‌های انگشتر پنهان شده است. روی به دعای آیت‌الکرسی آویخته شده به دیوار مقابلش می‌نشیند و با صدایی وهم‌آور وردی را زیر لب زمزمه می‌کند. او جن‌هایی را به میان مردم می‌آورد که تنها خودش می‌تواند ببیند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خبر داد:

بررسی واگذاری سهام عدالت به هفت میلیون نفر

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس گفت: موضوع واگذاری سهام عدالت به هفت میلیون نفر برای بررسی بیشتر در این کمیسیون به کمیته مربوطه ارجاع داده شده است، بنابراین این موضوع در این جلسه قطعی نشده و مصوبه تلقی نمی‌شود.
کارشناس بازار سرمایه در برنامه تیوا بورس مطرح کرد:

قیمت گذاری دستوری کارشناس یکی از عوامل اصلی افت بازار بورس در هفته گذشته



کارشناس بازار سرمایه در برنامه تیوا بورس قیمت گذاری دستوری را یکی از عوامل اصلی افت بازار بورس در هفته گذشته عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود که اگر تصمیم جدی برای حمایت از بازار و رفع دغدغه سهامداران  گرفته نشود این وضعیت کماکان ادامه داشته باشد.
کارشناس بازار بین الملل در برنامه بورس نامه شبکه تیوا مطرح کرد:

شیوع بیماری کرونا عامل اصلی افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی


کارشناس بازار بین الملل گفت: ممکن است سرعت بهبود اقتصاد در کشورهای مطرح از چیزی که ماه‌های گذشته برای سال 2021 پیش بینی کرده بودند، به دلیل شیوع مجدد بیماری کرونا کندتر اتفاق بیفتد که همین موضوع جذابیت طلا برای بسیاری از سرمایه گذاران را بیشتر  کرده و باعث رشد قیمت آن در این بازار می شود.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این که مسئولین باید به مردم آگاهی های لازم برای ورود به بازار سرمایه را می دادند، گفت: در نهایت مردم خودشان سرمایه گذاری در بازار سهام را انتخاب کردند.
کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه رویکرد سرمایه گذاری عمدتا کوتاه مدت شده است، گفت: این موضوع می تواند همچنان تا یک یا دو ماه آینده ادامه داشته باشد چون جریان پول جدید را در بازار مشاهده نمی کنیم.

فکری مدیرعامل شرکت کاشی الوند زیر مجموعه گروه شستا در خصوص ارزش سهام شرکت در بازار بورس گفت ارزش سهام ۱۲۰۰میلیارد تومان است درحالی که براساس ارزیابی کارشناسی صورت گرفته، ارزش شرکت بالغ بر ۱۰۰۰۰میلیارد دلار برآورد شده است.
عرضه اولیه سهام شرکت «سپیدار سیستم آسیا» به نماد «سپیدار» فردا چهارشنبه (۱۷ دی ماه) در فرابورس صورت می‌گیرد.