محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

در حوزه تصفیه فاضلاب، نیاز به تجهیزات قوی و کارآمد را نمی توان اغراق کرد. با افزایش نگرانی های زیست محیطی و مقررات سخت گیرانه تر سازمان های نظارتی، استفاده از فناوری های پیشرفته و دوستدار محیط زیست، برای تصفیه فاضلاب الزامی است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به همراه تعدادی از اصحاب رسانه از نیروگاه منتظر قائم و مخازن مازوت این نیروگاه بازدید کرد.
رئیس مرکز ملی هوای سازمان محیط‌زیست با بیان اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۲، مبلغ ۸۴۰ میلیارد تومان برای اجرای تکالیف تعیین‌شده در قانون هوای پاک در نظر گرفته شده است، گفت: بررسی‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست نشان می‌دهد که اجرای اقدامات اساسی پیش‌بینی‌شده در قانون هوای پاک برای رفع آلودگی هوا به حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، گفت: شنبه (۱۸ آذر) با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب و نیز در گیلان و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، بارش باران، در برخی مناطق رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
آمار وحشتناک افزایش بیماری‌های ناشی از عوارض آلاینده‌های هوا در شهرهای بزرگ و افزایش آمار مرگ و میر در شرایط آلودگی هوا در کشورمان و بی‌خیالی مقامات، دیگر اجازه نمی‌دهد به سادگی از کنار این فاجعه بگذریم.
دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان های اصفهان، مبارکه، لنجان، برخوار، خمینی شهر، فلاورجان و بخش‌های مرکزی شهرستان های شاهین شهر و نجف‌آباد در روز سه شنبه ۱۴ آذرماه درپی افزایش شاخص آلایندگی هوا تعطیل شد.
دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی شش گانه آموزش و پرورش اصفهان و مناطق آموزش و پرورش برخی شهرستان‌ها سه‌شنبه و چهارشنبه چهاردهم و پانزدهم آذرماه به صورت غیرحضوری خواهد بود.
نقشه آلودگی تهران را ببینید؛

هشدار آلودگی شدید هوا در ۱۴ منطقه تهران

نقشه‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که امروز دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ وضعیت آلودگی هوا در ۱۴ منطقه تهران به وضعیت هشدار قرمز و ناسالم برای همه مردم رسیده است.
با هدف ایجاد رطوبت در تالاب به عنوان یکی از کانون‌های گرد و غبار؛

تالاب گاوخونی لب‌ تر کرد

آب با دبی ۹ متر مکعب به بند شاخ کنار ورودی تالاب گاوخونی رسیده است.
کاش لااقــل چارهای اندیشــیده شــود تا باد تابوت های سیاه را با خود نیاورد و در این هوای بس ناجوانمردانه، دلمان خوش باشــد به دم و بازدم در هوایی که یادآور توســت یار گمشده ِ در تار و پود تقویم های خاک گرفته.
رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر:

آلودگی هوا در تهران جان 6398 نفر را گرفت

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر گفت: طی گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در سال 1400، 6398 نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست دادند.
رییس شورای شهر تهران گفت: شرکت پخش فرآورده های نفتی به شرکت واحد و به ما اعلام کرده که گازوئیل مورد استفاده اتوبوس‌ها استاندارد است و در هر شرایط بنزین و گازوئیل آلودگی ایجاد می‌کنند.