زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

یک استاد جمعیت شناسی دانشگاه تهران بیان کرد هرم سنی ایران تا سال 1430 شکل استوانه‌ای می‌شود وی دلیل این امر را کاهش تمایل مردم برای فرزند آوردی عنوان کرد.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به اینکه رسانه ملی به او در شبکه خبر 20 دقیقه فرصت برای توضیح اقدامات معاونت زنان داده گفت: از این رسانه گله‌مند است زیرا باید در طول فعالیت این معاونت به آنها فرصت داده می‌شد تا اقدامات خود را به اطلاع مردم برسانند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با تاکید بر اهمیت آموزش‌های خوب زیستن در جامعه به این امر اشاره کرد نا امیدی و یاس یکی از معظلات جامعه امروز ما است که باید به درستی به آن پرداخته شود.
یک پژوهشگر و جامعه شناس در خصوص حل معضلات اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا و تحلیل داده‌های آماری توسط کارشناسان اجتماعی گفت: در حال حاضر متأسفانه با شیوع ویروس کرونا و دسترسی دانش آموزان و دانشجویان به فضای مجازی متأسفانه آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی با افزایش همراه بوده است.
یک روانشناس بیان کرد: باید به کودکان آموزش داده شود که هر نوع مشکلی را به والدین انتقال دهند. زیرا گاهی بحث زورگویی‌های جنسی و تهدید مطرح می‌شود و کودک به دلیل ترس مجبور به سکوت و یا دادن حق سکوت برای جلوگیری از افشای یک موضوع می‌شود.
متاسفانه در سالهای اخیر عمر زندگی های مشترک روند نزولی یافته و بسیاری از زوجین در همان سالهای ابتدایی زندگی مشترک از هم جدا می شوند. علت های گوناگونی وجود دارد که زوجینی که با هزار امید و آرزو ازدواج می کنند، در کوتاه مدت ، تصمیم بر جدا شدن می گیرند و بدترین راه  ممکن را برای آینده زندگی مشترک شان انتخاب می کنند.

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی جوانان، در خصوص طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: معاونت جوانان نیز در تدوین این طرح نقش داشت و تلاش کردیم در آن به حمایت از زوج‌های جوان و ترغیب به فرزندآوری توجه شود.
پرونده ویژه پرسون؛ تصورات جنسی در کمین کودکان/ بخش هفتم

با فروپاشی خانواده‌ها، آسیب‌های جنسی به کودکان افزایش می‌یابد

یک جامعه شناس گفت: در شرایطی که خانواده‌ها با مشکلات بسیاری مواجه هستند، آموزش برای پیشگیری از تعرض به کودک معنا ندارد. دولت باید خدمات لازم را به کودکان بی‌سرپرست ارائه کند تا آنها درگیر مشکلات مختلف از جمله سوءاستفاده جنسی نشوند.
یک پژوهشگر حوزه جمعیت گفت: بسیاری از کشورها مسیر رسیدن از ۱۰ درصد به ۳۰ درصد سالمندی را قریب به یک قرن طی کردند، اما ما این مسیر را در حدود ۳۰ سال طی می‌کنیم و این به آن معناست که رکورد سالمند شدن به نام ایران ثبت خواهد شد!
پرونده ویژه پرسون؛ تصورات جنسی در کمین کودکان/ بخش چهارم

کودک باید تربیت جنسی شود/ آموزش‌های جنسی برای کودک زودهنگام و خطرناک است

یک روانشناس گفت: تربیت جنسی به معنای بازگویی زودهنگام مسائل جنسی به کودکان نیست؛ بلکه باید آنها را به خطرات و غفلت‌هایی که ممکن است، ایجاد شود، تجهیز و آگاه کرد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

رسیدگی به زنان و کودکان مهمترین اقدام اورژانس اجتماعی

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه بخش مهم و بسیار ارزشمند کار سازمان بهزیستی و سازمان اورژانس اجتماعی، موضوع زنان، کودکان و آسیب‌هایی که در این زمینه وجود دارد، است، گفت: خوشبختانه در این زمینه سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی با هم‌پیمانی و اعتماد خوبی که با سازمان‌های مردم نهاد د دارند، کارهای ارزشمندی را انجام دادند.
برخی حجاب را به معنای عاملی برای جلوگیری از حضور اجتماعی زنان و فاصله گرفتن از جامعه معنا می‌کنند و در نهایت حکم به خانه‌نشینی زنان می‌دهند، درحالی که اساسا فلسفه وجودی حجاب نشان می‌‌دهد که اسلام اهمیت قابل توجهی برای حضور زنان در جامعه قائل است.