زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هرچه بنیان خانواده‌ها در هر جامعه‌ای مستحکم تر باشد حرکت آن جامعه و کشور منسجم تر و بهتر خواهد بود، گفت: تمایل به ازدواج و تشکیل خانواده چالش عمده مسئولین فرهنگی و حاکمان کشور است.
پرونده ویژه پرسون؛ تصورات جنسی در کمین کودکان/ بخش دوم

پدوفیلی تاریخی و قدیمی است/ محرومیت‌های جنسی دلیل این پدیده است

یک جامعه شناس بیان کرد: گرایش جنسی به کودکان یک موضوع قدیمی و تاریخی است؛ متأسفانه به دلیل محرومیت‌ها و محدودیت‌ها همچنان شاهد تکرار این پدیده می‌باشیم.
نماینده مردم مشهد در مجلس طی یادداشتی عنوان کرد که ازدواج در منطق قرآن کریم، به وجود آورنده مطمئن‌ترین و آرام بخش‌ترین رابطه‌ها و آغازگر زندگی همراه با طراوت، مودّت و ایثار است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه اساس ساختار قرآن، حفظ حرمت و امنیت افراد است گفت: باید بتوان با نسل جوان که خود را نسبت به اقتضائات جهانی می‌سنجد، گفت و گو و مباحث و مسایل را به زبان امروز به آنان منتقل کرد.

پرونده ویژه پرسون؛ تصورات جنسی در کمین کودکان/ بخش اول

فضای مجازی، بهشت بیماران پدوفیلی

«پدوفیلی» همان معنای تمایل و تصورات جنسی نسبت به کودکان را در خود مستتر دارد. مفهومی که فرد تمایلات خود را به صورت آزار و تمایل جنسی به کودک عملی می‌کند.

«پرسون» از سقط جنین های غیرقانونی می گوید:

برزخ مادرانگی؛ ویار بعد کورتاژ

مسئله سقط جنین مسئله ای مشترک در همه کشورهاست. در ایران، وجود شرایط بسیار خاص همچون بیماری جنین، خطر مرگ برای مادر و... می تواند مجوز سقط قانونی را فراهم کند. اما اگر یک روز از خواب بیدار شوید و ببینید که جنینی در بطن خود دارید و تصمیم بگیرید که با سقط کردنش، این مشکل را حل می کنید، چه؟ آیا می توانید؟ می دانید که آنهایی که با چنین مشکلی رو به رومی شوند و به هر دلیلی نمی توانند آن فرزند را بپذیرند، چکار می کنند؟
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در طی این چند سالی که مباحث مربوط به ازدواج را رصد می‌کنیم، در سنین پایین به ویژه در دختران زیر ۱۳ هر سال یک آمار افزایشی را داریم.

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که باور داریم رشد و مقبولیت جامعه با میزان مشارکت اجتماعی مردم به ویژه زنان سنجیده می‌شود. تجربه ثابت کرده است که حضور زنان در عرصه‌های مختلف باعث شکوفایی استعدادهای مختلف خودشان و حتی استعدادهای نهفته در مردان هم می‌شود.
«پرسون» از والدین نااگاه می گوید؛

والدینی که کودکان خود را تبدیل به کودک کار کرده اند!

آیا حضور کودکان در شبکه های اجتماعی و تبلیغات، همانند حضورشان در فیلم ها و سریالهاست؟ آیا  کودک کار تنها کودکانی هستند که سر چهار راه ها مشغول فروختن چیزی هستند؟ کودکی که صبح تا شب همراه والدینش در شبکه های مجازی در حال نقش آفرینی برای جذب مخاطب می باشند، جزو کودک کار محسوب نمی شود؟ اطلاعات ما در مورد حریم خصوصی کودکانمان چقدر کافیست؟ و آیا حضور در اینستا و دیگر شبکه هایی مجازی، هیچ حد و مرزی نمی خواهد؟!
پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش سیزدهم

آیا رئیسی در تحقق وعده‌های اجتماعی موفق می‌شود؟

وعده‌های اجتماعی رئیسی شامل بحث سلامت، عدالت اجتماعی، زنان، اینترنت و حل مشکل مسکن جوانان در آستانه ازدواج است که در این گزارش بررسی شده است.
طرح جوانی جمعیت که اسفندماه سال ۹۹ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، به دلیل اشکالات و ایرادات فراوان از سوی شورای نگهبان رد شد و همچنان سرانجام نامعلومی دارد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان ضمن تاکید بر فرهنگسازی گسترده درمورد لزوم مشاوره‌های پیش از ازدواج و نقش آن در شکل‌گیری ازدواج آگاهانه و پایدار، از کمپین ارائه مشاوره رایگان در همین زمینه در کشور خبر داد.
پرسون افزایش رفتارهای نمایشی را واکاوی می کند؛

از « بچه پولدارهای تهران »تا «زایمان های لاکچری»! به کجا چنین شتابان؟!

افزایش رفتارهای نمایشی، در حالی که بخش اعظمی از مردم جامعه ما در دوران مشقت اقتصادی به سر می برندو برای تامین نیازهای ساده زندگی خود در حال تلاش بی امان هستند، جای سوال بسیاری دارد. تاریخ رند زایمان یکی از همین رفتارهای نمایشی است که بدون هیچ ابایی تبدیل به مایه فخر و بزرگ بینی عده ای بر عده ای دیگر شده است.
یک پژوهشگر حقوق خانواده، محروم بودن زنان از حقوق اساسی خود نظیر حق خروج از کشور را از جمله دلایل تعیین مهریه‌های سنگین برخی زنان دانست و گفت: امروزه تسهیل و گسترش روابط بین المللی، اقتضا دارد حق سفر و خروج از کشور آزادانه به طور یکسان برای همه شهروندان به رسمیت شناخته و تضمین شود چراکه اصلاح وضعیت موجود و تضمین حقوق زنان در قوانین می‌تواند این دغدغه جدی خانواده‌های ایرانی را برطرف کرده و از احساس نیاز به تعیین مهریه‌های بالا بکاهد.
نهادهای حاکمیتی و مسئول باید بپذیرند که کاهش ۳۰ درصدی ازدواج دختران و آمار ۵ میلیون دختر مجرد ازدواح نکرده، یک مسئله اولویت دار جامعه ایران است.
سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرحی پنجگانه‌ برای کودکان کار در جهت حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان خبر داد و گفت: این طرح در ۱۲ استان کشور اجرا می‌شود.