هشدار / سهام عدالت را نفروشید!

عضو شورای‌عالی بورس گفت: انتظار می‌رود طی دوهفته آینده، اولویت‌های سازمان بورس توسط رئیس جدید، به صحن شورای‌عالی بورس برسد و تصویب شود.
تصویر هشدار / سهام عدالت را نفروشید!

به گزارش سایت خبری پرسون، حمیدرضا دانش کاظمی عضو شورای‌عالی بورس در خصوص تغییر و تحولات بورس تاکید کرد: انتظار می‌رود طی دوهفته آینده، اولویت‌های سازمان بورس توسط رئیس جدید، به صحن شورای‌عالی بورس برسد و تصویب شود.

وی افزود: دغدغه سهام‌داران و بازار سرمایه گسترده و دارای تنوعِ زیادی است و از طرفی توانِ نظارت‌کننده نیز محدود می‌باشد و لذا امکانات را باید متناسب با انتظارات تعدیل نمود.

عضو شورای‌عالی بورس در ادامه گفت: به نظر می‌رسد در هفته آینده اولویت‌بندی توسط آقای عشقی به صحن شورا برسد و تا بحث و بررسی‌ها محکم و همسوتر با بازار پول، پیش رود.

دانش کاظمی گفت: یکی از مهم‌ترین معضلاتِ بازار، سهام عدالت است و طیف وسیعی را در بر می‌گیرد. این طیف بیشترین مشکلات بازار سرمایه را از آن خودکرده و بررسی مشکلاتِ آن‌ها از جمله مسائل مربوط به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و آن‌هایی که روش مستقیم سهام‌داری را برگزیده‌اند، باید موردنظر سازمان بورس و شورای‌عالی باشد.

وی ادامه داد: بر اساس مفاد ابلاغی رهبری، مردم باید امکانِ دسترسی به اموال خود را داشته و شیرینی این مال را بچشند و از طرفی باید از افتِ سبد سهام باخبر باشند و آگاه‌سازی سازمان باید به‌گونه‌ای صورت گیرد تا مردم بدانند اولویت، در فروشِ سهام نیست.

دانش کاظمی افزود: یکی از اعضای شورای‌عالی بورس، رئیس بانک مرکزی است و بنده وقتی افتخار عضویت در این شورا را داشتم، فقط یک جلسه با حضور سرپرست بانک مرکزی برگزار شد.

وی افزود: رئیس‌کل بانک مرکزی حتی با خواهش و تمنا در هیچ جلسه‌ای حضور نداشت. آن هم در هیچ دوره‌ای و باید پرسید چرا رئیس بانک مرکزی را به‌عنوان یکی از اعضای شورای‌عالی بورس در نظر می‌گیرند؟ قانون‌گذار این انتخاب را انجام داده است تا سیاست‌های بانک مرکزی متناسب و همسو با بورس باشد ولی وقتی یک کارشناس در بانک مرکزی حضور پیدا می‌کند، بدین معناست که سیاست‌های بازار پولی، هم راستا با بازار سرمایه نبوده است.

دانش کاظمی گفت: با حضور آقای صالح‌آبادی و سبقه‌ای که در بورس داشتند، ملاحظه می‌کنیم که در اولین جلسه شورا نه‌تنها رئیس‌کل بانک مرکزی حضوری مؤثر داشت، بلکه نقطه‌نظرات خود را با رویه‌ای کارشناسی اعلام نمود.

منبع: تسنیم

367007