محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

انتقاد فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها از مسئولان مازندرانی؛

صدور مجوز برای کارخانه‌های چوب‌بری کنار جنگل‌ها عامل اصلی قاچاق است

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با انتقاد از صدور مجوز برای کارخانه‌های چوب‌بری در کنار جنگل‌ها توسط مسوولان استان مازندران، این مساله را عامل اصلی قاچاق چوب در این استان عنوان کرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: با احداث سد شهید رئیسعلی دلواری اراضی پایین دستی حله دچار مشکل شده اند و اگر مطالعات درستی انجام می شد و طرح های آبرسانی پایین دستی به درستی اجرا می شد شاهد این مشکلات نبودیم.
در حالیکه بیش از ۵۰ درصد از عرصه‌های جنگلی شمال کشور در استان مازندران قرار دارد و سالانه هزاران تن چوب درختان جنگلی در این استان قاچاق می‌شود، مدیر کل منابع طبیعی استان مازندران منطقه ساری از برگزاری مانور تشدید اقدامات حفاظتی جهت مقابله با قاچاق چوب در این استان خبر داد.
رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک روز دوشنبه در نخستین روز از فصل زمستان در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار گرفت
با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و اعلام ناسالم بودن هوا طی امروز، احتمال تداوم آلودگی‌ هوا در روزهای آینده دور از انتظار نیست.
معاون محیط‌ زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌ زیست در پاسخ به انتقادات شورای شهر تهران، وظیفه این سازمان در قبال قانون هوای پاک را وظیفه‌ای نظارتی عنوان نمود و از عمل نکردن صداو سیما و شورای شهر به قانون هوای پاک انتقاد کرد.
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست از قطع شدن دست چپ پلنگ بشاگرد که هفته گذشته در یک تله فلزی گرفتار شده بود خبر داد.
آلودگی هوا در نیمه دوم هر سال در حالی مهمان کلان‌شهرهای کشور می‌شود که چند سالی است بنزین در این شهرها با استاندارد یورو ۴ و ۵ توزیع شده است؛ از همین رو به نظر می‌رسد این خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده هستند که با احتراق ناقص، ‌حتی سوخت استاندارد را تبدیل به آلودگی می‌کنند.
مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن خبر داد:

زمستان‌گذرانی۱۱۰هزار پرنده در تالاب‌های چهارمحال و بختیاری

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن با توجه به شرایط امن کنونی تالاب‌ها، گفت: بیش از ۱۱۰ هزار پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی در تالاب‌های استان زمستان‌ گذرانی می‌کنند.

با همکاری پلیس فتا انجام می‌گیرد؛

برخورد قانونی با عاملان فروش حیوانات وحشی

رییس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به جرم بودن خرید و فروش حیوانات وحشی از برخورد قانونی با عاملان فروش حیات وحش با همکاری پلیس فتا خبر داد.
بعد از رهایی پلنگ سندرک از تله سیمی اعلام شد؛

تلاش برای یافتن عاملان تله‌گذاری در کوه‌های سندرک

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان از تلاش برای یافتن عاملان تله‌گذاری در کوه‌های سندرک بعد از رهایی پلنگ ایرانی از این تله در روزهای اخیر خبر داد.