مدرسه کار و دانش امداد و نجات در کشور راه اندازی می شود

در جلسه مشترکی که در ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر با حضور تعدادی از مسئولان آموزش و پرورش برگزار شد؛ رایزنی لازم درباره تأسیس مدرسه کار و دانش امداد و نجات انجام گرفت.
تصویر مدرسه کار و دانش امداد و نجات در کشور راه اندازی می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، معاون، آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر از برنامه ریزی هلال‌احمر برای تاسیس مدرسه کار و دانش امداد و نجات با همکاری آموزش و پرورش خبر داد.

در این جلسه معاون آموزش‌، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: تأسیس هنرستان کارو دانش در رشته امداد و نجات از اهداف هلال احمر است. در صورت همکاری آموزش و پرورش دانش آموزان این مدرسه نجات در ارتفاع، نجات در سطح و نجات در عمق را فرا می‌گیرند و نیروی متخصص نجات برای کار در هلال احمر و سایر دستگاه‌های امدادرسان تربیت می‌شود.

پیمان صابریان بیان کرد: پیشنهاد هلال احمر این است که آموزش‌ها در این مدرسه به صورت دو زبانه باشد تا امکان کار پس از تحصیل آسان‌تر فراهم شود.

وی افزود: جست‌وجو و نجات در سوانح، آواربرداری، دوره کوهستان، شنا در سیلاب، کار با دستگاه زنده یاب، آموزش نجات افراد در حوادث حمل و نقل زمینی و هوایی از جمله مهارت‌هایی است که در صورت راه‌اندازی این مدرسه به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد.

معاون آموزش‌، پژوهش و فنماوری هلال احمر تاکید کرد: رویکرد ما در برگزاری آموزش‌های تخصصی مهارت محوری است. اگر این آموزش‌ها تحت عنوان آموزش رسمی‌به افراد ارائه شود، قطعاً تأثیرگذاری بهتری خواهد داشت. این رشته‌ها دارای بازار کار مناسب در داخل و خارج از کشور است‌.

صابریان گفت: متأسفانه پیش‌بینی می‌شود که سوانح و حوادث طبیعی و انسانی در دنیا به دلایلی از جمله تغییرات اقلیمی در سال‌های آینده رو به افزایش باشد؛ بنابراین تربیت افراد دارای تخصص برای مواجهه با سوانح بیش از پیش دارای اهمیت است.

منبع: مهر

466972