زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

عضو شورای شهر تهران گفت: امروزه توانمندسازی زنان و مشارکت آنان در فرآیند تصمیم‌گیری و مدیریت جامعه یکی از پیش‌نیازهای توسعه پایدار است که کشور ما نیز بدان نیازمند است و شهرداری تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست، کارکنان زن نقش به سزایی در پیشبرد اهداف شهرداری دارند.
معاون امور زنان و خانواده بیان کرد: توانستیم در این چهارسال، علاوه بر توان افزایی ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار، تشکل‌هایی را هم برای توسعه کارآفرینی زنان سرپرست خانوار آموزش دهیم؛ موضوعی که مهم است تا درباره آن جریان سازی شود و پایدار بماند.
مدت قریبی است که ویروس کووید 19 دست و پای شهر را درهم پیچیده است. از بهمن 1397 که صدای پای او در شهر قم درآمد همه شهرها دست به گریبان این بیماری خطرناک شدند.شهر ما در هاله‌ای از نگرانی، هراس و ناشناختگی این ویروس قرار گرفت و زنان با ایجاد حفاظی خودساخته از ضدعفونی کردن مواد غذایی تا خانه و اعضای آن مسوولیتی دوچندان را به دوش کشیدند، اما در این محافظت به دلیل آنکه خود نیز درگیر این بیماری شدند چالش‌های نگران‌کننده‌ای برای‌شان ایجاد شد که امنیت سلامت‌شان به خطر افتاد.
ابتکار خبر داد:

تصویب تنقیح مقررات زنان

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در دولت دوازدهم از تصویب تنقیح مقررات زنان خبر داد.
مدیر بنیاد خانواده علت افزایش آمار طلاق و اختلاف‌ها را نداشتن مهارت برای زندگی کردن خواند و اظهار داشت: در کشور ما متولی خاصی برای ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه وجود ندارد و لازم است یک وزارت خانواده و یک مجموعه متمرکز در این زمینه کار کند و به مردم خدمت ارائه دهد.
مشوق‌ها و سیاست‌های جمعیتی تنها در صورت در نظر گرفتن شرایط و ویژگی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک کشور و با پشتوانه کافی عملی و نظری می‌تواند مؤثر باشد.
رئیس فراکسیون زنان مجلس درباره قوانین حمایتی از مادران شاغل اظهار داشت: قوانین باید بتواند میان مسئولیت‌های زنان در نهاد خانواده و در سطح اجتماعی و شغلی توازن ایجاد کند و منجر به تحقق نقش فردی و اجتماعی بانوان شود.

کاهش جمعیت و از طرفی پیری جمعیت در کشور ژاپن باعث بروز مشکلاتی در این کشور شده است و با توجه به بحران جمعیت در ایران و چین این دو کشور نیز در آینده مانند ژاپن با تبعات پیری جمعیت رو به رو می‌شوند.
رییس بسیج جامعه زنان گفت: در سال‌های اخیر موضوع «جمعیت» و فرزندآوری به یکی از مباحث اجتماعی بسیار مهم در کشور تبدیل شده است زیرا متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد کاهش محسوس فرزندآوری زوجین هستیم.

رئیس کمیته امداد گفت: برآوردها نشان‌دهنده آن است که به طور متوسط در دوره زمانی ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۸ حدود ۳۳ درصد از جمعیت کشور زیر خط فقر چند بعدی قرار گرفته‌اند و خط فقر از ۹۵۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۰ به ۱۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۹ رسیده است.
رئیس اداره ژنتیک وزارت بهداشت با اشاره به طرح جوانی جمعیت ایراداتی به آن اضافه کرد و افزود: ما از توسعه و رشد جمعیت حمایت می‌کنیم زیرا این موضوع برای جامعه مهم و حیاتی است اما جمعیتی سالم است که بتواند جامعه را به سمت تعالی سوق دهد.
نمایش روزمرگی‌های رنگارنگ؛ استراتژی مادران برای تبدیل شدن به بلاگر است که در این راه از کودکانش استفاده می‌کنند به بیان دیگر کودکان تبدیل به سوژه‌ای برای کسب درآمدهای میلیونی شده‌اند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان کرد برخی رویکردها و قوانین در جامعه باعث حس تبعیض در بین زنان می‌شود در حالی که این قوانین در دین و شرع ما وجود ندارد و بعضی از کج اندیشی‌ها باعث شکل گرقتن این قوانین شده است.