سلامت روانی و شاد بودن خانواده در گرو لبخند مادر است

اغلب ما فکر می کنیم برای خوب کردن حال مان باید اتفاق مهمی بیفتد یا کسی از راه برسد و با معجزه گری تغییری در ما ایجاد کند اما این تصور اشتباه است.
تصویر سلامت روانی و شاد بودن خانواده در گرو لبخند مادر است

به گزارش سایت خبری پرسون، با کمی برنامه ریزی و خلاقیت می توان از لحظه به لحظه زمان لذت برد. «سمانه پورحاتم» روانشناس موسسه همیار خانواده چند راه حل ساده عنوان می کند:‌ «بعضی ها تصور می کنند برای شاد کردن خودشان باید مسافرت بروند یا تفریح و سرگرمی خاصی در نظر بگیرند. همه این ها خوب است اما گاهی درست کردن یک غذای خوشمزه می تواند آدم را سر حال بیاورد. وقتی با نیت خوشحال کردن اهل خانه باشد. سراغ پختن غذاهایی بروید که تا به حال نخورده اید. غذاهای بومی از شهرهای مختلف را امتحان کنید. این کار شما را سر ذوق می آورد. چیدمان آشپزخانه را تغییر دهید. وسایلی که با هنر دست خودتان درست کرده اید را به دیوار نصب کنید. این کار حس خوب مفید بودن را به شما منتقل می کند.

کار دیگری که هم شما و هم خانواده را شاد می کند اینکه یک باغ کوچک خانگی در فضای خانه درست کنید. شاید بگویید در آپارتمان های کوچک این کار امکان پذیر نیست. ولی به نظر من خانم های باسلیقه از عهده کار بر می آیند. چند گلدان گوشه سالن بگذارید. اگر بالکن دارید حتما در باکس های گل سبزی کاری کنید. کافی است برای ناهار یا شام محصولات باغ خودتان را سر سفره بیاورید. طعم آن واقعا لذت بخش خواهد بود.

شب ها همراه با هم فیلم ببینید. کتاب بخوانید. برای هم لطیفه تعریف کنید. پانتومیم بازی کنید. این کارها علاوه بر صمیمی تر کردن افراد خانواده، همه را سرشار از انرژی می کند. فراموش نکنید خانواده‌ای که با هم بازی می‌کنند، در کنار هم می‌مانند.

به خودتان برسید؛ مثلا یک رنگ موی جدید را امتحان کنید. از رایحه درمانی لذت ببرید. از ماسک‌های آبرسان و پاک‌کننده برای پوست صورتتان استفاده کنید. به موسیقی محبوب خود گوش دهید. فیلم‌های دلخواه‌اتان را ببینید. خلاصه برای خود یک فضای مراقبتی بسازید و از بودن در آن لذت ببرید.

در آخر اینکه برای خود نامه بنویسید. هر چه در دلتان می گذرد. هر موضوعی که خوشحال یا ناراحتتان می کند. برای آرام‌سازی ذهن و روح خود می‌توانید یک دفتر سپاسگزاری تهیه کرده و هر روز بابت نعمت‌های فراوانی که شما را احاطه کرده است، چند خط بنویسید و از خدا تشکر کنید.»

منبع: همشهری آنلاین

546603