وزیر آموزش و پرورش؛

دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس حضور داشته باشند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مشکلی برای حضور دانش آموزان در مدارس وجود ندارد گفت: رسانه‌های معاند با فضاسازی در خصوص اتفاقات اخیر در مدارس سعی کردند نظم مدارس را برهم بزنند.
تصویر دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس حضور داشته باشند

به گزارش سایت خبری پرسون، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در صد و یکمین سالگرد تأسیس شورای عالی آموزش و پرورش با گرامی‌داشت سال‌روز تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: واقعیت این است که این نهاد از جهت سیاست‌گذاری، تعیین خط مشی و نظارت بر اجرای سیاست‌ها و خط مشی‌ها مهم و اثرگذار است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شورای عالی مصوباتی دارد که باید برای آن مصوبات نیازسنجی شود و خواسته‌های دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تغییرات جامعه بسیار سریع است، اظهار کرد: محیط پیرامونی، دانش‌آموزان را احاطه کرده و رسانه‌های بیگانه اهداف خود را بر دانش‌آموزان پیاده‌سازی می‌کنند و در بیشتر حوادث اخیر، دانش‌آموزان را تحت تأثیر قرار دادند.

نوری ادامه داد: در حال حاضر منتظریم که نتیجه قطعی مشخص شود و تاکنون گفته شده که مشکلی نیست و دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس حضور داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان در محیطی قرار گرفتند که هم می‌تواند فرصت باشد و هم تهدید، اظهار کرد: اگر دانش‌آموز آماده نباشد و سواد رسانه‌ای نداشته باشد دچار مشکل می‌شود و آسیب می‌بیند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف شورای عالی آموزش و پرورش بررسی تأثیر برنامه درسی است، تصریح کرد: قانون احیا امور تربیتی در مجلس هفتم تصویب شد و در آئین‌نامه آن باید چندین دستورالعمل مصوب می‌شد که تاکنون مصوب نشده‌اند.

نوری با بیان اینکه مهاجرت‌ها از روستا به شهر تراکم را کم کرد و نیاز به معلم را بیشتر کرد، اظهار کرد: این موضوع در کنار سایر عوامل سبب شد تا کمبود معلم داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم مراکز تربیت معلم را احیا کنیم، عنوان کرد: ان‌شاالله ارتباط با شورای عالی انقلاب فرهنگی جدی‌تر و وسیع‌تر شود و حتماً نتایج خوبی اخذ خواهد شد.

منبع: مهر

467069