زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

این روز بر ضرورت پرداختن به چالش‌هایی که دختران با آن روبرو هستند و ارتقاء توانمندی دختران و احقاق حقوق انسانی آنان تمرکز می‌کند. یونسکو متعهد است این روز را جشن بگیرد تا اطمینان حاصل شود که همه دختران به آموزش با کیفیت و زندگی بهتر و عالی دسترسی دارند.

براساس اعلام مرکز آمار ایران تعداد ازدواج‌ها در 10 سال گذشته به‌شدت روبه کاهش گذاشته و این کاهش استمرار داشته است. در سال ۱۳۹۰ تعداد ۸۷۴۷۹۲ مورد ازدواج انجام شده و در سال ۱۳۹۸به تعداد ۵۱۹۲۵۰ مورد رسیده است.
مهم ترین رویدادهای خبری کشور در هفت روز گذشته؛

اقتدار و موفقیت در سایه سلامت همگانی

در هفت روز گذشته، اتفاق‌های زیادی در کشورمان رخ داده است. خبرهای شاد و غمگین، تلخ و شیرین؛ اما آن چه ورای همه تیترها به بیرون درز می کند نشانه های موفقیت و شادی است که روز به روز بیشتر می شود. از برد یزدانی گرفته تا ثبات نسبی بازارها و واکسیناسیون همگانی و مانور فاتحان که نشان داد خوابی پوچ است نگاه چپ به مرزهای ایران.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به تاکیدات رئیس جمهور در جهت برنامه‌ریزی جامع در حوزه آسیب‌های زنان اشاره کرد و افزود: اگر همه باهم کار کنیم، می‌توانیم بخش زیادی از مشکلات در حوزه زنان را حل کنیم.

در میان انبوه خبرهای بد و ناگوار خبر صعود تیم‌ ملی فوتبال زنان ایران به جام ملت‌های آسیا بسیاری از ایرانیان را خرسندکرد و به ورزش زنان در کشور جانی تازه بخشید. موضوع پیروزی تاریخ‌ساز تیم فوتبال بانوان ایران از جهات گوناگون قابل بررسی و محل‌تامل و توجه است.
«پرسون» تازه ترین تصمیم بانک مرکزی را بررسی می کند؛

محدودیت در تراکنش ها، موهبت یا مصیبت!

بانک مرکزی محدودیت هایی برای تراکنش‌‌‌های کارت به کارت در نظرگرفته که براساس آن هر فرد می‌تواند روزانه فقط ۲۰ و در طول ماه حداکثر ۸۰ تراکنش واریزی داشته باشد.
یک وکیل دادگستری در گفت‌وگو با پرسون؛/ بخش دوم

ضعف در قوانین و اجرای احکام مهم‌ترین مانع در بحث مهریه است

یک وکیل دادگستری در خصوص طرح مجلس در رابطه با اصلاح قانون مهریه گفت: محدودیت در تعیین مهریه باید با اصلاح سایر قوانین و مقررات حاکم بر ازدواج و فضای خانواده‌ها باشد تا اصلاح در جامعه رخ دهد و شاهد زوج و زوجه سالاری همزمان باشیم.
شهر در حالی ماه مهر را آغاز می‌کند که تردد دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید در سطح خیابان‌ها و معابر شهری رنگ باخته است. در واقع با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت فضای مجازی، شهر دیگر آن شهر قبل نیست!
هفته ای که گذشت؛

با مهر شروع کردیم

آخرین هفته شهریورماه 1400 در حالی گذشت که هنوز ویروس کووید 19 جان بسیاری از هموطنانمان را گرفته و آن ها را از عزیزانشان جدا می کند. اما در این بین رشد واکسیناسیون در کشور و گذر از رکوردهای تزریق روزانه و هفته ای بوده است. تنها افسوسی که به جا می ماند این است که ای کاش واکسیناسیون از چندین ماه قبل با سرعت بیشتری شروع می شد تا خانواده های بسیاری عزادار جگرگوشه های خود نمی ماندند.
عضو شورای شهر با اشاره به افزایش جمعیت و فرزندآوری بیان کرد:‌ در بخش فرزندآوری و افزایش جمعیت برنامه‌ریزی‌هایی خواهیم داشت تا ببینیم شورای شهر تهران چه اقداماتی می‌تواند در این راستا انجام دهد تا دستورات مقام معظم رهبری محقق شود.
مدیرکل نظارت و ارزیابی فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به بررسی کارنامه عملکردی شورای عالی جوانان، ستاد ملی زن و خانواده و معاونت زنان ریاست جمهوری پرداخت و پیشنهاداتی جهت رفع مسائل و مشکلات حوزه‌های زنان، جوانان و خانواده ارائه داد.
ترکیه با دادن اقامت و شرایط منحصر به فردی که برای مالکان مسکن غیر ترک در خاکش قرار داده است، بسیاری از اتباع کشورهای همسایه اش، به ویژه ایرانیان را مجاب کرده است که در ترکیه ملک بخرند. که آن ها با این کار به دو هدف می رسند. یک خرید ملک و دوم اقامت در دروازه اروپا.