زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش از عدم تمایل 33 درصد جوانان درصورت پیداشدن فرد مناسب و فراهم بودن شرایط اقتصادی، براساس نظرسنجی‌ها خبر داد.
همزمان با ۲۵ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان صورت گرفت؛

آغاز ثبت نام هفتمین دوره «وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری»

ثبت نام اینترنتی هفتمین دوره تسهیلات وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و موظفین همسر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری از 14 تا 31 مردادماه 1400 از طریق درگاه خدمات الکترونیک این صندوق به نشانی sabasrm.ir انجام می شود.
60 درصد پسرهای بین 20 تا 30 سال در ایران مجردند که این یعنی آنها رویای ازدواج و تشکیل خانواده را در سر دارند و رسالت سختی را بر دوش دولت سیزدهم گذاشته است.
اتفــاق خوبی که روز یکشنبه رخ داد امضای سند «ارتقای جایگاه و امنیت زنان» در شهر تهران بود که توسط دکتر حناچی رونمایی و امضا شد؛ سندی که در سطح کشورهای خاورمیانه نادر است. در این سند به مباحث مختلفی مربوط به امنیت کامل زنان در شهر اشاره شده و دارای 21 ماده است.
از مهم‌ترین اقدامات دفتر زنان و خانواده و وزارت کشور در طول فعالیت‌های دولت یازدهم و دوازدهم می‌توان به اقدامات ویژه حوزه زنان و خانواده در امر مبارزه با ویروس کووید ۱۹ در قالب کارگروه خانواده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا ازجمله تسهیل کسب و کار از طریق فضای مجازی و ارتباط تولیدکنندگان با فروشگاه‌های استانی و ملی الکترونیک اشاره کرد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون های مجمع جوانان استان تهران گفت: از زمان همه گیری کرونا بسیاری از مشاغل به سمت مجازی شدن رفتن و جوانان نیز در شرایط اقتصادی کنونی توانستند از این طریق کسب درآمد کنند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اختصاص حق پرستاری به همسران جانباز قطع نخاعی پس از شهادت جانبازان عزیز خبر داد و عنوان کرد: مصوب شد که ۷۰ درصد حق پرستاری این جانبازان پایدار بماند و بودجه اجرای این مصوبه نیز در سال جاری از منابع داخلی بنیاد تأمین شد.
یک استاد جمعیت شناسی دانشگاه تهران بیان کرد هرم سنی ایران تا سال 1430 شکل استوانه‌ای می‌شود وی دلیل این امر را کاهش تمایل مردم برای فرزند آوردی عنوان کرد.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به اینکه رسانه ملی به او در شبکه خبر 20 دقیقه فرصت برای توضیح اقدامات معاونت زنان داده گفت: از این رسانه گله‌مند است زیرا باید در طول فعالیت این معاونت به آنها فرصت داده می‌شد تا اقدامات خود را به اطلاع مردم برسانند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با تاکید بر اهمیت آموزش‌های خوب زیستن در جامعه به این امر اشاره کرد نا امیدی و یاس یکی از معظلات جامعه امروز ما است که باید به درستی به آن پرداخته شود.
یک پژوهشگر و جامعه شناس در خصوص حل معضلات اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا و تحلیل داده‌های آماری توسط کارشناسان اجتماعی گفت: در حال حاضر متأسفانه با شیوع ویروس کرونا و دسترسی دانش آموزان و دانشجویان به فضای مجازی متأسفانه آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی با افزایش همراه بوده است.
یک روانشناس بیان کرد: باید به کودکان آموزش داده شود که هر نوع مشکلی را به والدین انتقال دهند. زیرا گاهی بحث زورگویی‌های جنسی و تهدید مطرح می‌شود و کودک به دلیل ترس مجبور به سکوت و یا دادن حق سکوت برای جلوگیری از افشای یک موضوع می‌شود.
متاسفانه در سالهای اخیر عمر زندگی های مشترک روند نزولی یافته و بسیاری از زوجین در همان سالهای ابتدایی زندگی مشترک از هم جدا می شوند. علت های گوناگونی وجود دارد که زوجینی که با هزار امید و آرزو ازدواج می کنند، در کوتاه مدت ، تصمیم بر جدا شدن می گیرند و بدترین راه  ممکن را برای آینده زندگی مشترک شان انتخاب می کنند.