۳ روز طوفان گرد و خاک و باران در ۴ استان

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.
تصویر ۳ روز طوفان گرد و خاک و باران در ۴ استان

به گزارش سایت خبری پرسون، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز (پنجشنبه) در اکثر مناطق‌ کشور جو پایدار و آسمان صاف‌ بوده و در ارتفاعات‌ البرز مرکزی بارش‌پ راکنده رخ‌ می‌دهد.

جمعه‌ در شمال استان‌های آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌، اردبیل‌، سواحل‌ دریای خزر و ارتفاعات‌ البرز رگبار پراکنده گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ خواهد بود.

شنبه‌ در ارتفاعات‌ شمال استان‌های آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌ و اردبیل‌ و ارتفاعات‌ مازندران، گلستان و خراسان شمالی‌ و یکشنبه‌ دامنه‌ و ارتفاعات‌ البرز مرکزی و شرقی‌ به ویژه در ساعات‌ بعدازظهر رشد ابر و بارش‌ پراکنده پیش‌بینی‌ می‌شود.

دوشنبه‌ در برخی‌ نقاط‌ شمال غرب‌ و استان‌های واقع‌ در دامنه‌ و ارتفاعات‌ البرز مرکزی و شرقی‌ رگبار پراکنده گاهی‌ همراه با رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید رخ‌ خواهد داد.

شایان ذکر است‌، در ۳ روز آینده برخی‌ نقاط‌ هرمزگان، جنوب‌ استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس‌ نیز در ساعات‌ بعدازظهر و اوایل‌ شب‌ رشد ابر گاهی‌ رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ و در مناطق‌ مستعد گرد و خاک‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

طی‌ ۵ روز آینده در برخی‌ نقاط‌ شمال شرق‌، شرق‌ (به‌ ویژه منطقه‌ زابل‌)، بخش‌هایی‌ از مرکز و دامنه‌های جنوبی‌ البرز در بعضی‌ ساعات‌ وزش‌ باد شدید گاهی‌ همراه با گرد و خاک‌ و کاهش‌ کیفیت‌ هوا خواهد بود.

روز جمعه‌ و شنبه‌ دریای خزر و ۵ روز آینده شرق‌ دریای عمان مواج‌ است.

505622