محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: یک میلیارد مترمکعب آب در دریاچه ارومیه است که تراز مناسبی به‌ شمار می‌رود البته باید آن را هرچه سریع‌تر تقویت کنیم که از حقآبه ۲ سد کانی‌سیب و شهید کاظمی این کار حتما انجام خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی از مردم این استان خواست که از فردا تا چهارشنبه از حضور در کنار رودخانه ها فاصله بگیرند.
آتش‌سوزی جنگل یک نوع آتش‌سوزی کنترل‌ناپذیر است که در منطقه‌ای با گیاهان اشتعال‌پذیر در نواحی روستایی یا در طبیعت وحش روی می‌دهد، از این رو طی روز گذشته وسعت فراوانی از جنگل‌های روستاهای مرزی شهرستان مریوان در آتش سوخته و هنوز با عملیات امدادی مهار نشده است.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای سواحل جنوبی کشور، اعلام کرد:‌ طی ۵ روز آینده در سمنان،‌ تهران و البرز با افزایش سرعت باد، خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس به نظر می‌رسد، مشکلات زیست‌محیطی در ایران و منطقه از قابلیت تبدیل شدن به یک موضوع حاد امنیتی برخوردارند. در نتیجه، مدیریت منابع طبیعی و حفاظت از محیط‌زیست در کشور و منطقه غرب آسیا ضرورتی بسیار حیاتی است؛ امری که در عرصه داخلی مستلزم مطالعات و بررسی‌های بی‌طرفانه و علمی و برنامه‌ریزی راهبردی است و در عرصه منطقه‌ای نیز همکاری بین کشورها و اتخاذ سیاست‌های مشترک برای مدیریت منابع و تغییرات آب و هوایی را می‌طلبد.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد ماه ژوئیه را آغاز گرم شدن کره زمین دانسته و معتقد است چنانچه اقدامات متناسب صورت نپذیرد کره زمین در آستانه جوشش جهانی و فاجعه انسانی قرار گرفته و همگان وقوف دارند اگراقدامات متناسب صورت نگیرد قطعا جوشش کره زمین باعث بروز فاجعه انسانی و نابودی زندگی انسانی و حیوانی وگیاهی میگردد.
محمدحسن آصفری، نماینده مجلس، درباره تاثیر مازوت سوزی بر آلودگی هوا گفت: این مسئله صحت ندارد و هیچ مازوت سوزی ای در حال حاضر انجام نمی‌شود. آلودگی هوا در شرایط فعلی ناشی از بی عرضگی سازمان محیط زیست است. متهم اول آلودگی هوا آقای سلاجقه است. ایشان اعمال ماده ۲۳۴ شده است و هفته بعد از تعطیلات باید در کمیسیون پاسخ دهد که چرا وضعیت اینگونه است.
دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار و مشاور رئیس سازمان محیط زیست گفت: خواف و سرخس دو شهرستان غبارآلود فوق بحرانی در خراسان رضوی هستند که به مدیریت ویژه نیاز دارند.